bmw r1100s bcr

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
timmadball

bmw r1100s bcr

Bericht door timmadball »

Hallo iedereen

ik ben tim janssens uit mortsel heb van 1999 tot 2006 met een r1100s gereden van 2006 tot 2011 met een r1200s en van 2011 tot januari dit jaar met een r1200gsa . En vanaf toen met een r90s uit 1975 de bedoeling is om terug een iets moderne motor er terug bij te kopen .Ik zou graag terug een r1100s kopen en dan vooral de bcr uitvoering dus hier mijn vraag hoe kan ik 100% zeker zijn dat het een orginele bcr is en geen omgebouwde r1100s .Kan ik dit ergens checken via framenummer of is er een certificaat bijgeven .Zijn de carbon cilindercovers standaard op deze motor en de lazer uitlaat vind er maar weinig uitleg over op het net .Bedoeling is dat deze bcr een blijvertje word naast de r90s .Hopelijk kan iemand mij helpen

Greetz tim
sjezer
Contacteer:

Re: bmw r1100s bcr

Bericht door sjezer »

Volgens mij zijn er weinig of geen R1100S'en omgebouwd naar een boxercup replica. Mocht ge toch ene vinden zou 't vrij snel opvallen denk ik.
't bouwjaar is al een eerste indicatie. Ik dacht 2002 t.e.m. 2005. 2002 en 2003 zijn de Randy Mamola replica's. Blauw wit, met blauwe wielen. 2004-2005 zijn de blauw-wit-rode met die spiegels op't stuur en een witte achtervelg en een blauwe voorvelg.
Volgens mij hebben ze allemaal het 5,5inch achterwiel (180 achterband) en staan ze hoger dan ne gewonen S (andere vering).

Als ge er ene hebt gevonden naar uw goesting schrijf je 't Chassisnummer op en neem contact op met een BMW dealer of de invoerder, volgens mij kunnen die aan de hand van 't chassisnummer uitsluitsel geven in geval van twijfel.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
basty

Bericht door basty »

Afbeelding

Staat reeds even te koop, model Randy Mamola van 2003
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

Die vraagprijs is veel te hoog...
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Sorry, even off-topic een beetje.... :wink: .
Ik zou heel graag me eens een R90S aanschaffen , maar hoe valt `t rijden ermee mee? :-)
Ik ben nog niemand tegengekomen die er werkelijk mee rijdt!
Danku :wink:
I like my bike!!
Droozy

Bericht door Droozy »

@ Den Dirk, ik heb hier een R100RS ('84), een R100R Mystic ('95) en een F800ST (2006),
De RS "met de lompe kuip" doet het even goed als de 2 andere (de F is uiteraard feller op korte afstand en bochtige trajecten), maar met de hedendaagse normen gaat ge met zo'n 90S zeker niet slecht scoren!
Raadpleeg het oldtimerforum, en in het bijzonder H. Crabbe.
R100RS/R100R Mystic
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

sjezer schreef:Die vraagprijs is veel te hoog...
Mamola's/BCR's vragen ze altijd veel van, en toch is het niets anders dan een 1100S met andere velg, en ohlins en een andere striping....
Mss over 20 jaar dat er terug vraag naar is, nu geraak je de meeste niet aan de straatstenen kwijt.
Ben ooit es naar ene gaan zien in zoersel,,,,manmanman...5000 € en het was een hoop roest, lag een andere motor in en hij had precies 6 maanden in de noordzee gelegen om als mosselbank te dienen...Den diene die die gekocht heeft..... :roll:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

bcr's zijn overrated, das een feit. 't zijn de mooiste S'en, dat geef ik graag toe maar technisch gezien zit er inderdaad niet veel meerwaarde aan.
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Bij BM center in Ruddervoorde staat er ook eentje. Zelfde bouwjaar, zelfde aantal km, 1000 euro goedkoper dan die bij Ludwig Motors

http://www.bmcenter.be/index.php/tweedehands" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukas

Bericht door Lukas »

Ook bij Leie Motors
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
timmadball

Bericht door timmadball »

Dag dirk

De r90s rijd zalig rekenig houden dat het een 40 jarige motor is .Ik bedoel daar mee het optrekken,baanligging vind ik super alleen het remmen daar moest ik het meeste aan wennen.En het verbruik ik ken nog iemand die een r90s heeft en wij beiden hebben een verbruik van 8 liter het is heel moeilijk naar het schijnt om de carbs af te stellen .Heb van de week nog een toerrit gedaan van 350 km en was genieten van begin tot het einde .De reden dat ik terug een moderne motor er bij wil is dat ik de motor ook gebruik om naar werk te gaan en wil gewoon 100% zeker zijn dat ik er geraak .Heb zelf nog geen problemen gehad met de 90, denk dat het meer in kopje zit.In ieder geval ik ben er zeker van dat ge geen spijt gaat hebben moest ge hem kopen veel succes nog

greetz tim
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

timmadball schreef:Dag dirk

De r90s rijd zalig rekenig houden dat het een 40 jarige motor is .Ik bedoel daar mee het optrekken,baanligging vind ik super alleen het remmen daar moest ik het meeste aan wennen.En het verbruik ik ken nog iemand die een r90s heeft en wij beiden hebben een verbruik van 8 liter het is heel moeilijk naar het schijnt om de carbs af te stellen .Heb van de week nog een toerrit gedaan van 350 km en was genieten van begin tot het einde .De reden dat ik terug een moderne motor er bij wil is dat ik de motor ook gebruik om naar werk te gaan en wil gewoon 100% zeker zijn dat ik er geraak .Heb zelf nog geen problemen gehad met de 90, denk dat het meer in kopje zit.In ieder geval ik ben er zeker van dat ge geen spijt gaat hebben moest ge hem kopen veel succes nog

greetz tim
Thanks, nu nog een beetje sparen :wink:
I like my bike!!
pière boxèr

Bericht door pière boxèr »

sjezer schreef:Volgens mij zijn er weinig of geen R1100S'en omgebouwd naar een boxercup replica. Mocht ge toch ene vinden zou 't vrij snel opvallen denk ik.
't bouwjaar is al een eerste indicatie. Ik dacht 2002 t.e.m. 2005. 2002 en 2003 zijn de Randy Mamola replica's. Blauw wit, met blauwe wielen. 2004-2005 zijn de blauw-wit-rode met die spiegels op't stuur en een witte achtervelg en een blauwe voorvelg.
Volgens mij hebben ze allemaal het 5,5inch achterwiel (180 achterband) en staan ze hoger dan ne gewonen S (andere vering)

(voor en achter 2 cm hoger). En een kortere trekstang aan de cardan (waardoor em achteraan nog eens -+2 cm hoger staat), en een stuudemper.
Als ge er ene hebt gevonden naar uw goesting schrijf je 't Chassisnummer op en neem contact op met een BMW dealer of de invoerder, volgens mij kunnen die aan de hand van 't chassisnummer uitsluitsel geven in geval van twijfel.
De BCR rijdt dus heel anders dan de standaard S. Minder stabiel aan zeer hoge (200+) snelheid, maar wel een hééél pak grondspeling meer. Met de gewone S reed ik alles aan grond voetsteunen, cilinderkoppen en de voeten van de vrouw achterop :mrgreen: (maar schatje je moet de tippen van je schoenen wat verder naar achter op de voetsteunen zetten oké :-) , en 10min later terug alles aan de grond :roll:
Plaats reactie