prijs koppeling
Moderator: GVN
-
stoffel1967
prijs koppeling
hallo
een vraagje
ik heb onlangs een probleem gehad met mijn rt
de koppeling ging stuk en daar mee ook de in gaande as naar de koppeling
ook hebben ze een van de koppelingsvorken vervangen
mijn vraag nu wat zou zoiets mogen kosten eigenlijk
een vraagje
ik heb onlangs een probleem gehad met mijn rt
de koppeling ging stuk en daar mee ook de in gaande as naar de koppeling
ook hebben ze een van de koppelingsvorken vervangen
mijn vraag nu wat zou zoiets mogen kosten eigenlijk
Re: prijs koppeling
Bij mijn GSA 2007 was het destijds 1440€ koppeling en werkuren. Koppeling vervangen.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Dirk Pauwels
Aan stukken +/- 800 euro denk ik, is niet alleen koppeling maar ook ingaande as en wat klein spul, maar de werkuren zijn de dooddoener.... Denk dat je richting 1800 - 2000 euro zal zitten.
Snap niet goed wat je bedoeld met koppelingsvorken, mss de schakelvork?
Snap niet goed wat je bedoeld met koppelingsvorken, mss de schakelvork?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
mecapuet
Een 1150 RT?
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
stoffel1967
een rt 1150 ja
juist ja de schakelvorken
juist ja de schakelvorken
koppeling, compleet (deksel, diafragma, schijf, aandrukplaat, rekbouten) 350€.
Per vork (slechtste geval alle drie) mag je er nog eens (ong 70€ 't stuk) bijtellen.
Is je wals dan ook een beetje getitst dan is dat ook nog eens een bonus van 260€
Een ingaande as kost pakweg 200€
reken toch ook maar flink wat werk want de bak is er gauw onderuit maar openen,diagnose stellen en sluiten vraagt zijn tijd
Per vork (slechtste geval alle drie) mag je er nog eens (ong 70€ 't stuk) bijtellen.
Is je wals dan ook een beetje getitst dan is dat ook nog eens een bonus van 260€
Een ingaande as kost pakweg 200€
reken toch ook maar flink wat werk want de bak is er gauw onderuit maar openen,diagnose stellen en sluiten vraagt zijn tijd
-
stoffel1967
ik heb dus 1700 euro betaald
ik wist dus niet wat ik er van moest denken of dat veel was of niet , alle is zowieso altijd te veel he
ik heb vertrouwen in mijn garagist , maar vind het toch wreed duur allemaal hoor die stukken bij bmw
dit is dus 1 maand geleden gebeurd , en hij is nu al weer binnen voor het volgende probleem pffffff
ik stopte van de week bij mij thuis en er kwam damp onderuit , bleek er een remleiding gesprongen te zijn vooraan , de remblokken natuurlijk onder de olie
hij is nu weer weg voor reparatie , iemand idee van prijs voor dit speelgoed weer ?
moet er wel bij zeggen we komen juist terug van frankrijk met de motor en ginds 3000 km gereden zonder problemen , veel geluk eigenlijk bij een ongeluk dat dit niet onderweg is gebeurd
ben diene moto wel beu aant worden hoor , altijd iets , vertrouwen in machiene is ver zoek
het is dus een rt 1150 van 2002 met 90000 km ongeveer
ik wist dus niet wat ik er van moest denken of dat veel was of niet , alle is zowieso altijd te veel he
ik heb vertrouwen in mijn garagist , maar vind het toch wreed duur allemaal hoor die stukken bij bmw
dit is dus 1 maand geleden gebeurd , en hij is nu al weer binnen voor het volgende probleem pffffff
ik stopte van de week bij mij thuis en er kwam damp onderuit , bleek er een remleiding gesprongen te zijn vooraan , de remblokken natuurlijk onder de olie
hij is nu weer weg voor reparatie , iemand idee van prijs voor dit speelgoed weer ?
moet er wel bij zeggen we komen juist terug van frankrijk met de motor en ginds 3000 km gereden zonder problemen , veel geluk eigenlijk bij een ongeluk dat dit niet onderweg is gebeurd
ben diene moto wel beu aant worden hoor , altijd iets , vertrouwen in machiene is ver zoek
remleidingen van 2002 moesten eigenlijk 5 jaar geleden al vervangen zijn, zelf doen (aftermarkt) kost een 150€
Bij BMW zal 't opnieuw een rubberen zijn of je hebt specifiek stahlflex gevraagd.
Tja iedereen die naar de garage gaat betaalt flink he, 't uurloon is een dooddoener... had effe gemaild
Bij BMW zal 't opnieuw een rubberen zijn of je hebt specifiek stahlflex gevraagd.
Tja iedereen die naar de garage gaat betaalt flink he, 't uurloon is een dooddoener... had effe gemaild
-
mecapuet
Ik lees die prijzen graag van bij de dealer, zeg niet dat ze te duur zijn hé...maar, gelukkig moet ik er niet zijn.
Gr, meca.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Ik deed al met met meerdere bmws, meer dan 100000 km, en reed er overal mee naar toe , wat is nu 3000 km met een moto, die moet daar tegen kunnen, vermits goed onderhoud.stoffel1967 schreef:ik heb dus 1700 euro betaald
-
Dirk Pauwels
Voor een dealer zeker een redelijke prijs. Moet ook rekenen dat je nu ook een jaar garantie hebt op de uitgevoerde werken. Onderdeel prijzen zijn redelijk vergeleken met andere merken. Wat denk je dat dit grapje zou kosten op je auto.....
De dure uurtarieven heb je oa te danken aan vadertje staat met zijn belachelijk hoge belastingen....
De remleiding is in een andere topic besproken. Kan me voorstellen dat een dealer die voorstelt om de remleidingen van een 11 jarige moto preventief te vervangen wordt uitgelachen en als geldwolf wordt bestempeld, ik weet nog dat ik hier op het forum vanuit verschillende hoeken werd uitgelachen toen ik beweerde dat rubber remleidingen volgens de fabrikanten elke 4 jaar moeten worden vervangen.. Nu is 4 jaar aan de veilige kant maar 5-6 jaar lijkt me een redelijke termijn.
Remmen redden jouw leven en dat van anderen, mag je niet op bezuinigen.
Je komt ervan af met een set nieuwe remblokken en hopelijk heb je een compleet nwe set reml laten monteren en niet alleen die ene leiding. Wees blij dat je er zo achterkomt en niet op de pijnlijke manier....
Wat de motor betreft: Niemand kan in een motor kijken en problemen voorspellen, een aantal dingen zijn wel te vermijden met regelmatig degelijk onderhoud.
De dure uurtarieven heb je oa te danken aan vadertje staat met zijn belachelijk hoge belastingen....
De remleiding is in een andere topic besproken. Kan me voorstellen dat een dealer die voorstelt om de remleidingen van een 11 jarige moto preventief te vervangen wordt uitgelachen en als geldwolf wordt bestempeld, ik weet nog dat ik hier op het forum vanuit verschillende hoeken werd uitgelachen toen ik beweerde dat rubber remleidingen volgens de fabrikanten elke 4 jaar moeten worden vervangen.. Nu is 4 jaar aan de veilige kant maar 5-6 jaar lijkt me een redelijke termijn.
Remmen redden jouw leven en dat van anderen, mag je niet op bezuinigen.
Je komt ervan af met een set nieuwe remblokken en hopelijk heb je een compleet nwe set reml laten monteren en niet alleen die ene leiding. Wees blij dat je er zo achterkomt en niet op de pijnlijke manier....
Wat de motor betreft: Niemand kan in een motor kijken en problemen voorspellen, een aantal dingen zijn wel te vermijden met regelmatig degelijk onderhoud.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Helemaal mee eens, heb dit ± 2jaar geleden gemerkt met rem-olie-wisselDirk Pauwels schreef: Remmen redden jouw leven en dat van anderen, mag je niet op bezuinigen.
Daar kwam ook allemaal van die zwarte prut mee in het retour-potje, allemaal rubber.
Las ik op 'n ander forum dat de remmen bleven hangen van diverse soorten, zet me aan het denken ?
Was toen nog niet bekend met Stahl-fix, maar snel wel en heb ze ook gelijk laten vervangen.
De kosten waren het niet, zijn er maar 3 bij m'n motor, dus iets van rond 200 Euro.
Je gevoel in de remmerij moet je wel nog even aanpassen, het is ook met die sinterblokken gewoon direct.
Zo heb ik dus ook met de ABS kennis gemaakt, eerst nooit iets van gemerkt, nu dus wel, veilig gevoel.
mvg Nico
MG Breva 850
-
stoffel1967
aan dirk pauwels
je hebt volledig gelijk wat je zegt
maar wel even verduidelijken het is geen echte garage waar ik ga he
je hebt volledig gelijk wat je zegt
maar wel even verduidelijken het is geen echte garage waar ik ga he