K75 houdt in bij plots gasgeven
Moderator: GVN
Re: K75 houdt in bij plots gasgeven
de luchtfilter zit er toch wel goed in he, klinkt stom maar daar zijn ze gevoelig aan...
juiste bougies, bougiekabels/koppen zijn nog goed, tankontluchting nog open ?
-
patrick k100
en als lukas geen tijd geeft ,ik kan hem altijd wel komen brengen. ge moe maar laten weten
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Of we rijden met z'n allen eens tot St.-Niklaas.
Terraske doen...
Terraske doen...
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
-
tweecilinderke
zo gaat diene K nie in orde komen zeTerraske doen...
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
patrick k100
ja das goe moar 'k sloape wel tot een uur of 1 hé
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
Dirk Pauwels
Letters op de zwarte rand aan de achterkant vd luchtfilter en top indicatie boven.Danny schreef:de luchtfilter zit er toch wel goed in he, klinkt stom maar daar zijn ze gevoelig aan...
Bougies zijn nwe Bosch X5dc's, de bougiekappen zijn origineel, bougiekabels zien er goed uit, nog niet doorgemeten, kan ik nog wel eens checken. Zijn ook in de juiste volgorde gemonteerd.
Tankontluchting is niet verstopt.
Vanavond verder zoeken
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Dirk Pauwels
Jetronic omgewisseld met een goed werkend exemplaar. resultaat was hetzelfde, geen verbetering. Stuurdoos is dus nog ok. Co wat verdraaid, (zonder meter)geen verbetering merkbaar. Bougiekables, kappen en bobijnen omgewisseld, geen verbetering. Begin te denken dat het de LMM is. Op de "donor" K75 was ook een hele lichte vertraging merkbaar bij plots gasgeven, maar zeker niet zo storend dan op de probleem bike. Helaas kon ik de LMM niet omwisselen, geen tijd meer.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
jetronics gaan echt zelden stuk...die waren nog BOSCH made in Germany 
-
tweecilinderke
distributie ketting al na gekeken?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid
-
Dirk Pauwels
Zal ik vanavond es naar zien.tweecilinderke schreef:distributie ketting al na gekeken?
-
Dirk Pauwels
Probleem is opgelost.
Ik heb eerst gisteren nog Kristof's tip nagekeken ivn slijtage distr ketting, de beide inkepingen op de tandwielen kwamen op een mm of zo na overeen met het pasvlak vd cil kop/kleppendeksel, volgens de werkplaatshandboek valt alles minder dan een tand afwijking nog binnen tolerantie, dus was dit ok. Maar het was alleszins een nuttige tip, en bij de volgende grote beurt van een K'tje ga ik dit zeker meenemen!
Het uiteindelijke probleem was eigenlijk mijn eerste gedacht, nl CO afstelling, maar zonder CO meter ben je niet veel. Gelukkig kon een goede collega die garagist is in bijberoep me een Bosch CO en PPM tester uitlenen. Met warme motor bleek de CO nauwelijks 0.8% te zijn. Bij geregeld naar 2.5%, bypassen terug afgesteld (door de te lage CO waren die eigenlijk verkeerd afgesteld) en nu pakt de moto normaal op, en de luiheid is er ook grotendeels uit. Oef....
Spijtige vd zaak is dat de CO meter terug naar de eigenaar moet....
Nu nog ergens een betaalbare 2dehands achterste remschijf vinden en het Ktje is terug picobello.
Al bedankt voor alle tips, waren zeer nuttig en veel van opgestoken.
Ik heb eerst gisteren nog Kristof's tip nagekeken ivn slijtage distr ketting, de beide inkepingen op de tandwielen kwamen op een mm of zo na overeen met het pasvlak vd cil kop/kleppendeksel, volgens de werkplaatshandboek valt alles minder dan een tand afwijking nog binnen tolerantie, dus was dit ok. Maar het was alleszins een nuttige tip, en bij de volgende grote beurt van een K'tje ga ik dit zeker meenemen!
Het uiteindelijke probleem was eigenlijk mijn eerste gedacht, nl CO afstelling, maar zonder CO meter ben je niet veel. Gelukkig kon een goede collega die garagist is in bijberoep me een Bosch CO en PPM tester uitlenen. Met warme motor bleek de CO nauwelijks 0.8% te zijn. Bij geregeld naar 2.5%, bypassen terug afgesteld (door de te lage CO waren die eigenlijk verkeerd afgesteld) en nu pakt de moto normaal op, en de luiheid is er ook grotendeels uit. Oef....
Spijtige vd zaak is dat de CO meter terug naar de eigenaar moet....
Nu nog ergens een betaalbare 2dehands achterste remschijf vinden en het Ktje is terug picobello.
Al bedankt voor alle tips, waren zeer nuttig en veel van opgestoken.
-
Dirk Pauwels
Weet er trouwens iemand wat de ppm van een fatsoenlijk afgestelde K75 mag/moet zijn? Zat nu op ralentie op +/- 700 ppm/Co 2.5%, ging bij 2500+ naar 1250 en hoger.
Goed dat het opgelost is.Dirk Pauwels schreef:... Nu nog ergens een betaalbare 2dehands achterste remschijf vinden en het Ktje is terug picobello....
En als je twee schijven tegenkomt, mag je mij 1 opsturen.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
't is een beetje geven van blok tot blok maar over 't algemeen draait ie om en bij de 900 omwentelingen prima 
ik dacht dat je de CO zonder te meten toch eens (om te proberen) helemaal de andere kant had op gedraaid?
ik dacht dat je de CO zonder te meten toch eens (om te proberen) helemaal de andere kant had op gedraaid?
-
Dirk Pauwels
Hij draait nu ongeveer 950-kleine 1000tpm, maar wat ik nog graag wou weten is wat een aanvaardbare PartsPerMillion zou zijn voor een K75, geeft een idee of de moto toch nog te rijk of te arm loopt, staat nu rond 700 ppm, co bewust tegen de bovengrens gezet om net een wat rijker mengsel te bekomen, verbruik doet er bij deze motor niet echt toe, eigenaar geeft voorkeur aan goed rijden en oppakken. Ik kan op het WWW niets terugvinden van ppm referentie voor een K75Danny schreef:'t is een beetje geven van blok tot blok maar over 't algemeen draait ie om en bij de 900 omwentelingen prima
Ik had goed gemerkt wat de originele positie was vd cO vijs en heb deze verdraaid toen ik nog geen CO meter beschikbaar had, bij wijze van test, maar zonder referentie was ik maar wat aan't knoeien, merkte toen eigenlijk niet veel verbetering, dus terug gezet op originele positie, als je de co vijs verdraait duurt het ook wel even voor je reactie merkt, waarschijnlijk heb ik te snel verdraaid, niet lang genoeg gewacht of zo. In ieder geval zou ik afraden om aan de co vijs te draaien zonder een meter te gebruiken.
Kijk even op BMWsloop.nl Daar heb ik al meerdere onderdelen besteld en telkens goede service.Lukas schreef:Goed dat het opgelost is.Dirk Pauwels schreef:... Nu nog ergens een betaalbare 2dehands achterste remschijf vinden en het Ktje is terug picobello....
En als je twee schijven tegenkomt, mag je mij 1 opsturen.
Blij te lezen dat dit probleem opgelost is. Ik heb er ook weer wat van bijgeleerd 
hiero ditomort schreef: heb er ook weer wat van bijgeleerd