Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door bagheera »

Hoi iedereen ,

Ik ga met ne maat ( dat zeggen we al van vorig jaar ) een tripje doen, een weekendje ik zat te denken aan het zwarte woud.
200km lang 60 km breed bedenk zelf maar hoe groot het te verkennen grondgebied is.
Dus in welk dorp stad of stuk kan ik dan best mijn uitvalsbasis voor het weekend plaatsen ??
tent of hotel = nog niet over nagedacht

bijkomende vraag :)

je hebt 3 streken die echt de moeite zouden zijn Eifel , Zwarte woud en Harz.
Harz valt af wegens te ver voor een kort weekend , Eifel daar ben ik al wel eens doorgereden maar het zijn de bossen en de mistiek die mij naar het zwarte woud trekken.
Maar stel dat dat niet zo zou zijn . Waar zouden jullie mij heen sturen Elzas of Zwarte Woud ?

merci he :chef:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

Wij hebben al een zestal keren hier overnacht.
Propere kamers, vriendelijke mensen, uitgebreide kaart (restaurant tot 's avonds laat open), moto's kunnen indien gewenst (best vooraf vragen) in afgesloten garage overnachten.
Wij boekten altijd voor twee nachten : op dag 1 reden we van thuis naar het hotel, dag 2 maakten we van daaruit een daguitstap die ons soms zelfs tot net over de Zwitserse grens leidde, en dag 3 vanuit het hotel terug naar huis.
Tweemaal in hetzelfde hotel overnachten heeft het grote voordeel dat je op dag 2 's morgens geen tijd verliest met inpakken, en dat je 's avonds ook niet meer met je bagage moet sleuren. Je zou zelfs kunnen overwegen om op dag 2 je motokoffers op de kamer te laten staan.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
niko
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2013, 08:16
Locatie: zwijnaarde

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door niko »

hoi

wij zijn vorig jaar naar hier gegaan om van daaruit dan ritjes te doen . prijs kwaliteit is dik inorde vooral als je een goeie eter bent :D
http://www.bremm.info/hotel-hutter/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.
Is een ondergrondse parking voor de moto die word afgesloten , de eigenaar is zelf een motorrijder :p

wij zijn voor drie dagen gegaan vorig jaar maar kun je zelf kiezen .

Stuur eens mailtje als je de gps bestanden wil want kan deze hier niet plaatsen :(
ps: deze zijn van vorig jaar en deze zijn niet meer getest dus kan zijn dat er hier of daar werken bezig zijn .

De rit begint in tienen dus van daaruit alleen maar mooie baantjes , veel bochten :p
zx6r - zx9r -cbr929 2x - speed triple 1050 - moto morini granpasso - K1200r sport - Tiger Explorer
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door bagheera »

dat ziet er hier al goed uit :)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Supermario »

Persoonlijk zou ik niet naar het Zwarte Woud rijden voor een weekend (zou er minstens 4 dagen voor uittrekken).

De Harz is niet zoveel verder dan het Zw Woud, naargelang vanwaar je woont toch 500 a 600 kms.

De bossen in de Eifel zijn er wel degelijk misschien wel meer dan in het Zw Woud.

Ik ben hier al enkele keren geweest http://www.lawine.de/" onclick="window.open(this.href);return false; en ligt op de Feldberg, in de buurt van de Totnauberg, Schluchsee, Titisee, Rheinfals enz..
Let ook op: het mooiste motorbaantje (met bossen) in Zw Woud is in het weekend gesloten voor motoren...

Routes (voor 5-daagse beschikbaar in Map Source).

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Persoonlijk zou ik niet naar het Zwarte Woud rijden voor een weekend (zou er minstens 4 dagen voor uittrekken).

De Harz is niet zoveel verder dan het Zw Woud, naargelang vanwaar je woont toch 500 a 600 kms.

De bossen in de Eifel zijn er wel degelijk misschien wel meer dan in het Zw Woud.

Ik ben hier al enkele keren geweest http://www.lawine.de/" onclick="window.open(this.href);return false; en ligt op de Feldberg, in de buurt van de Totnauberg, Schluchsee, Titisee, Rheinfals enz..
Let ook op: het mooiste motorbaantje (met bossen) in Zw Woud is in het weekend gesloten voor motoren...

Routes (voor 5-daagse beschikbaar in Map Source).

Grtn, Mario

Allé Mario, Zwarte Woud is toch perfect om te doen op drie dagen, ik zou dan alleen niet zo ver naar beneden gaan om te overnachten.
Door meer in't noorden van het ZW te logeren konden we de heenreis (en natuurlijk ook de terugreis) wat korter houden (en tegelijk leuker). En op één dag kan je makkelijk van daaruit tot helemaal beneden en terug naar boven rijden langs een mooie combinatie van smalle stuurweggetjes en snellere trajecten à la Schwarzwaldhochstrasse. Dat betekent wel een dagje rijden natuurlijk, en niet elk uur een half uur op een terrasje zitten, want dan kom je er natuurlijk niet.
Trouwens, welke is volgens jou die mooie motobaan waar je in't weekend niet meer met de moto zou mogen komen ? Graag wat meer info daarover. Heb je eventueel een link naar een officiële website waar dat te raadplegen valt ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door bagheera »

Trouwens, welke is volgens jou die mooie motobaan waar je in't weekend niet meer met de moto zou mogen komen ? Graag wat meer info daarover. Heb je eventueel een link naar een officiële website waar dat te raadplegen valt ?
Echt he wa nen tease is da nu , effe de term " mooiste motor baantje" laten vallen en dan niet zeggen waar, dat is gelijk ne clif hanger in een goei serie.
Echt zo een " Alllleeeeezzzzz " vertel nu wat er gaat gebeuren gevoel :bounce: :grin:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

Tot mijn favorietjes daar behoren de L83 (klim vanuit Buhlertal naar Sand), de beklimming naar het Berghotel Kandel vanuit Waldkirch, het baantje naar de Hexenlochmuhle vanuit Gutach, en 's avonds (zo vanaf +/- 18:30 u de vlotte Schwarzwaldhochstrasse noordwaarts.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Supermario »

Dag Patrick,

natuurlijk is een weekendje Zw Woud te doen voor een weekend, een weekendje Tirol is ook te doen, is maar te zien wat je er zelf mee doet.
Maar persoonlijk () als je toch naar daar rijdt doe er dan toch maar een dagje bij, er is daar zoveel te beleven en is toch een van de mooiste streken van Duitsland voor met de motor te rijden,( maar ook een van de natste).

Hét baantje daar is daar in Schauinsland L124 (gelegen onder Freiburg) als ik me niet vergis tussen Gunterstal en Hofsgrund maar is helaas verboden in weekends en feestdagen voor motoren (maar als je daar op vrij- of maandag passeert zal je weten waarom).

Heb ook even gegoogeld en dit kwam.. http://www.badische-zeitung.de/freiburg ... 73594.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar niet getreurd er zijn daar baantjes genoeg, geef mij BVB maar die tussen Schweighof en Schonau. :grin:

Ik moet ook zeggen dat als ik daar de laatste keer doorgereden ben er al enkele motoronvriendelijke borden en dwarse strepen over de weg gezien heb...

Veel plezier aldaar.

Grtn Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Hét baantje daar is daar in Schauinsland L124 (gelegen onder Freiburg) als ik me niet vergis tussen Gunterstal en Hofsgrund maar is helaas verboden in weekends en feestdagen voor motoren (maar als je daar op vrij- of maandag passeert zal je weten waarom).

Heb ook even gegoogeld en dit kwam.. http://www.badische-zeitung.de/freiburg ... 73594.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor de nuttige info. Ik kan me niet direct herinneren dat ik daar al gereden heb maar het ziet er op youtube alvast lekker genoeg uit om te onthouden en om in te lassen in een volgende uitstap in die regio. In de week hé :-?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Pollt »

Zeg mannen stop met ons hier gek te maken he, het is slecht weer
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

Pollt schreef:Zeg mannen stop met ons hier gek te maken he, het is slecht weer
Hier in Beveren duidelijk niet :sunny: :sunny: :sunny:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Relax »

De regio Ludenscheid - Olpe - Siegen ligt amper 300 km van jou en is ook goed om te rijden. Routes heb ik niet, 'k heb er ff gewoond. Kijk 'ns op Maps. Bossen en bochten.
I respect your opinion. But I don't give shit.
LievenRT
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2012, 20:46
Locatie: Schelle

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door LievenRT »

Ik heb ook al 2 keer int Zware Woud geweest, in http://www.hotel-riegeler-hof.de" onclick="window.open(this.href);return false; zijn de kamers tof en het eten uitmuntend lekker :idea:
De wegen errond zijn er in 2600 km op 7 dagen prachtig zelfs als het nat is, eventjes over de grens op Routes des Cretes zijn er prachtig 8-)
Veel suc6 nog met Uw zoektocht.
Greetz, Lieven

BiezonderMooieWege in men drome
LievenRT
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2012, 20:46
Locatie: Schelle

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door LievenRT »

Sorry, de link werkte niet :oops: dus heb ik hem aangepast :mrgreen:
Greetz, Lieven

BiezonderMooieWege in men drome
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door p@rick »

LievenRT schreef:Sorry, de link werkte niet :oops: dus heb ik hem aangepast :mrgreen:
Misschien ineens ook bijvermelden hoe we in jouw Zware Woud terecht komen :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door bagheera »

mijne maat ziet het niet zitten van zo ver te rijden , dus het is de moezel geworden , niet helemaal waar ik op gehoopt had maar rijden is rijden he
over een paar weken zijn we weg . de vrouw blijft thuis , dat is dan ook direct de eerste keer weg zonder vrouw. daar ga ik het geloof het of niet , nog moeilijk mee hebben denk ik :)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Dirk Pauwels »

Relax schreef:De regio Ludenscheid - Olpe - Siegen ligt amper 300 km van jou en is ook goed om te rijden. Routes heb ik niet, 'k heb er ff gewoond. Kijk 'ns op Maps. Bossen en bochten.
Aha... ik ook een tijdje gelogeerd, '85-86, kazerne de Leie, 18bn, 101cie, pl kl 1, KROO wachtmeester. Brandstof depot was in Olpe, veel keer onderoff van wacht geweest. Heb familie in Neuenraden, binnenkort mss nog eens naar daar.
Idd leuke streek. ongeveer 300km van antwerpen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Bob »

Dirk Pauwels schreef: Aha... ik ook een tijdje gelogeerd, '85-86, kazerne de Leie
De wereld is klein. Papa was soldaat, dus ik heb er een deel van mijn jeugd doorgebracht. Naar school en naar de judoles in De Leie, 's zondags gaan eten in Mess Ambiorix, met mijn eerste motoke door 't bos naar 't munitiedepot of bochtjes pikken rond de Versetalsperre, ...
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Dirk Pauwels »

Bob schreef:
Dirk Pauwels schreef: Aha... ik ook een tijdje gelogeerd, '85-86, kazerne de Leie
De wereld is klein. Papa was soldaat, dus ik heb er een deel van mijn jeugd doorgebracht. Naar school en naar de judoles in De Leie, 's zondags gaan eten in Mess Ambiorix, met mijn eerste motoke door 't bos naar 't munitiedepot of bochtjes pikken rond de Versetalsperre, ...
Idd, wereld is klein.
Enkel wachtlokaal van De Leie staat er nog, is nu een taverne. Rest is woonwijk. Was wel een leuke tijd.
Maar we dwalen af.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door Relax »

Bwah, jullie weten ook hoe fijn het daar rijden is.

Dan ga ik véééél liever naar daar rijden dan naar de Moezel, waar je bij momenten moet aanschuiven. 't Is amper een uur verder.
I respect your opinion. But I don't give shit.
P@ul
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 dec 2004, 10:33
Locatie: Paardevissersgemeente

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door P@ul »

@ Dirk Pauwels
Brandstof depot was in Olpe
Jup ook mijn legerdienst geklopt in Olpe (1970) bij 101ste bevoorrading. Wat een tijd..... :roll:

En terug on-topic:
Maandag 10 juni tot donderdag 13 juni naar het Zwarte Woud.
http://www.gasthof-gruener-baum.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorcycle always a trusty friend
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door de Ron »

http://www.sonne-todtnau.de/" onclick="window.open(this.href);return false; : een gasthaus met een schappelijke prijs, een mooi dorpke ook. Als je er bent zeker een pint gaan pakken in Biker-café bij "den Andy", is een uitgeweken Engelsman die nogal snel mee feest. Dikwijls met nen dwaze kop buitengegaan en s'anderendaag's nog ziek ook :oops: . De omgeving is zeer mooi om te rijden.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
LievenRT
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2012, 20:46
Locatie: Schelle

Re: Trip Tip ??? place to be in het zwarte woud ??

Bericht door LievenRT »

Ik zou eens de Vogezen proberen, een kleine 4-500 kms van huis, in "Route des cretes", kan je alle kanten op, jodenkamp bezoeken, genoeg hotels, van elke prijs
Greetz, Lieven

BiezonderMooieWege in men drome
Plaats reactie