tis maar een sugestie he.
29 augustus 2005: belangrijkste dag van het jaar
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
he witten kan ze niet even uw GS lenen voor die korte periode.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
motorprinsesje
-
motorprinsesje
-
motorprinsesje
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
De overstap kan toch nie groot zijn als je een rijschool hebt zoals die waar ik leerde, ze rijden allen met F650GS'en... dus van een Funduro naar een GS, zou je normaal perfect moeten kunnen... 
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
motorprinsesje
In de rijscholen zijn het tegenwoordig honda CB500 en ik rij daar niet graag mee, die rijden naar mijn gedacht veel te stroef en zie het nut niet van in om dat manoevers te leren als ik met de mijne naar examen ga. Die rijden dag en nacht verschillend...JüRgen schreef:De overstap kan toch nie groot zijn als je een rijschool hebt zoals die waar ik leerde, ze rijden allen met F650GS'en... dus van een Funduro naar een GS, zou je normaal perfect moeten kunnen...
Gelijk heb je, Maurice. Mijn eerste 1000 km zitten erop met mijn R850R en wanneer ik in "den uitkomen" mijn examen ga doen, ga ik toch nog 2 uurtjes rijschool volgen voor de manoevers ... met ne F650GS... uiteindelijk moet je het toch leren hé... gelijk met welke motor....Maurice schreef:Zeg wa is nu het belangrijkste dat je je rijbewijs haalt of dat je het haalt met een F ????
Rij gewoon op eender wa doe je ding haal je rijbewijs en stap op een beemer die je graag hebt einde
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Leven = genieten van de rit en niet aan het eindpunt denken ....
Leven = genieten van de rit en niet aan het eindpunt denken ....
Wat de rijbewijzen betreft, sinds gisteren zijn de nieuwe oefeningen
mbt de praktijk van toepassing.
Nu is het probleem het volgende.
Enkel in Gent en in Brakel kunnen er praktijkexamens met de moto afgelegd worden. Al de andere rijscholen zijn niet klaar.
De meeste rijscholen beschikken niet over een terrein dat groot genoeg is om op te rijden.
Goe bezig dus .
Wetende dat in Februari iedereen al wist dat die oefeningen vanaf 05 /09 /05 van toepassing waren.
Lang leve den Belgique met al zijn apekuren
Enkel in Gent en in Brakel kunnen er praktijkexamens met de moto afgelegd worden. Al de andere rijscholen zijn niet klaar.
De meeste rijscholen beschikken niet over een terrein dat groot genoeg is om op te rijden.
Goe bezig dus .
Wetende dat in Februari iedereen al wist dat die oefeningen vanaf 05 /09 /05 van toepassing waren.
-
motorprinsesje
Probleem is dat ik in Brakel examen moet afleggenHarald schreef:Wat de rijbewijzen betreft, sinds gisteren zijn de nieuwe oefeningen
Goe bezig dus .
idd goed idee, had dat beter ook gedaan... nu (ttz. een maand geleden) ben ik er niet door geraakt (oud systeem) en mag ik nu nog speciaal gaan oefenen voor 't nieuw systeem... hoeveel tijd ga ik daar weer mee verliezen? jaja, niet echt verliezen, maar ik zeg je: op dat praktisch examen ('manoevers') heb je twee kansen, awel, ik had graag een derde kans gehad - dus opnieuw 36 euro opgehoest om onmiddellijk een examen af te leggen, en ik zou er door geweest zijn (allez, dan toch zeker voor m'n vierde kans). 't is een kwestie van oefenen, en wel oefenen om die welbepaalde manoevers uit te voeren. vergeet het dat je - zelfs goed! - kan motorrijden en dat je dan geslaagd terug naar huis kan zonder op voorhand die oefeningen aan te leren/gewoon te worden/met jouw eigen motor als 't nog even kan ook!Harald schreef:Is dus geen probleem hé , ge kunt daar al is gaan kijken voor de nieuwe oefeningen in levende lijve te zien. zo hebde een idée.
-
motorprinsesje
ik stel mij soms de vraag of degene die examens afnemen ook met de motor kunnen rijden, zeker nu met die nieuwe praktijk oefeningen zou ik ze dat wel is willen zien voordoen, erop staan zien en zeggen of het al dan niet goed is kan iedereen, een leraar moet toch ook zijn leerstof kennen...
dit zijn de extra's vanaf 5 september 2005
Manoeuvre 6- fase - 6, 7 & 8
Een bocht nemen met 30 km/u
Na het verlaten van de manoeuvreerruimte, waar in lussen werd gereden, en voor het begin van de halve cirkel zal de kandidaat naar een hogere versnelling schakelen, behalve bij automatische versnellingen, en een bocht nemen met een maximumsnelheid van 30 km/u
Het doel is nagaan of de kandidaat:
in staat is de bocht te nemen door ten minste de techniek van het tegensturen toe te passen
de kijktechniek correct toepast
correct op de motorfiets zit
Ontwijken van een hindernis
De kandidaat zal met een minimumsnelheid van 50 km/u, 45 km/u op een nat wegdek, een hindernis links ontwijken of rechts ontwijken op een terrein in spiegelbeeldopstelling.
