660 of 350???

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Man in Black

Re: 660 of 350???

Bericht door Man in Black »

@bikertjen
De zumo550 is het oude model, de 660 is zijn opvolger en de 340/350 zijn de laatste nieuwe modellen.
Wat betreft de Onroute kaart, als je die gebruikt in ons volgebouwde Vlaanderen dan zal je inderdaad niet veel sportief rijden, maar in bv de Ardennen of Luxemburg kom je gegarandeerd op wegen die je anders nooit zou rijden. Ik heb zelfs dikwijls gewoon de kaart op staan, om dan simpel te kijken wat een mooie bochtige "groene" weg is lijkt en die te pakken.
Ik heb vroeger ook meeste met racemodellen gereden, met de kaart op de tank om dan enkel de grotere banen te volgen, GPS (en de Onroute kaart) is een schitterende uitvinding en had ik al 20j eerder moeten hebben.
Wat betreft geluid, ik heb eerst gereden zonder headset puur op geluid van de GPS en dan kijken waar naartoe als ik iets hoorde, maar sinds de headset weet ik dat dat niet de wenselijke manier is,
ook de laatste boete van ±300€ omdat ik de flitspaalwaarschuwing niet gehoord had was ook verhelderend :twisted:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bikertjen

Bericht door bikertjen »

OK, Thanks edjeMX!
Het lijkt me zowel bij Garmin als bij TT mogelijk om 'vrij te rijden' en eender waar in te pikken op de "meest geschikte" (lees bochtige) route.. zoals jij de onroute-mogelijkheid beschrijft.
Maar gezien ik meer een lokale/binnenlandse motard ben en niet meteen van plan ben om er grote reizen mee te maken (mss op termijn wel) denk ik dat de TTRider me het beste zal liggen. Basecamp van garmin lijkt me nie zo evident en ondertussen is er bij TT ook zo iets (TYRE) waar je je eigen routes kan bewerken/inladen/opladen...
Misschien heb ik het verkeerd voor maar tot nu toe, en na wat ik allemaal las in de verschillende topics op dit GPSforum, denk ik dat dit TT Rider meer bij mij zal passen gezien ik die complexiteit en alle toeters en bellen niet nodig acht.
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Let wel, (heb het even nagekeken) de Onroute kaart is enkel geschikt voor Garmin toestellen.
Wat betreft de toeters en bellen, ik gebruik mijn ZUMO 660 ook op een eenvoudige manier, simpelweg te weinig tijd om zelf routes te maken ed.
Over TT motornavigatie kan ik niet oordelen, ben ik niet mee bekent. Maar hoe meer gebruikers, hoe meer acc+routes+info/hulp+... er te vinden is.
succes ermee
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bikertjen

Bericht door bikertjen »

alvast merci voor de tips/Advies en nuttige info... !
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Let even op. De Onroute kaart werkt niet icm de 350. Je ontvangt geen routeaanwijzingen.
J@n

Re:

Bericht door J@n »

Obiwan schreef:Let even op. De Onroute kaart werkt niet icm de 350. Je ontvangt geen routeaanwijzingen.
Quatsch, de Onroute motorkaart werkt perfect met de Garmin 340/350. Je moet alleen de Zumo even volledig uitschakelen nadat je de Onroute kaart hebt ingesteld.

:arrow: Op de site van Waypoint staat een beetje uitleg

In vergelijking met de 220 en de 550 is de 340/350 trouwens veel sneller.

:wink:
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Je hebt gelijk! Op de site van GPS.NL en ANWBMOTOR.NL is de waarschuwing verdwenen. Ik heb zelf een Navigator IV en voor deze de OnRoute Midden Europa gekocht. Er stond toen een waarschuwing bij dat op de 340 en 350 geen route aanwijzingen zouden worden gegeven. Blijkbaar is na die tijd de oplossing gevonden.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Tja, even van het forum .gps geplukt, tis maar dat je er ook rekening mee kan houden.
De volgende uitspraak is van Hans Vaesen:

Nou... misschien dat de Monterra wat voor je gaat zijn. De nieuwe grote broer van de Montana met ingebouwd android (en daarmee dus ook mp3 en veel meer)... Prachtig scherm en stuk snellere processor. Ik heb 'm gisteren althans even in handen gehad en dat zag er erg goed uit. Wordt wel iets meer dan 100 euro extra vrees ik (kale toestel gaat 669,- kosten; komt nog wegenkaart en motorsteun bij..).

mvg Nico
MG Breva 850
Baetske

Bericht door Baetske »

Ter info zowel de tomtom rider als de zumo 350lm staan momenteel bij coolblue voor 399 euro.
De prijs maakt dus niet uit. Enkel je persoonlijke voorkeur.
Heb de zumo besteld vandaag omdat ik geen BT-headset heb en de zumo zowel een luidspreker als een jack-aansluiting voor bedrade set heeft.
Plaats reactie