aansluiten duo usb stekkerdoos

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Nepal

aansluiten duo usb stekkerdoos

Bericht door Nepal »

Heeft iemand ervaringen of handige tips met betrekking tot het aansluiten van de duo usb stekkerdoos van Touratech.
Rechtstreeks op de batterij is geen optie wegen drain van de batterij.
Gtz,

André
Nick

Re: aansluiten duo usb stekkerdoos

Bericht door Nick »

Rechtstreeks op de batterij MET aan- /uit schakelaar tussen.
TomVT

Bericht door TomVT »

Heb deze ook geplaatst. Ik heb deze aangesloten via de stekker aan het stuur. Zo valt de stroom na 15sec. ook uit.
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Naar mijn mening is de beste oplossing een uitbreidingsset voor een accessoire contactdoos kopen bij de dealer. Je sluit deze simpel aan via de stekker die op de reeds aanwezige accessoire contactdoos zit. Ipv een tweede contactdoos sluit je hier de USB aansluiting op aan. Geen geklooi aan de originele kabelboom en geen omkijken naar extra schakelaars. Zodra je het contact uitzet gaat de spanning eraf. Gebruik je, zoals hierboven beschreven, de aansluiting bij het balhoofd, dan loop je het risico dat de spanning eraf gaat zodra je iets aansluit dat meer Ampère vraagt. Deze aansluiting is immers bedoelt voor een GPS toestel.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
p@rick

Bericht door p@rick »

Ikzelf heb vorige week toevallig ook zo'n USB-stekkerdoos gekocht via de webshop van RAD ('t ding werd trouwens 's anderendaags al aan huis afgeleverd, prima service).
Wat de installatie van dat ding betreft... Op de batterij van de GS heb ik het Optimate-kabeltje (met dat rechthoekig, wit standaardstekkertje, 't manneke) aangesloten, als ik de GS aan de lader wil hangen neem ik even het zadel af en sluit daar dan de kabel van de Optimate-lader (met vrouwelijk stekkertje) op aan.
De USB-stekkerdoos ga ik vooraan monteren, op de beugel waarop ook mijn GPS gemonteerd staat. Van daaruit leid ik de kabel (waaraan ik een vrouwelijk stekkertje heb bevestigd) onder de kuipdelen door tot onder het zadel. Die paar keren dat ik de USB-voeding ga nodig hebben steek ik gewoon het stekkertje van de USB-stekkerdoos onder het zadel in het stekkertje van de kabel die op de batterij is aangesloten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Nepal schreef:Heeft iemand ervaringen of handige tips met betrekking tot het aansluiten van de duo usb stekkerdoos van Touratech.
Rechtstreeks op de batterij is geen optie wegen drain van de batterij.
Gtz,

André
Domme vraag mss, maar canbus of niet?
Indien canbus, dan via accesoire stekker BMW of rechtreeks met schakelaar ertussen.
Indien niet canbus kan je aansluiten op stadslicht, aan het achterlicht of op de 12v voeding voor je rempedaal, denk dat het groen -zwart is, (voor de wise guys: ja daar heb je ook 12v als je niet remt :roll: ...) of aftakken op de accesoire stekker op de start cover
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Nepal

Bericht door Nepal »

Thx voor de reacties, uiteindelijk bleek min starcom een 12V uitgang te hebben die via de luidsprekerkabel wordt geactiveerd. Poepsimpel dus.
Gtz,
p@rick

Bericht door p@rick »

Nepal schreef:Thx voor de reacties, uiteindelijk bleek min starcom een 12V uitgang te hebben die via de luidsprekerkabel wordt geactiveerd. Poepsimpel dus.
Gtz,
Had je dat van die Starcom nu al eens in't begin gezegd hé :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie