iPod op de moto

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
p@rick

iPod op de moto

Bericht door p@rick »

Sinds vandaag leverbaar bij IT-Pro (Apple-speciaalzaken in Gent, Antwerpen en Sint-Niklaas) en waarschijnlijk dus ook wel elders : de zogenaamde Airclick van Griffin. Gewoon de ontvanger op de iPod of iPod mini klikken, geen verdere installatie vereist, enkel nog je iPod met je intercom of helmspeakertjes verbinden op de manier die je tot nu toe gewoon was.
Je kan hiermee het volume verhogen en verlagen, skippen naar het volgende/vorige nummer, snel door- of terugspoelen én het toestel uit/aan zetten.
Ideaal accessoire dus om je iPod of iPod mini te bedienen tijdens het rijden.
Werkt met rf-signalen, de iPod kan dus om het even waar (topcase, tanktas, onder je zadel...) weggeborgen worden. Enkel de afstandsbediening binnen handbereik houden, maar met een beetje fantasie zijn er daarvoor meerdere bevestigingsmogelijkheden.

Prijs van dit alleraardigste hebbedingetje : 39 euro.

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wulf

Bericht door Wulf »

Dat is nog eens goed nieuws en nu vlug naar Gent :D
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
p@rick

Bericht door p@rick »

patrickrt schreef:Dat is nog eens goed nieuws en nu vlug naar Gent :D
Je moet eens informeren bij Het Computerwinkeltje (Boogschutterslaan 13, 8310 Brugge (St. Kruis) tel.: 050 - 37 09 61), die gaan 'm ook in hun gamma opnemen, en da's voor jou toch nog heel wat dichter dan Gent.
Maar misschien best eerst eens even bellen, want deze week hadden ze 'm bij dat Computerwinkeltje nog niet, althans niet in hun vestiging te Mechelen.
Greetz,

P@trick
Wulf

Bericht door Wulf »

Patrick bedankt voor de tip, net als de andere winkels hebben ze het in Brugge niet op voorraad maar leverbaar binnen 10 werkdagen.
't is al onder weg :)

groeten
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
p@rick

Bericht door p@rick »

patrickrt schreef:Patrick bedankt voor de tip, net als de andere winkels hebben ze het in Brugge niet op voorraad maar leverbaar binnen 10 werkdagen.
't is al onder weg :)

groeten
Graag gedaan, veel plezier ermee...
Greetz,

P@trick
Kurt1200

Bericht door Kurt1200 »

maar met dat airclick systeem moet je wel al een radio op je moto hebben?
wat als je geen radio hebt?
p@rick

Bericht door p@rick »

Kurt1200 schreef:maar met dat airclick systeem moet je wel al een radio op je moto hebben?
wat als je geen radio hebt?
iPod gewoon rechtstreeks aansluiten op je intercom, of - als je die (ook) niet hebt - op je helmluidsprekertjes.
Greetz,

P@trick
metteke

Bericht door metteke »

niet slecht, maar hoe gaat het gaan in de regen met dikke handschoenen?
p@rick

Bericht door p@rick »

metteke schreef:niet slecht, maar hoe gaat het gaan in de regen met dikke handschoenen?
Euh, bij droog weer met dikke handschoenen zal dat ook niet goed gaan hoor :wink:
Ik betwijfel trouwens of die afstandsbediening waterdicht is, ik ga het met de mijne althans niet proberen, maar we vinden nog wel iets om ze ook bij regen te kunnen bedienen.
Dat bedieningsprobleem stelt zich bv. ook met een gps-toestel, mijn garmin 2610 valt ook niet goed te bedienen met handschoenen aan. Minpuntje ? Akkoord. Maar bij mijn Touratechhouder werd wél zo'n kunststof puntig staafje meegeleverd om op het touchscreen te tikken, zodoende kan ik de Garmin met m'n dikke wanten aan wél bedienen (staafje hangt aan een fijn koordje in de buurt van de gps). Met datzelfde staafje kan ik ook perfect op de toetsjes van de afstandsbediening drukken.
Greetz,

P@trick
metteke

Bericht door metteke »

geen slecht idee, dat staafje.
Op dit moment maak ik gewoon een playlistje op de pod en zet hem op een volume dat zo een beetje tussen de twee is. Dan moet ik dus niets veranderen. Maar soms is veranderen van song of vooral van volume wel handig...
De pod steekt ook gewoon in m'n binnenzak...
Relax

Bericht door Relax »

Ivm dat volume is er moet er toch de mogelijkheid bestaan op alle liedjes op éénzelfde volume te brengen, zoals bij Creative.
De sound-check optie voldoet hier mi niet (hoewel je bij de info van de liedjes wel de aanpassingen in het nivo kan zien).

'k Heb wel het algemene volume van de liedjes moeten verhogen om van zachte muziek iets te horen.

Voor de rest: leuk toestel, die iPod (30 GB Photo)
PaulM

I-pod

Bericht door PaulM »

@Relax,

zit met hetzelfde probleem met nero burning kon je eerst alle nr op een zelfde geluidssterkte zetten zodat je niet constant volume moet aanpassen zijn er mensen die gevonden hebben hoe je dit kan met I-tunes?

