Bandenprijs +20% op twee jaar?
Moderator: GVN
Bandenprijs +20% op twee jaar?
Ik betaalde in 2011 135 euro voor een Tourance EXP achterband voor de 1200 GSA, gemonteerd, gebalanceerd, milieubijdrage inclusief wanneer ik het los wiel aanbracht. Heb net prijs gevraagd in dezelfde bandencentrale in Lier: diezelfde Tourance EXP op dezelfde manier kost nu... 165 euro? Dat is 20% meer op 2 jaar, dus 10% per jaar. Is dit overal zo of word ik genaaid?
Re: Bandenprijs +20% op twee jaar?
Ik betaal 215€ voor Tourance voor en achter tesamen op los wiel... lijkt me dat jij gepakt word of dat nu droog of nat is laat ik in 't midden 
Ik ga denk ik in dezelfde bandencentrale in Lier. En ik belde voor de prijs en eerst was het 270 voor achterband. Toen ik zei dat het wel veel duurder was dan de vorige keer , hebben ze het nog eens nageleken en uiteindelijk heb ik 190 betaald. Prijs stond volle Michelin prijs in de computer.
De exacte maat heeft ook belang , blijkbaar is m'n bandenmaat minder courant , anders was het 165€ geweest.
De exacte maat heeft ook belang , blijkbaar is m'n bandenmaat minder courant , anders was het 165€ geweest.
zelfde EXP bij mij bandenboer.. 123 euro all in...PDM schreef:I gemonteerd, gebalanceerd, milieubijdrage inclusief wanneer ik het los wiel aanbracht...
tja de banden zijn duurder geworden tov 2 jaar geleden, dat is een feit...
Danny schreef:Ik betaal 215€ voor Tourance voor en achter tesamen op los wiel... lijkt me dat jij gepakt word of dat nu droog of nat is laat ik in 't midden
Zijn dat dan EXP's, Danny? En waar is jouw bandencentrale dan?
stefke2 schreef:zelfde EXP bij mij bandenboer.. 123 euro all in...PDM schreef:I gemonteerd, gebalanceerd, milieubijdrage inclusief wanneer ik het los wiel aanbracht...![]()
tja de banden zijn duurder geworden tov 2 jaar geleden, dat is een feit...
Ook hier de vraag: in welke streek zit jouw bandencentrale, Stefke2?
Er zou een "M" versie van de Tourance Exp bestaan? "M" staat voor Mileage waarbij de profieldiepte van een nieuwe band groter is dan de gebruikelijke 7mm. Verschil in aankoopprijs zou slechts enkele euro's bedragen.
http://www.bandenboetiek.be/" onclick="window.open(this.href);return false;PDM schreef: Ook hier de vraag: in welke streek zit jouw bandencentrale, Stefke2?
-
aantzeetje
Zou net het omgekeerde moeten zijn. Banden zijn gedaald in prijs. Sla me niet dood over het % maar bij autobanden bedraagt dit >15%. Zie dus geen reden waarom een motorband dezelfde trend niet zou volgen. En laat je niet rollen door je dealer of bandencentrale. Die gasten verdien goud op hun banden geloof me vrij.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Dat is waarschijnlijk die bandencentrale op de ringPDM schreef:Ik betaalde in 2011 135 euro voor een Tourance EXP achterband voor de 1200 GSA, gemonteerd, gebalanceerd, milieubijdrage inclusief wanneer ik het los wiel aanbracht. Heb net prijs gevraagd in dezelfde bandencentrale in Lier: diezelfde Tourance EXP op dezelfde manier kost nu... 165 euro? Dat is 20% meer op 2 jaar, dus 10% per jaar. Is dit overal zo of word ik genaaid?
Dat zijn zeker niet de goedkoopste...informeer anders eens bij banden Ronny in Ham.
Al verschillende keren bandenwissels (motor, auto, bestelwagen) gedaan en nergens een goedkopere prijs gevonden.
Leven is het meervoud van lef...
Ik kan er echt niet aan uit om voor 10€ naar ham , te gaan rijden. Om van de tijd nog maar te zwijgen. En bij de ring werken ook een paar motorrijders die de banden er degelijk opleggen , dus over de service heb ik geen klagen.
10€...? Zou je nog kunnen van verschieten. En de tijd...als je de motor zo rationeel wilt gebruiken moet je ook geen ritjes meer rijden hé.st1100 schreef:Ik kan er echt niet aan uit om voor 10€ naar ham , te gaan rijden. Om van de tijd nog maar te zwijgen. En bij de ring werken ook een paar motorrijders die de banden er degelijk opleggen , dus over de service heb ik geen klagen.
Hetgeen voor mij ook een rol speelt is het gemak, even bellen of de band voorradig is en je kan er terecht.
Bij de ring bepalen zij wanneer je mag komen, en dan nog moet je er dikwijls wachten eer jouw band geplaatst wordt, plus gewoonlijk om te betalen ook nog eens.
In Ham zijn het ook motards die de banden er degelijk opleggen, er is er zelfs ene bij die al meer dan 40 jaar rijdt....
Volgens de referentie's die jij aanhaalt, kan dat toch al tellen....
Leven is het meervoud van lef...
-
Man in Black
Ik ga al jaren naar Banden Ronny in Ham, al toen hij nog in zijn garage zat, motorbanden+endurobanden, altijd superprijs.
Topkerel die Ronny, beetje wachten soms maar goede service met kennis van zaken
Topkerel die Ronny, beetje wachten soms maar goede service met kennis van zaken
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ik ga ook al jaren naar Banden Ronny in Ham (011/427213). Twee weken geleden nog Tourance rubbers laten leggen voor en achter voor 220E (met losse wielen).
Je moet soms we wa tegen het wachten kunnen en zeker als je belt moet je wel eens wat geduld hebben maar ben nog nooit bedrogen uitgekomen bij de Ronny en ook collega motorrijders die ik ken niet
Je moet soms we wa tegen het wachten kunnen en zeker als je belt moet je wel eens wat geduld hebben maar ben nog nooit bedrogen uitgekomen bij de Ronny en ook collega motorrijders die ik ken niet