Laatste oude GS of nieuwe GS
Moderator: GVN
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 23:24
- Woonplaats: Bilzen
- Locatie: Limburg
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Hallo allemaal,
Ik ben 52 jaar en rijd sinds jan 2012 met een GSA model 2012 heb nu+/- 21000km, ik heb gisteren van m'n dealer Peter Motor Works in Genk 2 uur een R 1200 GS LC gekregen om hem te proberen.
Eerste indruk bij vertrek, motor voelt veel speelser aan, lichter, ruwer, heviger aan en was vertrokken in Rain modus na een 20km overgeschakelt, naar Dynamic een hemelsbreed verschil.
Ik ben dan de region Wallonie ingetrokken en heb enkele heuvels genomen die ik ook regelmatig met mijn GSA doe, en waarachtig ik kon bijna overal een versnelling hoger blijven rijden als met mijn motor en de acceleratie was heviger als ik normaal gewend ben, een ongelooflijk koppel heeft die motor.
De R 1200 GS LC is lichter dus ook wendbaarder, wanneer je vlot een rotonde verlaat en dan vol het gas erop zet dan voel je tractiecontrole echt grip zoeken, je kan er echt sportief mee rijden, het schakelen voelt helemaal anders aan, en een probleem wat ik ondervond was dat hij in stilstand soms heel moeilijk in z'n neutraal te krijgen was, wat mij na aankomst bij m'n dealer ook bevestigd werd.
Ok, zeer leuke motor !! maar ik ben er niet zo van overtuigd dat ik nu dadelijk m'n 2012 GSA zou inruilen voor een 2013 GS LC
Maar binnen 3 jaar is m'n GSA niet meer zo fiscaal aantrekkelijk en dan zullen we wel zien Mss GSA LC ????????
Groetjes
Marc
Ik ben 52 jaar en rijd sinds jan 2012 met een GSA model 2012 heb nu+/- 21000km, ik heb gisteren van m'n dealer Peter Motor Works in Genk 2 uur een R 1200 GS LC gekregen om hem te proberen.
Eerste indruk bij vertrek, motor voelt veel speelser aan, lichter, ruwer, heviger aan en was vertrokken in Rain modus na een 20km overgeschakelt, naar Dynamic een hemelsbreed verschil.
Ik ben dan de region Wallonie ingetrokken en heb enkele heuvels genomen die ik ook regelmatig met mijn GSA doe, en waarachtig ik kon bijna overal een versnelling hoger blijven rijden als met mijn motor en de acceleratie was heviger als ik normaal gewend ben, een ongelooflijk koppel heeft die motor.
De R 1200 GS LC is lichter dus ook wendbaarder, wanneer je vlot een rotonde verlaat en dan vol het gas erop zet dan voel je tractiecontrole echt grip zoeken, je kan er echt sportief mee rijden, het schakelen voelt helemaal anders aan, en een probleem wat ik ondervond was dat hij in stilstand soms heel moeilijk in z'n neutraal te krijgen was, wat mij na aankomst bij m'n dealer ook bevestigd werd.
Ok, zeer leuke motor !! maar ik ben er niet zo van overtuigd dat ik nu dadelijk m'n 2012 GSA zou inruilen voor een 2013 GS LC
Maar binnen 3 jaar is m'n GSA niet meer zo fiscaal aantrekkelijk en dan zullen we wel zien Mss GSA LC ????????
Groetjes
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Gisteren ook de nieuwe weest proefrijden.
In vergelijking met mijn GS 2004 wel een verschil.
Veel beter doseerbare remmen en verfijnder abs.
Rustiger motor bij lage toeren , meer gespreid koppel en meer vermogen.
Veel kopzwaarder, minder wheelie neigingen en betere stuureigenschappen.
Betere windbescherming door regelbaar scherm en zijflaps.
Al de electronische toetjes zoals ESA enz.
Minder: moeilijk in neutraal te krijgen bij stilstand
Windscherm fladert nogal.
Standaard zadel nog steeds een paar cm te hoog.
