Zumo 550 Alt

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax

Zumo 550 Alt

Bericht door GSMax »

Vriend van me heeft RT van 2005 gekocht en daar een Zumo 550 Alt bijgekregen, met daarop City Navigator Europe NT 2008. Als ik deze aan mijn PC hang en ik wil een route vanuit mapsource 2013.3 sturen, dan doet ie dat wel, maar als ik dan afkoppel dan zegt het toestel zelf "kan kaarten niet openen", en dan vervolgens kan ik wel de route met waypoints in het toestel importeren. Ik vrees echter dat als ik die route ga rijden, het wel eens volledig in het honderd zou kunnen lopen. Mijn vraag is: hoe kan ik dit toestel terug up-to-date brengen?? De vorige eigenaar, die het toestel bij Garmin geregistreerd had is spijtig genoeg aan kanker overleden. Heb al wel een software update gedaan van 4.8 naar 5.0. en er zit geen SD kaartje in de Zumo. Als ik in het systeem van de Zumo ga kijken, dan vind ik daar volgende softwares in; Cyclops France Data, Cyclops UK Data, Cyclops Netherlands Data, Cyclops Belgium/Luxembourg data, etc etc
Hoe kan ik hier de laatste kaart van Europa op krijgen of nog maar de City Navigator Europe V9? Op mijn eigen Zumo heb ik lifetime update, kan ik dit ook transfereren naar dit toestel?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Cyclops zijn bestanden waar POI's in staan. (Flitspalen) simpelste lijkt mij om een mygarmin account aan te maken, op naam en met de gegevens van je vriend. Het toestel registreren en dan kijken waar Garmin zelf mee komt. Mocht het toestel door de vorige eigenaar al geregistreerd zijn, dan zul je een mailtje naar Garmin moeten sturen met het verzoek om het toestel los te koppelen van het eerdere account. Jouw lifetime update gaat niet werken daar deze reeds aan jouw toestel is verbonden.
de klei'n

Re: Zumo 550 Alt

Bericht door de klei'n »

Ik ben na een pc.crash mijn kaart op de pc kwijt, 2009, vroeg aan garmin om de kaart opnieuw te activeren in my garmin en kreeg voor antwoordt dat de kaart te oud is en dat ik mijn toestel aan de pc moet aansluiten waarna ik via basecamp de kaart van de zumo kan zien. Heb teruggestuurd dat de volgende TT zal zijn.
R100RT 1980 met zijspan
Moto Guzzi Griso 1200 8v SE
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Ja, daar zullen ze bij Garmin echt slapeloze nachten van hebben....
Denk dat TT binnen een jaar omvalt of overgenomen word. Niet dat ze slechte spullen maken (integendeel) maar de verkopen vallen vies tegen.

Het advies van Garmin snap ik wel. Ze willen dolgraag dat iedereen overstapt op Basecamp en afscheid neemt van Mapsource. Wil je perse gebruik blijven maken van Mapsource dan kan dat ook. Kijk op het gpsforum.nl Hou er wel rekening mee dat Mapsource niet meer ondersteund zal worden en dus eindig is.
judge
Contacteer:

Bericht door judge »

Ik werk al van het begin mat mapsource en ook al heb ik drie garmins hoop dat nog lang te doen .
Heb wel base camp staan maar gebruik het niet vind het niet gebruik vriendelijk .
Wat over dragen betreft kan inderdaad niet en je kan volgens mij enkel dat laden wat origineel bij dat toestel geleverd was .
Moet dus steeds zien voor je iets 2de hands aanschaft dat de vorige eigenaar dat ontkoppeld heeft (vrij gegeven)
Want anders ga je problemen behouden en wat de versie betreft is dat normaal .
Je kan oude versie wel rijden met een nieuwere niet anders om .
Moet eigenlijk altijd zien in welke versie ze gemaakt was(route) en indien nodig eerst herrekenen in jouw te rijden versie.
Wel nazien want er kan een stevig verschil opzitten na berekening en zou wel eens lelijke stoten kunnen meemaken .
Groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Ik ga er dus van uit dat je vriend nog geen mapsource toestanden heeft op zijn pc.

Indien je vriend dat gele briefje met de ontgrendelcode van je kaart niet heeft kan je het volgende doen op zijn pc: installeer eens het programma GMTK van jawava (http://www.javawa.nl/gmtk.html. Hiermee kan je de ontgrendelcodes uit de zumo halen. Als Mapsource reeds op zijn pc staat zou ik vervolgens eerst Mapsource via het control panel - software verwijderen , Mapsource van de pc gooien. Met de installatie CD NT8 installeer je de oude kaart die je hebt terug op de pc ( Ik denk zelfs dat op de oudere CD's Mapsource opnieuw wordt geïnstalleerd. Indien dit het geval is gooi je die er opnieuw af en ga je naar http://www.gawisp.com/perry/mapsource/ waar je eerst Basecamp installeert ongeacht of hij dit nu gaat gebruiken of niet en dan mapsource 6.15.7 wat de laatst stabiele versie was - geen dubbele lijnen dus). Wel eerst basecamp er op zetten anders gaat mapsource de kaarten niet vinden (heeft te maken van de indexering van de oude kaarten tov de gmap nu)

Start GMTK op en kijk of er conflicten zijn en laat het programma de ontgrendelcode aan de kaart koppelen. Vervolgens kan je de NT9 versie installeren. Met Mapinstall of Mapupdater kan je die kaarten dan doorsturen naar je zumo.

Of als je vriend makkelijk aan de pc van de overledene kan daar GMTK op installeren. Dan kun je de kaarten overzetten , inclusief ontgrendelcodes naar zijn pc. Staat allemaal uitgelegd op de site van javawa. En als je er dan toch bent, start eens Mygarmin op. Met een beetje geluk werden inlog en paswoord opgeslagen en kan je het toestel loskoppelen van de account en zodoende aan de zijne op MyGarmin toevoegen.

Kan hij niet op de pc van de overledene, stuur een mailtje naar garmin NL (nlsupport@garmin.com) waar hij vraagt de zumo te ontkoppelen (wel het serienummer meegeven) en aan zijn MyGarmin toe te voegen.

Als dit allemaal gedaan is en het werkt, kan hij eventueel een lifetime update kopen zodat je met beide zumo's dezelfde kaarten hebt (voor elk toestel dien je een afzonderlijke lifetime update te hebben).
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie