Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door Koppel!! »

Vraagje, ik weet dat er hier best wat computernerds zitten, en zit met enkele vragen inzake de aankoop van een klein handig meeneemding.

Ik zit nl. te kijken naar een hybride toestel (netbook dat je kan omplooien tot een tablet, of los te koppelen met aparte keyboard dock) die ik als tablet kan gebruiken, maar waarop ik nog altijd m'n zaken mee kan doen, zoals Word, Excel en Outlook gebruiken.

Ik vind zo'n tablet een heel leuk hebbeding, de iPad is gewoon een fantastisch iets, maar dat lijkt me dan ook niets meer dan een hebbeding. Ik kan er m'n zaken niet mee runnen, heb thuis een Windows pc staan Win Vista, I know) en als die ooit al is vervangen gaat worden, dan wordt 't terug een Windows ding. Ik ga geen honderden €'s extra betalen voor het heel mooie design dat zo'n iMac heeft.
Android is al hélémaaaaaal m'n ding niet, heb nu een Samsung Galaxy S2, en die wordt mettertijd wel vervangen door een iPhone. Gewoon omdat ik met Android niet overeen kom :x
Dus, Windows8 moet 't worden. Da's al zeker.

Straks komt Acer met een wel heel aantrekkelijk toestel uit, de Iconia W3. Een 8" tablet met keybord dock, met Win8 (geen Win RT dus) en als introductie zit er nog Office bovenop. En dat voor een prijs die rond de 400€ zou liggen-> http://www.tabletsmagazine.nl/tablets/a ... w3-w3-810/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat denken de experts hiervan?

Heb ook al zitten kijken naar de Lenovo Ideapad 11 RT, maar daar is er dus geen volwaardige Win8 voor, lijkt me toch een serieuze hinderpaal-> http://www.tabletcenter.be/product/3151 ... 11-rt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyway, m'n eisen zijn de volgende:
- Word, Excel en Outlook kunnen gebruiken
- Handig om overal mee te nemen
- Prijs speelt een grote rol
- Size doesn't really mather
- Keybord dock of hybride toestel met keybord hebben
- Kunnen mee werken alsof 't m'n huispc is
- Batterijduur is zeker meegenomen
- GPS hoeft niet
- Camera etc. is ook geen absolute noodzaak, mag wel maar geen vereiste
- Gewoon, een handige tablet die net iets meer is dan een social network device, games tablet of whatever, maar "werken" ook toelaat

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door willy »

Van dingen die er nog niet zijn valt weinig te zeggen....
Wat de aard van toestel (en het operating system) betreft zou ik zeggen dat
als het doet wat je ervan verwacht, dat het dan goed is (geldt zelfs voor Apple spullen 8-) )
Ik vind dat alle nieuwe soorten die er totnogtoe bijgekomen recht van bestaan hebben en
dat ze allemal toch nog iets weten toe te voegen in bijvoorbeeld gebruiksgemak,
mits er de juiste gebruiksomgeving voor is. Soms denk je dat het verschil tussen de verschillende
toestellen te klein is om zinvol te zijn en dat bijv. de grootste GSM (op een aantal vlakken) bijna
naadloos overgaat in het kleinste tablet, maar ik stel toch vast dat ze beiden hun nut hebben.
PS: Ik mag aannemen dat uw Anroid aversie niet te wijten is aan vooringenomenheid maar dat
je het lang genoeg gebruikt hebt om "over de drempel" te zijn?
Ik ben wel benieuwd om te weten wat er niet bevalt aan Android.
Voor een volgende smartphone kan je natuurlijk ook een Windows toestel overwegen, zo bieden
de Nokia modellen op 't moment veel "bang for the buck" :wink:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door GSMax »

Blijf van Nokia af. Ik had zo'n Nokia Lumia 800. Ge moet maar eens surfen om te weten hoeveel problemen er wereldwijd zijn met de Nokia Windows toestellen. Deze smartphones verliezen van de ene dag op de andere de connectie met de PC, met als gevolg geen updates meer, etc. Zowel Microsoft als Nokia kennen het probleem, maar noch Microsoft, noch Nokia hebben een oplossing. Ben van miserie terug overgeschakeld naar een Black Berry. Gelukkig was het een firma GSM, want goedkoop is het toch allemaal niet :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Hans
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:01
Locatie: het Brusselse

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door Hans »

Voor tablets met een volwaardige Win8 erop is het volgens mij nog een beetje te vroeg omdat er nog te weinig concurrentie is.
De Microsoft SurfacePro is nog niet (wel binnenkort) verkrijgbaar, en zal een prijskaartje hebben van rond de 1000 euro of meer. In dezelfde prijsklasse situeren zich de toestellen van Sony (Vaio Duo), Samsung (Ativ Smart) en Acer (Iconia W700 128GB). Zeker als je van plan bent om met Office te werken is de processorsnelheid, en het werk- en opslaggeheugen toch heel belangrijk.
En DEZE wordt in augustus verwacht.
Als je nog enkele maanden kan wachten ga je dus meer keuze hebben, en zullen die prijzen nog wel wat zakken.

mvg
Hans
Afbeelding
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door wooter »

Ik heb een iPad, een Macbook Pro en een Windows 7 laptop. Ik zou niet zeggen dat de iPad maar een hebbeding is. Het heeft een andere use case dan mijn laptop, maar aangezien je je desktop al niet gaat vervangen door zo een hybride ding, waarom zou je dan wel zoiets hybride willen? Dit omdat een mengeling van een laptop, netbook en tablet eigenlijk betekent dat dat ding in geen van de drie scenario's gaat uitblinken. Zo een toestellen moeten compromissen sluiten en dat merk je dan aan prestaties en accuduur.

Mijn vrouw heeft haar studies afgerond met een iPad, specifieke apps (Evernote, iWorks, ...) en een bluetooth toetsenbord. Ding ging qua accuduur +10 uren mee. En met de cloud-toestanden waren haar documenten eenvoudig ook beschikbaar op haar laptop.
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door IB1 »

Hans schreef: En DEZE wordt in augustus verwacht.
Ik zie hier een aantal nadelen aan. Ik heb een samsung note 10.1. Deze draait op Android, dus kan ik jammergenoeg geen basecamp erop draaien (enige probleem dat ik vind). Daarnaast heb ik voor de motormobiliteit ook nog een acer one. Dit mini laptopje draait op win8 en 4GB RAM is echt wel een minimum. Het is traag maar doet wat het moet. Neemt niet weg dat voor de meeste toepassingen een krachtiger toestel wel handig is.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door Vinny »

Ik neem voor het eerst een Ipad mini mee op mijn reis. Kan alles wat ik ervan verlang en synchroniseert met mijn Airbook thuis. Alle foto's die ik op de ipad zet zijn thuis zichtbaar via fotostream. Reisgidsen staan erop en al mijn belangrijke documenten (ingeval ze gestolen of verloren geraken).
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door willy »

Kan de iPad mini bluetoothen met een GS-911?
Vinny
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 dec 2007, 15:58
Locatie: Roeselare

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door Vinny »

Er zit Bluetooth op.
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door willy »

Tja, dat zegt op zich niet veel, toch niet bij Apple....
Maar ik ben wel benieuwd of het kan, 't zou een teken van realiteitszin zijn :lol:
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door wooter »

iOS is nog niet ondersteund door GS-911 bij gebrek aan software van GS-911.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door willy »

Zo kan je het stellen, maar waarom is die er niet?
http://www.hexcode.co.za/products/gs-91 ... -my-iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
't Is hoedanook een spijtige zaak, zeker als je weet dat het op een gratis OS wel kan.
Gerard L
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2013, 18:55
Woonplaats: Maaseik
Locatie: Limburg

Re: Ervaring met Win8 tablet of hybride tablet/netbook?

Bericht door Gerard L »

Zelf gebruik ik geen Win8 omdat ik altijd wacht tot de kinderziektes eruit zijn.
Wel weet ik van enkele vrienden die er onlangs eentje hebben gekocht met Windows 8 dat Garmin software troubles geeft hiermee.
Betreft hierbij het herkennen van je GPS toestel, en het overzenden van gegevens naar je toestel en visa-versa.
Mijn motor verliest geen olie..... hij markeert zijn territorium.
Plaats reactie