hefboom windscherm R1200RT
Moderator: GVN
-
hlba
hefboom windscherm R1200RT
Eén van de twee onderste hefbomen van de ruit is afgebroken ter hoogte van het bovenste oog. Ik heb alles gedemonteerd, het bewuste hefboompje afgenomen met het idee om het te vervangen. De dealer zegt : kan niet afzonderlijk besteld worden, ge moet gans het systeem vervangen. Weeral 250€ zonder werk. Ziet er iemand een oplossing om alsnog een hefboompje te vinden ofwel een alternatieve oplossing. Als er geen zeskantige opening voor de aandrijfas aan de onderkant van de hefboom zou zitten zou het vlug gemaakt zijn. Nu zie ik het niet direct zitten; alle creatieve oplossingen zijn welkom.
Re: hefboom windscherm R1200RT
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn 1200RT, maar wellicht wél een andere dealer, want mijn dealer heeft het veel goeiekoper kunnen oplossen door enkel dat hefboompje te vervangen. Kan dus wel degelijk...hlba schreef:Eén van de twee onderste hefbomen van de ruit is afgebroken ter hoogte van het bovenste oog. Ik heb alles gedemonteerd, het bewuste hefboompje afgenomen met het idee om het te vervangen. De dealer zegt : kan niet afzonderlijk besteld worden, ge moet gans het systeem vervangen. Weeral 250€ zonder werk. Ziet er iemand een oplossing om alsnog een hefboompje te vinden ofwel een alternatieve oplossing. Als er geen zeskantige opening voor de aandrijfas aan de onderkant van de hefboom zou zitten zou het vlug gemaakt zijn. Nu zie ik het niet direct zitten; alle creatieve oplossingen zijn welkom.
Zal straks eens kijken naar de factuur van die herstelling, aan de hand van het partnummer kan je dan zien of het inderdaad om hetzelfde onderdeel gaat...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
De meeste van die onderdelen zijn apart leverbaar aan ongeveer 45€ 't stuk
Dit zijn volgens ETK de onderdelen.
Als een dealer "kleinere" onderdelen heeft vervangen komen die mogelijk van en ander geheel.
Zegt een dealer dat hij niet apart kan vervangen wat hierboven een nummer heeft dan is hij mogelijk een stealer
Als een dealer "kleinere" onderdelen heeft vervangen komen die mogelijk van en ander geheel.
Zegt een dealer dat hij niet apart kan vervangen wat hierboven een nummer heeft dan is hij mogelijk een stealer
-
hlba
Bedankt voor de reactie Willy, het betreffende stukje staat inderdaad op het schema vergezeld van een drietal montagenummers. Ik zal mijn dealer nog maar eens een kans geven door met het stukje en het bijhorende nummer dat erop vermeld staat, langs te gaan. Als het dan nog niet lukt moet ik ergens anders op zoek.
De reactie van de motovrienden stelt mij wel gerust dat een oplossing zonder geldverspilling mogelijk is.
Vriendelijke groeten,
Gilbert.
De reactie van de motovrienden stelt mij wel gerust dat een oplossing zonder geldverspilling mogelijk is.
Vriendelijke groeten,
Gilbert.
En de dealer is?
-
hlba
Hey Willy, ik heb het stuk nodig met de nummers 7,8 en 13 bijgevoegd. Dat zijn nummers van kleinere onderdelen zoals borgringetjes enz. Het stuk zelf heeft op het schema geen nummer. Daarom ga ik eerst nog even elders navragen alvorens mijn dealer aan de schandpaal te ketenen. Als het elders wel mogelijk is hoort ge het wel. Bedankt voor alle info.
Dat is volgens de ETK dan ook niet apart verkrijgbaar, dacht dat je de bovenste arm bedoelde, deze staat bij mij aan 146€ zonder BTW
Je hoeft je dealer niet te noemen want dat is ergens eenzijdige toelichting en je kan hem eigenlijk geen verwijt maken.
't enige wat je hem zou kunnen aansmeren is gebrek aan creativiteit, maar ja onderdelen vervangen is makkelijker dan herstellen en dat is er tegenwoordig immers niet meer bij...
als je voor degelijk gaat in de toekomst ... ze zijn te koop
http://www.beemerboneyard.com/r12rtshldarmsl.html
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-1510226021 ... 3_85852631
Je hoeft je dealer niet te noemen want dat is ergens eenzijdige toelichting en je kan hem eigenlijk geen verwijt maken.
't enige wat je hem zou kunnen aansmeren is gebrek aan creativiteit, maar ja onderdelen vervangen is makkelijker dan herstellen en dat is er tegenwoordig immers niet meer bij...
als je voor degelijk gaat in de toekomst ... ze zijn te koop
http://www.beemerboneyard.com/r12rtshldarmsl.html
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-1510226021 ... 3_85852631
-
hlba
Na geduldig zoeken toch hefboom gevonden tweedehands. Dit probleem dus opgelost.
Bedankt voor nuttige tips.
That's what friends are forhlba schreef:Na geduldig zoeken toch hefboom gevonden tweedehands. Dit probleem dus opgelost.
Greetz,
P@trick
P@trick
Volharding wordt (soms) beloond)hlba schreef:Na geduldig zoeken toch hefboom gevonden tweedehands. Dit probleem dus opgelost.
Ik ben benieuwd naar de omstandigheden waaronder de hefboom gebroken is,
met een standaard of alternatief scherm, door verstellen bij hoge snelheid, ......
-
hlba
Ik heb hem stilstaand moeten neerleggen. De oorspronkelijke ruit had ik vervangen door een die breder is aan de bovenkant. Ik zit daarmee veel stiller op de moto maar helaas is dit in deze omstandigheden waarschijnlijk de oorzaak geweest van het afbreken van het hefboom-oogje. Voor gewone op en af bewegingen lijken die hebboompjes wel stevig genoeg maar laterale krachten zijn er vlugger te veel aan.
Ik lees wel eens dat het gebeurt onder "rijdende omstandigheden", vooral met grotere schermen.
In dit geval is dat dus niet zo, 't eigenlijk valschade, zij het met de nuance dat het mogelijk niet
zou gebeurt zijn als de ruit wat smaller geweest was.
Als hetzelfde zou gebeuren met die "exta strong" ampjes zou er mogelijk iets ander het begeven hebben.
In dit geval is dat dus niet zo, 't eigenlijk valschade, zij het met de nuance dat het mogelijk niet
Als hetzelfde zou gebeuren met die "exta strong" ampjes zou er mogelijk iets ander het begeven hebben.
-
Flat Twin Power
Ik heb een breder en hoger nedplex scherm en zij adviseren om het scherm niet naar boven te verstellen bij snelheden hoger dan 100 km per uur.willy schreef:Ik lees wel eens dat het gebeurt onder "rijdende omstandigheden", vooral met grotere schermen.
Nu, ik doe het soms toch maar dan in heel kleine stapjes, dus niet in één beweging helemaal omhoog maar in kleine schokjes. Nog nooit problemen gehad op die manier.
Ik rijd ook met zo'n Nedplex, maar ik verstel ze uit voorzorg enkel bij lagere snelheden (als ik ze
al verstel, wat eigenlijk heel weinig gebeurt)
al verstel, wat eigenlijk heel weinig gebeurt)