Toerenteller slecht afleesbaar door verbeterbare opstelling GPS
Snelheidsmeter moeilijk leesbaar al rijdend ; ipv. de versnellingsindicator hadden ze beter de snelheid laten oplichten op het infoscreen.
Resultaat was dat ik steeds een 20km te snel reed volgens mijn aanvoelen. Wat dan ook op een verbeterde GS duidt.
In vergelijking met mijn GS 2004 wel een verschil.
Veel beter doseerbare remmen en verfijnder abs.
Rustiger motor bij lage toeren , meer gespreid koppel en meer vermogen.
Veel kopzwaarder, minder wheelie neigingen en betere stuureigenschappen.
Betere windbescherming door regelbaar scherm en zijflaps.
Al de electronische toetjes zoals ESA enz.
Minder: moeilijk in neutraal te krijgen bij stilstand
Windscherm fladert nogal.
Standaard zadel nog steeds een paar cm te hoog.
Toerenteller slecht afleesbaar door verbeterbare opstelling GPS
Snelheidsmeter moeilijk leesbaar al rijdend ; ipv. de versnellingsindicator hadden ze beter de snelheid laten oplichten op het infoscreen.
Resultaat was dat ik steeds een 20km te snel reed volgens mijn aanvoelen. Wat dan ook op een verbeterde GS duidt.
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
ik heb ook voor de nieuwe GS gekozen na lang twijfelen.Zit perfekt voor mij en het comfort staat nog op een nog hoger niveau...
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
heb nu één week de nieuwe gs,mijn vorige was 9 maand oud,toch een groot verschil,de nieuwe rijd heel anders dan de vorige,en hij is inderdaad heel snel,ook de weg ligging is anders,hij rijdt heel goed over kasseién en je kan hem op alle mogelijkheden instellen,voor mij een zeer goede motor,ben heel blij dat ik de nieuwe heb,onder tussen al meer dan 1000 km op de teller,ook bij regen weer ,stel je hem in op rain,slipt dan niet door,één nadeel vind ik is als het regent,dat je motor laarzen en broek,volledig vuil zijn,zal der zo zij stukjes moeten laten opzetten,die nie goedkoop zijn,180 euro ongeveer,voor 4 stukjes plastiek,voor de rest niks op aante merken,grt rudy tuc
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 14:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
rudy tuc schreef:één nadeel vind ik is als het regent,dat je motor laarzen en broek,volledig vuil zijn,zal der zo zij stukjes moeten laten opzetten,die nie goedkoop zijn,180 euro ongeveer,voor 4 stukjes plastiek,
Rudy , waar heb je die gezien/gevonden??
One life...live it
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 14:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Thnx Relax ! Op mijnen bompamoto had ik dat niet nodig hé!Relax schreef:Hugger?
One life...live it
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Die stukjes vind ge by Pyramid Plastics. Zijn frame panels. Ik heb zo verschillende van die palstieken stukjes op mijn GS want haat vuil worden
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
TonyVH schreef: Thnx Relax ! Op mijnen bompamoto had ik dat niet nodig hé!
Bompa's komen ni buiten als 't nat is hé.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 14:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Die komen zelfs buiten met sneeuw en temperaturen onder 0° dat zelfs de automobilisten schrik hebben op de baan!!Relax schreef:Bompa's komen ni buiten als 't nat is hé.
Hopelijk ziet de GS dat ook zitten bij de volgende winterperiode...
One life...live it
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 14 jan 2013, 14:39
- Woonplaats: Schepdaal
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
GSMax schreef:Die stukjes vind ge by Pyramid Plastics. Zijn frame panels. Ik heb zo verschillende van die palstieken stukjes op mijn GS want haat vuil worden
Thnx voor de info!! Ga eens gaan snuffelen want haat ook vuil worden... Heb geen goesting om constant mijn kledij te moeten kuisen! Aan de moto heb ik daar totaal geen probleem mee!
One life...live it
Re: Laatste oude GS of nieuwe GS
Hier ook gekozen voor een triple black adventure.... en nu al een kleine 5000 km...
Greetz
Kris
Greetz
Kris