Tennisellebogen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Petrik

Tennisellebogen

Bericht door Petrik »

Ik heb sinds verschillende maanden ernstige last aan mijn beide armen van een tenniselleboog. Er is zelfs een scheurtje in een pees. Ondanks allerlei behandelingen (kine, shocks, osteopathie, cortisonespuiten..) blijf ik behoorlijk last hebben. Maar de kriebels om met de motor er op uit te trekken blijven ook. En het zou mij nog lukken ook. Volgens mijn huisarts mag ik best rijden maar de sportarts waar ik nu in behandeling ben raadt het mij af. Zijn er die hier ook mee te maken gehad hebben? Ervaringen? Advies? Ben benieuwd
Patrick
patrick k100

Re: Tennisellebogen

Bericht door patrick k100 »

Met tennisellebogen geen ervaring wel met varkenspoten :mrgreen:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Danny

Bericht door Danny »

Ben er tweemaal aan geopereerd, heb ook de spuitenweg meegemaakt etcc lijdensweg grrrrr
de andere arm kreeg ik 't ook en toen leerde ik Kees kennen...

je moet er een inspanning voor leveren en die is enkele keren naar eindhoven rijden

By the way zorg dat je voor de behandeling geplast hebt, als je eens geweest ben zal je weten wat ik bedoel.
ik deed het namelijk bijna in mijn broek...

http://tennisarm.nl/?gclid=CJyi-beD7rcCFVDJtAodzgYAXw
cat64

Bericht door cat64 »

Ik heb ook heel veel last gehad van die ellebogen.
Ik heb wegens omstandigheden 9 weken niet gewerkt en ben er vanaf::)))
Zodus in mijn geval heeft rusten geholpen.
Honda Amigo/Motobecane
SUZUKI VAN VAN 125
SUZUKI DR 650 SE
BMW R100 GS
BMW F800 GS
BMW R1200 GS
Danny

Bericht door Danny »

9 weken rusten :bsquest: dan zijn mijn ellebogen -misschien- wel genezen maar dan begint de psychiatrie voor mij... :clown:
Lukas

Bericht door Lukas »

Zeer vervelend.
Heb er ook lang mee gelopen. Allerhande therapieën gehad, met wisselend succes.
Ik heb het opgegeven er nog iets aan te doen.
Ondertussen heb ik er minder en minder last van. Raar maar waar.

Krijg je ook een uitleg van je artsen over het redenen voor hun af -of aanraden? Misschien heeft de arts die je het motorrijden afraadt geen benul van wat een motor is? Mijn kinesist, zelf motorrijder, had bvb. geen bezwaar tegen het rijden met gebroken ribben. Ik heb het geprobeerd en het was inderdaad ok. Mijn huisarts daarentegen vond dat maar een raar idee. Snap je...?
Misschien ook gewoon eens proberen, beetje experimenteren met je houding,... Veel kan er niet misgaan, denk ik.

Succes!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
R erik RT

Bericht door R erik RT »

Er bestaan bandjes die de peesaanhechtingen ontlasten. Vooral gebruikt door sporters,(ja tennissers). Te koop bij de apotheker of in de betere sportzaken.
Misschien het proberen waard.

Beterschap!
Als je je kont verbrandt heb je geluk dat je niet andersom stond!
fronteradriver

Bericht door fronteradriver »

Mijn vader heeft ook lang last gehad van tennisellebogen. Ook vanalles geprobeerd (kiné-therapie, cortisonen) maar niks hielp...

Uiteindelijk is hij toch geholpen door een chiropractor...(Duhameeuw uit gent)

http://www.rugcentrumgent.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb last van vanalles.
Als ik goesting heb en ik voel me goed en het gaan, dan rij ik en da doet dat goed.
Als ik mij niet goed voel en ik weet dat het me zal opbeuren, dan is het ook goed rijden.
En als het niet gaat, DAN is het rijd om eens thuis te blijven.

