Sorry maar ik heb niet de point of zit blijkbaar niet mee op dezelfde hoogte.
Ik vind dat je uit aanmerkingen wel degelijk leert en dat elke kritiek niet steeds een afbreken is. Toen ik mijn eerste ritjes op papier zette (meer dan 20 jaar terug ondertussen) kreeg ik vooral kritiek allerhande achter mijn rug. Nu geschiedt dit in opbouwende info welke openlijk door iedereen te lezen is, veel verkeerd vind ik hier niet aan. Ondertussen hoor ik niet erg veel meer klagen over de roadboeken die ik stilaan ter ieders genoegdoening opmaak. Zo leerde ik uit kritiek bijvoorbeeld dat het niet steeds voor iedereen zo evident is om een 'fijn' uitgevoerd boek duidelijk te lezen (brildragers), of om zelfs bij de G.A. (geen aanduiding) toch een detail te plaatsen om missingen te minimaliseren, of om sneller terug naar 'nulstand' te keren...
Voor mijn eigen werkwijze leerde ik ook veel bij. Ik rijd alles af met GPS, helemaal niet omdat dit gemakkelijker is maar wel omdat ongeacht met welk voertuig je de verkenningen doet de kilometeraanduidingen steeds dezelfde zijn. Ook kan je tijdens de verkenningen referentiepunten ingeven vanaf waar je probleemgevallen kan herstarten. Ik kan je op een briefje geven dat wanneer je ergens in het buitenland een reis maakt het niet steeds zo evident is om later bepaalde plaatsen via de kortste weg te bereiken...
Wel ik kan zo nog wel even doorgaan, maar veelal is alles waar ik nu gekomen ben on- of rechtstreeks gegroeid uit ontvangen kritieken welke helemaal niet verkeerd bedoeld waren.
Daarom mijn vraagje, Mr. MAC, was U aanwezig op deze rit en wat is Uw bijdrage tot het opstgellen van roadboeken voor de club?
Maar ja, misschien mis ik de point in de hierboven schriftelijke reacties, graag dan mijn excuses hiervoor

.
Vriendelijke groeten,
Wilfried.