Anakee III

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Anakee III

Bericht door Den Woesten »

Weer een nieuwe ,misschien voor na de winter voor deze die niet off-road gaan, dus niet voor mij.
Afbeelding
dit zijn ze.

Mvmg. Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Anakee III

Bericht door gianni »

Liggen onder nieuwe gs ....op't salon in brussel daarstraks toch als ik goe gezien heb
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Anakee III

Bericht door GSrijder »

gianni schreef:Liggen onder nieuwe gs ....op't salon in brussel daarstraks toch als ik goe gezien heb
Dan hoop ik dat ze er bij de levering ook opliggen want de Anakee 2 is voor mij DE band voor mijn huidige GS.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GSA1200 DRIVER
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
Woonplaats: Bilzen
Locatie: Limburg

Re: Anakee III

Bericht door GSA1200 DRIVER »

GSrijder schreef:Dan hoop ik dat ze er bij de levering ook opliggen want de Anakee 2 is voor mij DE band voor mijn huidige GS
Voledig mee eens, GSA werd geleverd met Metzeler Tourance EXP, Bij 10000km onderhoud laten vervangen door Michelin Anakee 2

Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Anakee III

Bericht door IB1 »

gianni schreef:Liggen onder nieuwe gs ....op't salon in brussel daarstraks toch als ik goe gezien heb
Zijn gehomologeerd voor de nieuwe GS. De motoren op het salon hadden de Metzlers.
Ergens wel raar want ik had gehoord dat er ergens sprake van was dat deze vanuit de fabriek geleverd worden op de GS. Mijn dealer zei me echter dat de nieuwe komt met Metzlers.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Petrik
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 dec 2005, 16:46
Woonplaats: Zolder
Locatie: Limburg

Re: Anakee III

Bericht door Petrik »

Ik heb sinds ruim een week op mijn GSA de Anakee III laten leggen en er 2500km mee gedaan over nat , besneeuwd en droog wegdek. Een prima band die makkelijk bochten laat pakken, traag over besneeuwde cols gereden zonder in problemen te komen, wel twee keer lichtjes weggegleden op nat wegdek in bochten. Ter vergelijking: met mijn Dunlops TR91 altijd een heel veilig gevoel gehad, nooit grip verloren op nat wegdek; banden waren versleten na 10.000km waarbij de voorband behoorlijk begon te cuppen.
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Anakee III

Bericht door Mil »

7 februari heb ik ze er bij mij laten opleggen, ook een dikke 2000 km gedaan.
Ik kan me aansluiten bij hetgeen Petrik zegt, natte baan = niet te zot op het gas in de bochten want hij durft zich dan wel eens verzetten. Wel bij winterse temperaturen, het kan zijn dat het, als het warmer wordt beter is.
Droog geen enkel probleem.
Leven is het meervoud van lef...
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Anakee III

Bericht door Jan en Greet »

Daarnet een stel nieuwe sletsen laten leggen bij 'snelle Peter' 8-) uit Beveren... sponsor van 't clubblad.
Als naar goeie gewoonte perfecte service en vriendelijk onthaal :cheers:
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Anakee III

Bericht door Hunter6 »

Petrik schreef:Ik heb sinds ruim een week op mijn GSA de Anakee III laten leggen en er 2500km mee gedaan over nat , besneeuwd en droog wegdek. Een prima band die makkelijk bochten laat pakken, traag over besneeuwde cols gereden zonder in problemen te komen, wel twee keer lichtjes weggegleden op nat wegdek in bochten. Ter vergelijking: met mijn Dunlops TR91 altijd een heel veilig gevoel gehad, nooit grip verloren op nat wegdek; banden waren versleten na 10.000km waarbij de voorband behoorlijk begon te cuppen.
Mag ik vragen wat de slijtage is na 2500km?
Ik heb de Metzeler Tourance Next onder de nieuwe GS zitten en ben na 2100 km al bijna 3mm kwijt (heb nog 5,2 mm) . Als het zo doorgaat haalt de achterband de 6000 km niet :-|
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Anakee III

Bericht door RBee »

Jan en Greet schreef:Daarnet een stel nieuwe sletsen laten leggen bij 'snelle Peter' 8-) uit Beveren... sponsor van 't clubblad.
Als naar goeie gewoonte perfecte service en vriendelijk onthaal :cheers:
Goe gereden op de K tour. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Anakee III

Bericht door IB1 »

Hunter6 schreef:
Petrik schreef:Ik heb sinds ruim een week op mijn GSA de Anakee III laten leggen en er 2500km mee gedaan over nat , besneeuwd en droog wegdek. Een prima band die makkelijk bochten laat pakken, traag over besneeuwde cols gereden zonder in problemen te komen, wel twee keer lichtjes weggegleden op nat wegdek in bochten. Ter vergelijking: met mijn Dunlops TR91 altijd een heel veilig gevoel gehad, nooit grip verloren op nat wegdek; banden waren versleten na 10.000km waarbij de voorband behoorlijk begon te cuppen.
Mag ik vragen wat de slijtage is na 2500km?
Ik heb de Metzeler Tourance Next onder de nieuwe GS zitten en ben na 2100 km al bijna 3mm kwijt (heb nog 5,2 mm) . Als het zo doorgaat haalt de achterband de 6000 km niet :-|
Mijn Metzlers tonen na 3300 km nog geen sporen van slijt. Heb het wel nog niet gemeten.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Anakee III

