achteruitzicht spiegels r1200rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
krisbr

achteruitzicht spiegels r1200rt

Bericht door krisbr »

hallo allen,
eindelijk ben ik vrijdag 2 september mijn nieuwe r1200rt kunnen gaan afhalen en natuurlijk heb ik dit weekend gebruikt om hem al een 300 km op de teller te geven, dit alles zoals de dealer gezegd heeft : niet boven 4000 toeren , niet te hard op trekken , best geen autosnelweg enz.
En alles valt reuzemee, ik heb slecht een probleempje en dat is de zichtbaarheid door de spiegels als er iemand achterop zit! Ik kan dan onmogelijk zien wat er recht achter mij gebeurd want die duozitter beneemt het zicht recht achter mij. Ik heb al allerlei standen van de spiegel uitgeprobeerd maar het lukt mij toch niet . Ben ik nu zo'n oen dat ik mijn spiegels niet juist kan zetten of zijn er nog anderen die daar ook problemen mee hebben??
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Ben volledig akkoord met jou Kris :!:

Proficiat met je bike trouwens :!:

Heb zelf al een paar maand dit model, en het enige wat ik er ronduit SLECHT aan vind zijn dus die spiegels, je ziet je achterliggers pas als ze je voorbijsteken ... :roll:

Ik ga er dus zeker andere monteren in de manchetten, ben dat al lang van plan, maar is er nog niet van gekomen... :cry:

Veel veilige km's toegewenst,
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
brit

Bericht door brit »

op de 1150rt, ... kan je nog 2 gewone spiegels extra monteren. normaal zou dat ook moeten kunnen op de 12rt (het gaat toch om dezelfde knoppenwinkel als de 1150rt).
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Is ook zo Brit, enige dat je moet in toog houden is dat spiegels die je op het stuur monteert, niet tegen je windscherm slaan bij het manouvreren :!:
Francis, r12rt

My answer is NO !
krisbr

Bericht door krisbr »

Zou verdorie toch niet mogen zijn bij een bike van deze klasse!
Waar zaten ze met hun kop in Duitsland toen ze de spiegels ontworpen???
Hebben ze dat daar dan zelf niet uitgeprobeerd???
Bij de 1150 rt doet dat probleem zich helemaal niet voor!
Ik vind het juist mooi dat er geen twee 'sprieten' met spiegels meer op staan en nu moet ik er toch weer zo'n twee gaan opzetten om veilig door het verkeer te kunnen! Is er geen mooiere oplossing?
thx voor reactie by the way!
brit

Bericht door brit »

krisbr schreef:Waar zaten ze met hun kop in Duitsland toen ze de spiegels ontworpen???
ze zaten met hun kop in italië... daar zijn ze sterk in het maken van onbruikbare zaken :lol: :lol: :lol:

maar je hebt wel gelijk... zou idd niet mogen

een andere tip: van die kleine dodehoekspiegeltjes kleven op de orignele...
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Is er geen mooiere oplossing?
Als iemand ze kent : GRAAG :!:
Francis, r12rt

My answer is NO !
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Heb enkel links zo een extra spiegeltje op de spiegel gekleeft.
Valt echt wel mee.
Geen zichtsverlies, maar wel extra zicht bij. :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
fredje beemerman

Bericht door fredje beemerman »

Ik heb nergens last van en hou de achterliggers prima in het vizier. Het is alleen dat ik bovenin de spiegels mijn handvatten/vingers zie. Ook met duo geen last ... moet dan wel de spiegels wat verzetten.

Laatst gereden met een tent dwars op de duo, dáár had ik wél last van.
Groeten, Fred.

Afbeelding
Henk.K

Bericht door Henk.K »

Bij het maken van de eerste proefrit op 'n R1200RT, zadelhoogte 78/80cm vond ik het zicht in de spiegels waardeloos. Toen de dealer me naar m'n menig vroeg en ik dit aangaf was ik...., je raad het al, de eerste die hier wat over zei.
Welnu, tijdens het maken van 'n tweede proefrit viel me op dat ik beter zicht had op de RT met 'n zithoogte van 82cm.

Ik ben 1,81m groot, rij nu 'n ST1100 met Corbin en heb nooit enig probleem gekend bij het zicht in de spiegels van de ST.

Wellicht heeft e.e.a. dan te maken met de hoek waarmee je in de spiegels kijkt.

Gr. Henk
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Mijn idee hé Henk, maar tis mijn idee, staan voor een klein ventje als ik (1.68m) de spiegels niet ver genoeg naar buiten , of, en dat kan ook, gewoon vijftien cm te laag....
Maar das mijn idee .. :roll:

Denk dus ook dat er veel toegevingen aan "design" gedaan zijn :cry:
Francis, r12rt

My answer is NO !
krisbr

Bericht door krisbr »

Ik ben 1m80 groot en mijn zadel staat tot nu toe altijd op 80 cm.

