pinker R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
hlba

pinker R1200RT

Bericht door hlba »

Ik heb dit item al meermaals zien verschijnen op het forum. Zelf heb ik nu ook prijs. Motoreeks van 2005, linker pinker doet niets meer. Alle lampen werken nog, alarmfunctie werkt nog. De dealer zegt gans de winkel vervangen. Kost rond de 200€.( zonder werk )
Dit is wat ik meestal lees op het forum. Ik heb echter nog niet gelezen of en hoe het probleem opgelost werd zonder alles te vervangen.
Het contact zelf hoor ik nog klikken, het rubberen prulkapje is stuk, één van de fijne draadjes heeft precies een knik kort bij de schakelaar, met mogelijk inwendig slecht contact. Ik heb geprobeerd om het draadje te manipuleren om slecht contact ? te overkomen zonder resultaat.
Hoe kan ik nog iets uitmeten om slecht contact in nabijheid van de schakelaar uit te sluiten alvorens onder benzinetank te gaan nakijken ?
Op voorhand bedankt voor goede raad.
PHILIP

Re: pinker R1200RT

Bericht door PHILIP »

als de klikker nog werkt is de schakelaar niet defect...
Een 2005 heeft nog een aparte 4-pinkerschakelaar, werken de 4 pinkers nog?
Werken voor én achter niet meer?
hier moet je toch uitgeraken?
hlba

Bericht door hlba »

De 4 pinkers werken nog. Lampjes OK. Alarmknop geeft normaal resultaat. Linkerkant pinkt niet meer vooraan en achteraan ook niet. Ik denk niet dat er een aparte zekering is voor de linkerpinkers alleen. :-?
hlba

Bericht door hlba »

Ja Philip, ik heb gevonden dat het een slecht contact is in het ronde schakelaartje zelf. (Niettegenstaande ik de klik goed hoor). Ik vraag me af of ik dat ergens kan vinden. Ik ga ook eens proberen of er met contactspuitbus iets op te lossen valt. Alle suggestie's welkom.
hlba

Bericht door hlba »

Voila se ! 't is gebeurd. Alles werkt terug normaal.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Vind ik maar flauw zelle! Waarom "den dealer" zijn advies niet gevolgd? :mrgreen: :roll:
poestexas

Bericht door poestexas »

ik beklaag het mij nog steeds dat ik vroeger geen mecaniek gestuurd heb en daarna daeler geworden ben! :wink:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Plaats reactie