omdat de RT volgens mij maar zeer pover verlicht is achteraan heb ik mij een vervanglamp gekocht met led's.
Wat blijkt nu, in mijn auto brand de lamp wel maar op de RT niet.
Doe ik iets fout of zijn zo'n lampen niet geschikt voor RT's.(R1150RT 2002)
Is er soms iemand die dit ook gedaan heeft, en werkt het bij hem wel.
Zoja, welke lamp en waar gekocht?
Ik heb zo eens een lamp gekocht.
Ze brandde wel, maar doordat LED zo weinig verbruiken dacht het boordsysteem dat de lamp stuk was, en ik kreeg aldus de oranje driehoek op het dash.
Enige manier om van de waarschuwing af te raken was de klassieke gloeilamp weer te monteren.
GSven
(een week of twee kwam dit ook ter sprake, iemand opperde iets over weerstanden te monteren om van de oranje driehoek af te raken)
Draai de polen eens om, gewone lampen zijn polariteits ongevoelig, leds zijn geanvanceerde diodes en die zijn dat wel.
(Denk ik toch want het is al heeeeeeel lang geleden)
Laat iets weten of het werkt.
Viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Kan je wat meer vertellen over de led lamp, hoeveel leds zitter erin en hoe zijn ze geschakled?? Omdat ik ook een ledbar heb op mijne RT en dat is geen probleem en dat mag ook geen probleem zijn op gelijk welke spanningsbron. ZIE TOPIC ACC.
Lex schreef:Kan je wat meer vertellen over de led lamp, hoeveel leds zitter erin en hoe zijn ze geschakled?? Omdat ik ook een ledbar heb op mijne RT en dat is geen probleem en dat mag ook geen probleem zijn op gelijk welke spanningsbron. ZIE TOPIC ACC.
Ik heb er foto's van maar kan ze niet posten.
Indien iemand dit kan wil ik ze altijd doorsturen.
Maar door het feit dat mijn stoplicht de functie overneemt van het gewoon licht denk ik dat het systeem de lamp gewoon niet erkent.
ik meen mij te herinneren dat een collega BMW-rijder dit ook voorhad op zijn GS.
Reden was gewoon een slechte LED-lamp. Deze werd door de leverancier zonder problemen vervangen door eentje die wel werkte. Er bleek een probleem te zijn bij de produktie van die lampen.
Even checken dus.
ik meen mij te herinneren dat een collega BMW-rijder dit ook voorhad op zijn GS.
Reden was gewoon een slechte LED-lamp. Deze werd door de leverancier zonder problemen vervangen door eentje die wel werkte. Er bleek een probleem te zijn bij de produktie van die lampen.
Even checken dus.
Grtz,
Joe,
Ik heb dat meteen getest en in mijn auto werkt ze wel.
ik heb mij laten wijs maken dat op de RT's lampen (led's) bijzetten geen probleem is zolang de originele maar blijft zitten.
dus, externe lichtblokken bijzetten, in de stijl van hyper lite.
Ik denk idd dat de oorzaak moet gezocht in het feit dat de lampen die nodig zijn, een dubbele functie moeten hebben ; zijnde stoplicht en gewoon achterlicht. Het LED op foto heeft duidelijk slechts 1 functie. Dat zie je aan het 1-ne loden puntje achteraan. Bij een combinatielamp zijn er 2. En bij achterlichten waarbij er slecht 1 lampje is, is dat uiteraard altijd dubbel gebruik !! Vandaar dat het wel es kan werken in je auto. Daar gebeurd het meer dat het lampje slechts 1 functie heeft.
Best gevaarlijk dat 1-ne lampje op een motor.... moest ook ik es ondervinden. Vorige winter reed ik es in 't pikke donker rond, zonder achterlicht ; lampje gesprongen zonder ik het wist. Tot er me een auto deed stoppen en het me vertelde....
concreet : volgens mij moet je of een licht bijbouwen of een LED zoeken voor dubbel gebruik ... als die al bestaan dan ??
LED lampen voor dubbel gebruik bestaan wel degelijk.
Maar op m'n GS werkte dat voor geen meter, plus kreeg ik de oranje driehoek op m'n dash niet weg...
De boel netjes teruggestuurd, en ook terugbetaald geweest.