Dus de lengte zal er niet veel aan doen denk gezien Francis een stuk kleiner is en er ook last van heeft.

Wat ik niet snap is dat er bij de 1150rt precies niet over geklaagd wordt en zo fel verschilt de 1200 nu toch niet van de 1150?

Waar ligt dan de oorzaak???
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

:wink: :wink: Haastige manne die zo snel rijden dat ze niet ingehaalt worden, of/en niet kijken in hun spiegels :?: :wink: :wink: :wink: :?:
Ook bij mijn dealer hetzelfde verhaal hoor : den eerste die daarmee afkomt :wink: :roll:
Francis, r12rt

My answer is NO !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

de meeste gaan dan ook alleen maar klagen als er iets stuk is.
dus niet over het comfort.

proficiat met uw nieuwe aanwinst.
Als het alleen de spiegels zijn die storen, maar voor de rest alles tip-top in orde is mag het ook vermeld worden.
ik heb ook test gereden met de RT en het is mij serieus tegen gevallen. dan op de ST en jongens wat een verschil in rijplezier zeg.

veel rijplezier en eens uit rodage kan je meer gas geven en heb je de spiegels al veel minder nodig. :lol: 8)
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 07 sep 2005, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

eens uit rodage kan je meer gas geven en heb je de spiegels al veel minder nodig. Laughing Cool
Zal der precies nie ver naast zitte zie :!: :!: :wink:
Francis, r12rt

My answer is NO !
krisbr

Bericht door krisbr »

tja, een rt of een st of een fjr, daar kan je dagen over discusieren en daar zullen we maar niet aan beginnen zeker?
Ieder zijn meug , zou ik zo zeggen , en dat iedereen veel plezier moge hebben met zijn keuze.
Motoroosje en Erteeke

Bericht door Motoroosje en Erteeke »

Heb zonet van die ronde dodehoekspiegels op ons Erteeke geplaatst. Niet alleen staan ze er mooi op, maar ik zie alles nu van heinde en verre aankomen. Alleen oppassen dat ik de gewone spiegels blijf gebruiken!
frederik

Re: achteruitzicht spiegels r1200rt

Bericht door frederik »

krisbr schreef:hallo allen,
eindelijk ben ik vrijdag 2 september mijn nieuwe r1200rt kunnen gaan afhalen en natuurlijk heb ik dit weekend gebruikt om hem al een 300 km op de teller te geven, dit alles zoals de dealer gezegd heeft : niet boven 4000 toeren , niet te hard op trekken , best geen autosnelweg enz.
En alles valt reuzemee, ik heb slecht een probleempje en dat is de zichtbaarheid door de spiegels als er iemand achterop zit! Ik kan dan onmogelijk zien wat er recht achter mij gebeurd want die duozitter beneemt het zicht recht achter mij. Ik heb al allerlei standen van de spiegel uitgeprobeerd maar het lukt mij toch niet . Ben ik nu zo'n oen dat ik mijn spiegels niet juist kan zetten of zijn er nog anderen die daar ook problemen mee hebben??
misschien ben je te smal en is de duo te ... :wink:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

In vergelijking met een 1150RT is het zichtsveld in de 1200RT er inderdaad op achteruit gegaan. BMW weet meteen welke punten te verbeteren bij een volgend model. :?

Als het kan helpen, een RT1200 rijder die geregeld naar de Diegem Connection komt heeft twee extra spiegels op het stuur gezet. Hij kan er jullie alles over vertellen.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
patrick de cock

Bericht door patrick de cock »

plaats 2 extra spiegels van de r1150r en je ziet de hele wereld achter u.
Heb ik ook gedaan en probleem is opgelost.
VutteRT

Bericht door VutteRT »

patrick de cock schreef:plaats 2 extra spiegels van de r1150r en je ziet de hele wereld achter u.
Heb ik ook gedaan en probleem is opgelost.
Heb ik ook gedaan en de BMW dealer had nog nòòòòit van dat probleem gehoord. :roll:
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
fox

spiegels

Bericht door fox »

Hallo krisbr,
Ik heb dat probleem ook op mijn 1150 rt,k' zat met een dode hoek in mijn spiegels (levensgevaarlijk is dat ) maar heb dat opgelost met in de hoeken van mijn spiegels een rechthoekig spiegeltje te plaatsen,zoals je soms ook op de autospiegels ziet.natuurlijk als uw arm het volledige zicht van uw spiegel beslaat zit er niets anders op dan andere spiegels te kopen denk ik.
Plaats reactie