In GVA...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax

In GVA...

Bericht door GSMax »

De helft van de Vlamingen vindt de zichtbaarheid op Vlaamse autosnelwegen bij regenweer en 's nachts slecht tot zeer slecht. Dat blijkt uit de eerste Mobiliteitsbarometer van VAB over de kwaliteit van onze hoofdwegen, die de redacties van Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen konden inkijken.
De zichtbaarheid (45 ) is de grootste bezorgdheid, gevolgd door het rijcomfort (36 procent), de algemene veiligheid (33 procent) en de onduidelijke signalisatie (32 ).

Als de Vlaming achter het stuur zit, vloekt hij vooral over het opspattend water op het slechte wegdek. Dat toont de enquête van automobilistenvereniging VAB bij 1.000 Vlamingen aan.
Andere opvallende conclusie is dat 45 procent van de ondervraagde Vlamingen zegt dat onze Vlaamse autosnelwegen 's nachts ondermaats zijn.

"Onze wegen zijn daar op dit moment niet klaar voor", oordeelt Matienko. "Als je het licht uitdoet, heb je meteen ook sterke reflectoren nodig langs de weg en wegmarkeringen die met speciale, lichtgevende verf is aangebracht. Dat gebeurt nu veel te weinig." VAB zal vanaf nu elk jaar Vlaamse bestuurders ondervragen hoe zij denken over de staat van het wegdek.
UNQUOTE

Moet ge niet vragen hoe wij ons, motorrijders, gevoeld hebben de voorbije "regen" maanden.... :-x
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Polleke G

Re: In GVA...

Bericht door Polleke G »

Kletsnat :lol: :lol:
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Het wegdek in België verkeert in een slechtere staat dan dat van welk voormalig Oost-Europees land ook. Echt doodzonde en soms levensgevaarlijk.
GSMax

Bericht door GSMax »

Yep, en dan ga jullie er binnenkort nog moeten voor betalen ook :lol: :lol: :lol:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
pacman_cs

Bericht door pacman_cs »

Ik deel de mening van Obiwan

Als men in de krant leest er is weeral een motorrijder overleden/(zwaar) gekwetst in …. dan denken de meeste mensen direct ' die reed weer te snel'. Maar naar de staat van wegdek worden er nooit vragen gesteld, of het rijgedrag van automobilisten (geen pinkers gebruiken).

Maar met 1 puntje van de VAB ben ik zeker niet mee akkoord !! Onduidelijke signalisatie -> verdomme kijk een keer langs de baan hoeveel signalisatie er niet staat, je weet achter een tijd niet meer welke snelheid je mag rijden. 50-70-90-50-30 enz gevaarlijke bocht, slipgevaar, wegdek in slechte staat, … en mijn persoonlijke favoriet MODDER. Er staat teveel ON-duidelijke signalisatie langs de baan dat men het bos niet meer ziet door de bomen.
Die onduidelijke signalisatie is enkel voordelig voor de Belgische staat, kassa kassa

Dat men een het geld die binnenkomt v/ verkeersovertredingen, gewoon gebruikt om hun banen een keer te onderhouden ipv hun begroting op orde te prutsen, dat zou een goeie zaak zijn.
BMW R1100R bj '95
Plaats reactie