Moraal: voel jeje er goed bij dan is het goed.
Voelt het slecht aan, dan is het slecht.
Alleen jijzelf kunt dat testen.

Vlug beterschap gewenst.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Mil

Bericht door Mil »

Eerst eens bekijken van wat die pezen kunnen ontstoken zijn, tennissen zou kunnen uiteraard kan er nog wel wat andere bedenken :lol:
En daar in elk geval (tijdelijk) mee stoppen.
Leven is het meervoud van lef...
Mil

Bericht door Mil »

Danny schreef:9 weken rusten :bsquest: dan zijn mijn ellebogen -misschien- wel genezen maar dan begint de psychiatrie voor mij... :clown:
Is die dan al niet bezig :-o :wink:
Danny

Bericht door Danny »

gisteren had ik ne lastige klant dan moest er 's avonds door de therapeut wel effe op mij ingesproken worden om geen domme dingen te doen :clown:
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Heb je al eens een chiropractor geprobeerd ? Ik had last van mijn rug met uitstralingen naar mijn rechterarm. 40 kinebeurten later was er nog steeds geen verbetering. Ten einde raad ben ik dan naar een chiropractor gegaan terwijl ik daar heel sceptisch tegenover stond. 7 sessies later was het probleem verholpen. Nu ga ik nog 2 a 3 maal per jaar voor 1 sessie groot onderhoud, kwestie van eens alles weer goed te zetten
GSMax

Bericht door GSMax »

Heb ongeveer 2 jaar met een tenniselleboog gelopen. Dmv fricties en koude compressen (elke dag) op de ontsteking was ik er vanaf. Ik was ondertussen niet gestopt met motorrijden, wel met fitnesstraining.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Mil

Bericht door Mil »

Danny schreef:gisteren had ik ne lastige klant dan moest er 's avonds door de therapeut wel effe op mij ingesproken worden om geen domme dingen te doen :clown:
Uw mama heeft het weeral opgelost Danny, een geluk dat die u af en toe kan opvangen hé. 8-) :wink:
ronnyb

Bericht door ronnyb »

GSMax schreef:Heb ongeveer 2 jaar met een tenniselleboog gelopen. Dmv fricties en koude compressen (elke dag) op de ontsteking was ik er vanaf. Ik was ondertussen niet gestopt met motorrijden, wel met fitnesstraining.
Dit helpt echt , maar de fricties moeten wel intens gedaan worden, ( zeeeer pijnlijk, moet zo, bloeddoorstroming) ik ben zelf werkzaam bij VTV :!: .
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Petrik

Bericht door Petrik »

Het is interessant en ook humoristisch om de reacties te lezen. Momenteel ben ik in behandeling bij de sportarts van KRC Genk en hij past pijnlijke shocks toe. Dat zijn 4000 zware en gerichte schokken per sessie om de pezen los te trillen en dan moet ik enkele weken stretch oefeningen doen. Dit zou hetzelfde zijn als wat men in nederland manueel doet maar dan preciezer. Hij was het die me verbood om met de motor te rijden. Maar binnen 14 dagen ga ik hem toch nog eens precies waarom ik niet mag rijden want sommige oefeningen lijken verdacht veel op gas geven. Lang ga ik het in ieder geval niet meer uithouden om niet op de GS te springen.
BéRTke

Bericht door BéRTke »

mijn vrouw heeft daar heel veel last van gehad (aan beide armen)... en nog steeds...
Heeft het volledige gamma van hierboven behandelingen doorlopen... met wisselend succes...
Wat nog wel wou helpen zijn accupunctuurbehandelingen...
Ten slotte komt het neer op de houding... Als ze te lang en te veel achter hare pc heeft gezeten... gegarandeerd last;..
Met de moto-houding zal het hetzelfde verhaal zijn denk ik.... afhankelijk van het type motor en de houding, komt er dusdanige constante spanning op die ontstekingsgevoelige pezen, dat je er last gaat van krijgen...
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
GSMax

Bericht door GSMax »

Dat was bij mij ook tot ik dan een paar jaar geleden zo'n muis met trackball kreeg. Nu beweegt alleen mijn duimpje, niks tenniselleboog meer.