Paul
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
markpeeters
Contacteer:

Re: I-pod

Bericht door markpeeters »

Paul muysers schreef:@Relax,

zit met hetzelfde probleem met nero burning kon je eerst alle nr op een zelfde geluidssterkte zetten zodat je niet constant volume moet aanpassen zijn er mensen die gevonden hebben hoe je dit kan met I-tunes?

Paul
iTunes > Preferences > Audio > "Sound Check" aanvinken
PaulM

I-pod

Bericht door PaulM »

@Mark,

stond aangevinkt maar mijn nummers blijven een verschillend volume hebben op de I-pod. :(
Your heart is free, have the courage to follow it!

Highlandbrother 2005
Scotland rider 2006
Italy 2007
Provence 2008
Zwarte Woud 2009
Ierland 2010
Nergens 2011 + 2012
R1100RT,R1150GS,R1200GSA
p@rick

Re: I-pod

Bericht door p@rick »

Paul muysers schreef:@Mark,

stond aangevinkt maar mijn nummers blijven een verschillend volume hebben op de I-pod. :(
Als ik me niet vergis worden enkel het volume van de nummers die je zelf van een cd importeert aangepast, en niet het volume van de nummers die je bv. zelf downloadt van het internet en via iTunes naar je iPod overbrengt.
Bij Nero en Easy CD Creator kan je bij het branden van een cd wel aanvinken dat je de nummers op (ongeveer) hetzelfde geluidsniveau wil hebben, "ongeveer", want er zijn grenzen. Een echt zacht nummer krijgt je onmogelijk zonder ruis op normaal niveau.

Er is trouwens een wezenlijk verschil tussen iTunes en bv. Nero en/of Easy CD Creator. iTunes is een programma om je muziekbestanden te beheren en te organiseren, en waarmee je ook via de iTunes Music Store legaal muziek kan downloaden. Het biedt daarnaast de mogelijkheid om vanuit datzelfde programma op een eenvoudige manier een mp3- of audio-cd te branden. Als je op een Apple-computer echt vele opties wil hebben bij het branden van een cd/dvd moet je daar net zoals op een windoos een specifiek programma voor gebruiken, zoals bv. Toast (uit hetzelfde softwarehuis als Easy CD Creator).
Greetz,

P@trick
Relax

Bericht door Relax »

Bij mij staat Sound-check ook aangevinkt, vandaar dat ik al zei dat het mi niet veel helpt.
Ik ben het eens met Patrick wat betreft de zachte nummers, maar andere cd's (daar gaat het bij mij om: het overbrengen van m'n cd-collectie op iPod) staan soms loeiend hard ivm andere. Bij een eenvoudige MP3-speler van Creative kan dit wel.

Ik stel ook vast dat op m'n iPod een paar gig aan muziek staat, maar dat de resterende ruimte minder is dan het verschil van 30 GB en de diskspace aan muziek besteed. Dus: 30 GB - 2 GB muziek is normaliter 28 GB, maar er staat onderaan "Resterende ruimte: 26 GB". Dat er wat afgaat voor opslag, kan ik inkomen, maar zoveel??? Of is dit omdat ik per cd naar de iPod schrijf en er dus elke keer meer ruimte wordt ingenomen?
p@rick

Bericht door p@rick »

Relax schreef:Bij mij staat Sound-check ook aangevinkt, vandaar dat ik al zei dat het mi niet veel helpt.
Ik ben het eens met Patrick wat betreft de zachte nummers, maar andere cd's (daar gaat het bij mij om: het overbrengen van m'n cd-collectie op iPod) staan soms loeiend hard ivm andere. Bij een eenvoudige MP3-speler van Creative kan dit wel.

Ik stel ook vast dat op m'n iPod een paar gig aan muziek staat, maar dat de resterende ruimte minder is dan het verschil van 30 GB en de diskspace aan muziek besteed. Dus: 30 GB - 2 GB muziek is normaliter 28 GB, maar er staat onderaan "Resterende ruimte: 26 GB". Dat er wat afgaat voor opslag, kan ik inkomen, maar zoveel??? Of is dit omdat ik per cd naar de iPod schrijf en er dus elke keer meer ruimte wordt ingenomen?
@ relax

Kijk eens naar deze link, hier staat duidelijk vermeld waar je verdwenen giga's heen zijn... :

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t= ... te&start=0
Greetz,

P@trick
Relax

Bericht door Relax »

Gvd, da'k daar ni zelf op kwam :oops:
't Klopt nagenoeg volledig: Used: 1,44 Free: 26,44. Tel er 2,1 GB bij (het verschil met de werkelijke diskspace) en je komt op 28,54, wat met een tolerantie van 0,2 dus blijkt te kloppen.
Tnw, Patrick, ben weer gerust nu. :)
Laatst gewijzigd door Relax op 03 sep 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
p@rick

Bericht door p@rick »

Relax schreef:Gvd, da'k daar ni zelf op kwam :oops:
't Klopt nagenoeg volledig: Used: 1,44 Free: 26,44. Tel er 2,1 GB bij (de werkelijke diskspace) en je komt op 28,54, wat met een tolerantie van 0,2 dus blijkt te kloppen.
Tnw, Patrick, ben weer gerust nu. :)
Graag gedaan !
Greetz,

P@trick
Plaats reactie