topkoffer 1150 gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jo

topkoffer 1150 gs

Bericht door jo »

Even gebruik maken van de ervaring hier.
Ik moet een topkoffer aanschaffen want met de standaard zijkoffers kom ik er niet als ik ermee ga reizen..
Wat is de beste keuze volgens jullie.
Het zou handig zijn als ik er ook op kan zitten en daarom vallen misschien alle plastieken al uit.
Grote ongeveer 35 liter. Ik heb geen zin om een pizzabesteller te worden.
Laat de suggesties maar komen.
Bedankt alvast
stefke2

Re: topkoffer 1150 gs

Bericht door stefke2 »

ik heb al een jaar of 10 een spuuglelijke maxia van GIVI. 52 liter dacht ik, redelijk bullet-proof en al dikwijls als zitmeubel gebruikt... 8-)
kleinere modellen zullen ook wel bestaan denk ik...
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Op reis neem ik altijd zo'n speciale reistas ofwel zo'n roll die ik er op sjor. Vind die aftermarkettopkoffers eigenlijk niet zo mooi. 't Is ook goedkoper.
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Danny

Bericht door Danny »

Als ge ni toekomt met zijkoffers neem je als extra een rol en geen brooddoos.
de rol is maar zo groot of klein naar wat je erin stopt, aanpasbaar dus. een topkoffer is handig woonwerk bv als je geen zijkoffers wil bij hebben.

ortlieb (ne goeie) kost pakweg 50 a 75€

http://www.ortlieb.nl/
.sven.

Bericht door .sven. »

Met Danny.

Heb ook steeds woonwerk gedaan met topkoffer maar gebruik nu een rolbag van 30l.
Veel praktischer.
P-man

Bericht door P-man »

Hey Jo,
Ben niet 100% zeker, maar volgens mij hebben de meeste alu-koffers onderaan hun 'klik-systeem' + slot om aan het rek te bevestigen.
En in tegenstelling tot de plastieken versies, is dat meestal een 'opgebouwd slot' , tegenover een 'ingebouwd slot'.
Ik kan me precies niet herinneren dat ik ooit al een alu topkoffer heb gezien, met een totaal vlakke onderkant.
Altijd welkom om eens in Herent binnen te springen.
Momenteel staat er een foto van mijn topkoffer bij 'Toerisme en Reisverslagen topic'
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... start=3075" onclick="window.open(this.href);return false;
grtn
Pieter
jo

Bericht door jo »

Bedankt voor de tips.
Heb ook een aantal jaren een ortliebzak gebruikt maar sinds mijn kampeergerief wat waardevoller is geworden laat ik het niet meer zo graag in een zak op de motor zitten.
Met mijn K was er plaats genoeg in de koffers maar die linkse koffer van de R reeks is wel heel klein dus dat lukt niet meer.
De K koffers zijn wel niet waterdicht dus alles in plastiek zakjes steken elke keer.
Heb gekozen voor een zega pro met rapid trap van Touratech.
Niet goedkoop maar hopelijk wel handig.
Plaats reactie