Bericht door Hunter6 »

Huh?? Als je nog niet gemeten hebt, hoe weet je dan dat er toch nog geen slijtage is geweest?
Hoeveel mm profiel had de band nieuw, en hoeveel na 3300 km?
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Anakee III

Bericht door bmwfreakske »

Heb de band ook geplaatst, maakt veel lawaai tss 90 en 120, de Annakeee2 had me tevreden gesteld met 15000 km en had gehoopt hetzelfde comfort terug te vinden.
Andalousie 09/2018
ericvdhende
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2011, 23:39
Woonplaats: Berchem
Locatie: Antwerpen

Re: Anakee III

Bericht door ericvdhende »

ook net nieuwe banden laten leggen, Anakee III, en wat me stoort is het geluid, nog nooit meegemaakt.
vooral bij rechtdoor rijden rond de 70/80 km/u is dat opvallend en erg vervelend vind ik, om nog maar te zwijgen van de momenten dat de moto iets of wat uit balans gaat.
heb al dik spijt dat ik niet opnieuw gekozen heb voor zijn voorganger de Anakee II.
als er nog rijders zijn die dit ondervinden moet dit zeker gemeld worden, als er iets zou kunnen aan gedaan worden had ik het graag geweten, en dan bedoel ik niet nieuwe banden laten leggen.
grt
grt, eric
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Anakee III

Bericht door Harald »

Ik ben ook bijna aan nieuwe rubbers toe.
Nu ik dat hier allemaal lees, denk ik om gewoon bij de Tourances EXP te blijven.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Anakee III

Bericht door Jan en Greet »

Tourances EXP
@ Harald: die worden niet meer gemaakt :-(
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Fredo
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 mei 2007, 10:15
Locatie: Gent - Oost-Vlaanderen

Re: Anakee III

Bericht door Fredo »

Ik ben blij deze ervaringen te kunnen lezen alvorens nieuw rubber te leggen.
Mijn EXP's zijn versleten, die worden straks zonder twijfel vervangen door TR91 ... :batman:
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Anakee III

Bericht door Dirk Pauwels »

bmwfreakske schreef:Heb de band ook geplaatst, maakt veel lawaai tss 90 en 120, de Annakeee2 had me tevreden gesteld met 15000 km en had gehoopt hetzelfde comfort terug te vinden.
Da's omdat uwe moto te stil is.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Anakee III

Bericht door Hunter6 »

Jan en Greet schreef:
Tourances EXP
@ Harald: die worden niet meer gemaakt :-(
Volgens mij zijn ze nog gewoon leverbaar hoor. Ze staan ook nog wel vermeld op de site van Metzeler. http://www.metzeler.com/site/de/product ... logue.html en dan je motor kiezen. (R1200GS bjr +2004))
Jan en Greet
Berichten: 468
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
Locatie: 't Stad

Re: Anakee III

Bericht door Jan en Greet »

Klopt, ze staan blijkbaar nog op de site van Metzeler... :shock:
Maar toen ik 'n tijdeke geleden om nieuwe sloffen ging en terug de EXP's wou laten steken (10% gravel, de rest baangericht), 'k was er content van, zei men mij dat die niet meer geleverd werden want vervangen door opvolger.
En dat is dus de Tourance Next... merkelijk méér baangericht, dus heb ik, op aanraden van 'snelle Peter', dan maar voor de Anakee III gekozen. :-)
Als de EXP's nog ergens te krijgen zijn, dan zal dat waarschijnlijk tot uitputing voorraad zijn zeker :-?
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Anakee III

Bericht door Hunter6 »

De EXP was de opvolger van de gewone Tourance, en zelfs die is nog leverbaar en wordt ook nog gewoon geproduceerd.
De marges zullen per model misschien verschillend zijn.
Niet willen verkopen is niet hetzelfde als niet kunnen verkopen. :wink:
goldfinger
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:51

Re: Anakee III

Bericht door goldfinger »

nieuwe tourance next gemonteerd, pracht van een band
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Anakee III

Bericht door Harald »

goldfinger schreef:nieuwe tourance next gemonteerd, pracht van een band
Deze dus
Afbeelding
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
goldfinger
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 aug 2011, 19:51

Re: Anakee III

Bericht door goldfinger »

inderdeed
Wim's GS
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 apr 2013, 21:35
Woonplaats: 3010

Re: Anakee III

Bericht door Wim's GS »

ewel ik moet EricGSA bijtreden, ik rij nu zo'n 4000 Km met de Anakee III en ben er ook niet zo tevreden van, maken veel lawaai en bij nat weer, geen ballen waard. Droog weer geen enkel probleem. De volgende wissel zal waarschijnlijk de PR3 zijn.
Plaats reactie