2+2 jaar garantie

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc boxer

2+2 jaar garantie

Bericht door luc boxer »

Zo is het mogelijk om bij de aankoop van een nieuwe BMW 2 jaar extra garantie te bekomen:2 + 2 jaar dus. Weet iemand hoeveel extra dit kost?
En is het dan ook 4 jaar peg onderweg inbegrepen?
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
GS DOC
Contacteer:

Garantie

Bericht door GS DOC »

Je kan voor 299 € BTW in 2 jaar extra garantie annvragen .
Je mag daar 6 maand laten overgaan van de dag dat je de nieuwe BMW koopt voor je beslist om het te doen .Zodus heb je 2 jaar fabriekswaarborg plus 2 jaar waarborg extra .Gewoon via de dealer waar je je nieuwe fiets koopt aanvragen .

De service kaart telt heel de tijd dat JIJ eigenaar bent van de moto.

MVG
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik heb mijne motor gekocht augustus 2004. Kan ik dan ook nog bijtekenen voor 2 jaar extra garantie?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik zou het voor mijn machine ook willen doen, ik veronderstel dat je je dealer wel kan overtuigen als je het binnen de garantieperiode doet... maar ik heb wel gehoord dat er een beperking opstaat van 20.000km/jaar. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

JüRgen schreef:Ik zou het voor mijn machine ook willen doen, ik veronderstel dat je je dealer wel kan overtuigen als je het binnen de garantieperiode doet... maar ik heb wel gehoord dat er een beperking opstaat van 20.000km/jaar. :wink:
Yep is zo, heb inlichtingen genomen en binnen de periode van 2+2 jaar = 4 jaar mag je niet meer dan 80.000 km hebben gedaan. Vanaf 80.000 km vervalt je garantie, ook al is je moto nog maar 3 jaar oud.

En Frank K, ik heb moto gekocht in Maart 05 en ik mag nog beslissen tem eind Sep 05. Dus ik denk dat het voor jou te laat komt. Ik twijfel nog gezien de beperking van die 20.000 Km/jaar vespreidt over 4 jaar. Zo zie je dat er serieus gespeculeerd wordt op het feit dat er nagenoeg !0 tot 85 % van de motards geen 20.000 km afleggen per jaar. Vind het een beetje spijtig dat daardaar de dagelijkse gebruikers, ttz kilometervreters en de echte testers van de machines, de dupe worden van deze regel.

Stoffel :wink:
Afbeelding
brit

Bericht door brit »

ik zie die 2+2 gewoon als een vorm van extra inkomsten. bmw laat zich verzekeren voor extra garantiegevallen buiten de 2 jaar (zal wrschijnlijk bij DAS zijn want die zijn goed in dergelijke verzekeringen). de verkregen garantiebedragen voor de 2 extra jaren beleggen ze gewoon. én de statistieken zullen bmw al wel geleerd hebben dat hun motors na 2 jaar en onder de 80000 km niet echt die grote kosten kennen buiten de normale onderhoudsintervallen.

nee, dan liever de 3 volwaardige garantiejaren van ktm én dit zonder km-beperking (over die van benelli en mv agusta spreek ik niet, want die betaal je meer dan dubbel en dik als je de motor aankoopt).
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Dan kan ik er met mijn nieuwe K1200r er beter voor gaan... met mijn vorige Jap had ik 74.000 km op 3 jaar tijd. Eén keer eens iets serieus voorhebben na de 2 jaar normale garantie dan heb je het onmiddellijk teruggewonnen. Verder kan ik het toch voor een stuk inbrengen in de motoronkosten zoals de rest van de fakturen... we zullen nog wel zien, ik heb nog meer dan 5 maand om te beslissen.

mvg

Stef
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Na 5maand en 3 weken twijfelen heb ik toch de 2j bijgenomen, ik rij sowiezo maar een 10 a 15000km per jaar.
En 150€ voor fabrieksgarantie per jaar vindt ik nog redelijk, ik peis als ge vodden hebt het wa meer kost dan 150€ :?
:wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Plaats reactie