Die fricties moeten inderdaad pijn doen anders helpt het niet, maar na een halve minuut ebde die pijn wel weg, en begon het zelfs goed te doen. Maar zoals gezegd, ge moet dat wel dagelijks doen, meerdere keren :-(

Zo'n operatie moet ge ten allen tijde trachten te vermijden, want de pees wordt losgemaakt van de elleboog, de onsteking wordt intensief behandeld, en dan wordt de pees terug bevestigd. Nadeel uw arm zal nooit meer hetzelfde zijn en/of kunnen. Het strafste van al is dat zo tenniselleboog altijd geneest, ook al doet ge niets, maar ge moet dan wel veel rusten en tijd van wachten hebben, wat juist het probleem is van onze maatschappij :-? Niks rusten, dat is voor woessies, voortdoen, voortdoen, voortdoen....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
de Ron

Bericht door de Ron »

Heb ook reeds operatieve ingreep ondergaan bij de 2 elleboogskes. Ik heb toch wel de indruk dat de trillingen van de motor er geen goed aan doen ....
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Lukas

Bericht door Lukas »

GSMax schreef:... Het strafste van al is dat zo tenniselleboog altijd geneest, ook al doet ge niets, maar ge moet dan wel veel rusten en tijd van wachten hebben, wat juist het probleem is van onze maatschappij :-? Niks rusten, dat is voor woessies, voortdoen, voortdoen, voortdoen....
Nagels met koppen!
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
De Jempy

Bericht door De Jempy »

Een kennis van mij heeft er veel last van.
Heeft er zich aan laten opereren....en heeft er nog steeds last van.
Dus...niet te vlug laten opereren. Je hebt al tips genoeg gekregen hier.
Afbeelding
Afbeelding
Petrik

Bericht door Petrik »

Ondertussen ook 3 behandelingen achter de rug in Eindhoven (http://www.tennisarm.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Hier gaf men (Cees) de garantie dat je dat je na 3 behandelingen en na betaling van 180 € klachtenvrij was. Wel, ik heb er nu nog meer last van. Ik ga nog maar eens 4weken wachten en dan misschien acupunctuur.....Of zou dit echt het einde zijn van een bijzonder mooie hobby?
Mil

Bericht door Mil »

Hoe ver is het al gevorderd?
Als er echt al verkalking aanwezig is op het been en de pezen dan kan alleen een operatie helpen.
De slaagkans blijft twijfelachtig. De kalkaanslag op het been wordt weggeschraapt en de pezen 'gerafeld' om eventueel aanwezige kalk zo proberen te verwijderen.
Heb je al een steunverband geprobeerd? Daar zit een gelpad in die de pezen steun verleend. Als je gaat rijden reflex spray aanbrengen en daarna het steunverband, dat wil ook wel helpen.
poestexas

Bericht door poestexas »

oorzaak van een tenniselleboog is meestal door een overbelasting van een bepaalde spier of bundels spieren.Belangrijk is daarom eerst de oorzaak te zoeken. Probleem hierbij is dat je dikwijls niet beseft wanneer je aan het overbelasten bent.
Ik heb het ook gehad in mijn rechterarm. Allerlei remedies ondergaan -al dan niet wetenschappelijk onderbouwd- maar niets hielp. Tot op het moment dat ik eens systhematisch mijn dagelijkse gebruik van mijn rechterarm begon te analiseren. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat mijn rechterarm de ganse dag in een niet comfortabele houding zich bevond wanneer ik op mijn toetsenbord typte. Daarom heb ik die houding veranderd door er een ganse dag een dikke telefoonboek onder te leggen; In begin wel onhandig maar na enkele dagen was ik er volledig vanaf en heb er nooit meer last van gehad.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Plaats reactie