Hallo,
Sinds kort houdt mijn Gs zich in wanneer je 'vol' vermogen vraagt van de motor.
Hij schokt niet echt, maar het is toch net of het gas lichtjes dicht en dan terug open wordt gedraaid, dit snel na elkaar...
Ik heb de benzinefilter, olie/ filter, luchtfilter en alternatorriem vervangen.
Dacht dat het aan de benzinefilter zou liggen, niet dus.
De injectoren heb ik op weerstand gemeten, en geven 16 Ohm.
De bougies zitten er 8000 km in. De afstelling van de kleppen is ook 8000km geleden.
Bij wijze van test heb ik 1 bougie vervangen ( had er maar 1 in reserve) geen verschil.
Op stationair draait hij prima en er is volop vermogen onder 4000 rpm.
Starten doet hij ook prima.
Ik heb wel een idee dat hij soms heel licht ploft in de uitlaat als ik afrem op de motor, en op lage toeren kom.
Iemand een idee waar te zoeken?
GS1150 houdt in va 4000rpm
Moderator: GVN
-
Jo De Paepe
Re: GS1150 houdt in va 4000rpm
Als het een Twinspark is , dan zou ik de hoofdbobijnen ,zitten op bougie aan de zijkant. Eens wisselen met andere , eventueel eens van iemand lenen,
Hallo Jo,
Dank om mee te denken, maar wat zou het verwisselen van de bobijnen leren?
Het is idd een twinspark.
Is het ook mogelijk om zo'n bobijn uit te meten?
Dank om mee te denken, maar wat zou het verwisselen van de bobijnen leren?
Het is idd een twinspark.
Is het ook mogelijk om zo'n bobijn uit te meten?
maak de secundaire bougies eens los en laat hem eens draaien op enkel de primaire en maak die dan één voor één eens los, dat moet je horen, voelen... 
-
Dirk Pauwels
Is moeilijk te zeggen zo.
Ik neem aan dat je benzine filter in de juiste richting gemonteerd is.
Tevens lees ik niets over synchro. Je zou met een synchro toestel aangesloten even 4000+ kunnen geven, weet je meteen welke kant problemen geeft.
Ik heb ooit wel eens gehad dat 1 vd gaskabeltjes uitgerafeld was, waardoor de ene kant dus "tegenwrong" vanaf een bepaalde gasstand. Heb je het in alle versnellingen?
Ploffen kan op valse lucht aanzuig wijzen. Probeer met draaiende motor even remmenreiniger op de rubbers tussen kulasse en gasklephuis te spuiten. Indien je een ralentie verhoging merkt zuigt ie valse lucht aan.
Hoeveel kms heeft je motor?
Is er een duidelijk verschil tussen de bougiekleur links en rechts? Geven alle bougies een gelijkwaardige vonk?
Merk je zwarte rook bij optrekken?
Moto gechipped?
Accelerator gemonteerd?
moto al aan de diagnose gehangen ?
Zit de code relais goed in de socket?
Hoe lang zit de benzine al in de tank? Is er kans dat de benzine verouderd is?
Heb je al een injectie cleaner geprobeerd?
Heb je de massa van de bobijnen al gechecked?
Is er voor dat het fenomeen begon aan de moto gewerkt?
etc......
Ik neem aan dat je benzine filter in de juiste richting gemonteerd is.
Tevens lees ik niets over synchro. Je zou met een synchro toestel aangesloten even 4000+ kunnen geven, weet je meteen welke kant problemen geeft.
Ik heb ooit wel eens gehad dat 1 vd gaskabeltjes uitgerafeld was, waardoor de ene kant dus "tegenwrong" vanaf een bepaalde gasstand. Heb je het in alle versnellingen?
Ploffen kan op valse lucht aanzuig wijzen. Probeer met draaiende motor even remmenreiniger op de rubbers tussen kulasse en gasklephuis te spuiten. Indien je een ralentie verhoging merkt zuigt ie valse lucht aan.
Hoeveel kms heeft je motor?
Is er een duidelijk verschil tussen de bougiekleur links en rechts? Geven alle bougies een gelijkwaardige vonk?
Merk je zwarte rook bij optrekken?
Moto gechipped?
Accelerator gemonteerd?
moto al aan de diagnose gehangen ?
Zit de code relais goed in de socket?
Hoe lang zit de benzine al in de tank? Is er kans dat de benzine verouderd is?
Heb je al een injectie cleaner geprobeerd?
Heb je de massa van de bobijnen al gechecked?
Is er voor dat het fenomeen begon aan de moto gewerkt?
etc......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project