Hallo,
Heb me net een Zumo 350 gekocht. Voor de installatie zou ik deze op een geschakeld deel van het elektrische circuit willen aansluiten op mijn 1150RT.
Zo verbruikt de omvormer geen elektriciteit als het contact af staat.
Vraag is nu waar sluit je dit best aan?
Ik had zelf aan 2 plaatsen gedacht ofwel de bekabeling van de koplampen ofwel de 12V stekkers links onder het zadel.
Heeft er iemand ervaring mee en evt. foto's van hoe hij/zij dit gedaan heeft?
aansluiting GPS
Moderator: GVN
-
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:23
- Woonplaats: Antwerpen Borgerhout
- Locatie: 't Stad
Re: aansluiting GPS
Ik heb die indertijd aangesloten op de standlicht-bedrading
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550
Lid,natuurlijk !
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: aansluiting GPS
Oftewel de standlicht fiche, eenvoudig en kort kabeltje, ofwel als je al een kabel getrokken hebt naar de batterij, deze uiteraard niet op batterij zetten, maar op de voeding van je remlicht aan de rempedaal, (loopt omhoog langs de rechterkant vh achterframe) en voor er domme opmerkingen komen, je hebt dan wel degelijk altijd 12v als je contact aanstaat (+ afgezekerd) en niet enkel als je remt Je 12v steker blijft dan vrij.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: aansluiting GPS
Ikzelf heb een R1200GS en net een TT Rider 2013 aangekocht. Voor de aansluiting heb ik de hulp van een vriend ingeroepen wegens niet zo technisch onderlegd en toen we probeerden om deze aan te sluiten op de voeding van het remlicht aan de rempedaal kreeg de GPS niet voldoende stroom, hij werd dus niet geladen. Dmv multimeter trachtten uit te meten en daar kwam amper 6V toe...Dirk Pauwels schreef:Oftewel de standlicht fiche, eenvoudig en kort kabeltje, ofwel als je al een kabel getrokken hebt naar de batterij, deze uiteraard niet op batterij zetten, maar op de voeding van je remlicht aan de rempedaal, (loopt omhoog langs de rechterkant vh achterframe) en voor er domme opmerkingen komen, je hebt dan wel degelijk altijd 12v als je contact aanstaat (+ afgezekerd) en niet enkel als je remt Je 12v steker blijft dan vrij.
Dus dan maar op batterij aangesloten met een klemmetje.. GPS zal ik toch nooit laten zitten in de houder dus ik zie daar geen probleem, noch mijn vriend die er meer van op de hoogte is dan mezelf