in staat is een op korte afstand staande of opduikende hindernis te ontwijken
op zijn oorspronkelijk traject kan terugkomen
de goede kijktechniek toepast
plotseling kan tegensturen
niet remt tijdens het manoeuvre
zo nodig tijdig ontkoppelt
Precisieremmen
Na het ontwijken van de hindernis zal de kandidaat de motorfiets terug in rechte lijn plaatsen en met precisie remmen door het voorwiel te laten stoppen in de cirkel. Indien de motorfiets uitgerust is met een ABS-systeem, mag dit niet in werking treden. De wielen mogen niet blokkeren
de remkrachten correct doseert
het ABS-systeem niet in werking laat komen
de plaats waar hij wenst tot stilstand te komen, nauwkeurig kan bepalen
de motorfiets terug recht kan plaatsen na het manoeuvre “Ontwijken van een hindernis” en dan pas gaat remmen
de juiste kijktechniek toepast
Manoeuvre 7 - fase - 9
Stapvoets rijden
De kandidaat zal met lage snelheid door een smalle doorgang rijden. Het voorwiel van de motorfiets mag de doorgang niet uitrijden, voordat minimum 12 seconden verstreken zijn.
in staat is om in rechte lijn met een lage snelheid te rijden
de bediening tussen koppeling, gas en indien nodig achterrem synchroniseert
een goede zithouding heeft op de motorfiets.
Manoeuvre8 - fase - 10 & 11
Een tweede bocht met 30 km/u
Dit manoeuvre bestaat uit het nemen van een bocht voor de tweede maal onder dezelfde voorwaarden als voorheen.
Plots remmen
Op het einde van de tweede bocht moet de kandidaat versnellen naar minstens 50 km/u, zowel op droog als nat wegdek. Eens voorbij de snelheidsmeter moet de kandidaat zo remmen dat hij op een zo kort mogelijke afstand tot stilstand komt. Het belangrijkste is dat de kandidaat zo kort mogelijk remt zonder zijn evenwicht te verliezen en zonder te vallen. Indien de motorfiets uitgerust is met een ABS-systeem, maakt het niet uit of dit wel of niet in werking treedt.
Veel succes met je examen (ik heb mijn manoeuvres op parkings geoefend in industriezones, krijt op de grond ...
)
dit zijn de extra's vanaf 5 september 2005
Manoeuvre 6- fase - 6, 7 & 8
Een bocht nemen met 30 km/u
Na het verlaten van de manoeuvreerruimte, waar in lussen werd gereden, en voor het begin van de halve cirkel zal de kandidaat naar een hogere versnelling schakelen, behalve bij automatische versnellingen, en een bocht nemen met een maximumsnelheid van 30 km/u
in staat is de bocht te nemen door ten minste de techniek van het tegensturen toe te passen
de kijktechniek correct toepast
correct op de motorfiets zit
Ontwijken van een hindernis
De kandidaat zal met een minimumsnelheid van 50 km/u, 45 km/u op een nat wegdek, een hindernis links ontwijken of rechts ontwijken op een terrein in spiegelbeeldopstelling.
in staat is een op korte afstand staande of opduikende hindernis te ontwijken
op zijn oorspronkelijk traject kan terugkomen
de goede kijktechniek toepast
plotseling kan tegensturen
niet remt tijdens het manoeuvre
zo nodig tijdig ontkoppelt
Precisieremmen
Na het ontwijken van de hindernis zal de kandidaat de motorfiets terug in rechte lijn plaatsen en met precisie remmen door het voorwiel te laten stoppen in de cirkel. Indien de motorfiets uitgerust is met een ABS-systeem, mag dit niet in werking treden. De wielen mogen niet blokkeren
de remkrachten correct doseert
het ABS-systeem niet in werking laat komen
de plaats waar hij wenst tot stilstand te komen, nauwkeurig kan bepalen
de motorfiets terug recht kan plaatsen na het manoeuvre “Ontwijken van een hindernis” en dan pas gaat remmen
Manoeuvre 7 - fase - 9
Stapvoets rijden
De kandidaat zal met lage snelheid door een smalle doorgang rijden. Het voorwiel van de motorfiets mag de doorgang niet uitrijden, voordat minimum 12 seconden verstreken zijn.
in staat is om in rechte lijn met een lage snelheid te rijden
de bediening tussen koppeling, gas en indien nodig achterrem synchroniseert
een goede zithouding heeft op de motorfiets.
Manoeuvre8 - fase - 10 & 11
Een tweede bocht met 30 km/u
Dit manoeuvre bestaat uit het nemen van een bocht voor de tweede maal onder dezelfde voorwaarden als voorheen.
Plots remmen
Op het einde van de tweede bocht moet de kandidaat versnellen naar minstens 50 km/u, zowel op droog als nat wegdek. Eens voorbij de snelheidsmeter moet de kandidaat zo remmen dat hij op een zo kort mogelijke afstand tot stilstand komt. Het belangrijkste is dat de kandidaat zo kort mogelijk remt zonder zijn evenwicht te verliezen en zonder te vallen. Indien de motorfiets uitgerust is met een ABS-systeem, maakt het niet uit of dit wel of niet in werking treedt.
Veel succes met je examen (ik heb mijn manoeuvres op parkings geoefend in industriezones, krijt op de grond ...
YOO
Met alle respect voor degenen die zich hierdoor geviseerd voelen, maar mij lijkt dit elementaire basiskennis als men met de motor wil rijden
Een ongeluk is zo rap gebeurd, dat deftig kunnen remmen, en een obstakel ontwijken echt geen overbodige luxe zijn
Grtz, Philip!
Met alle respect voor degenen die zich hierdoor geviseerd voelen, maar mij lijkt dit elementaire basiskennis als men met de motor wil rijden
Een ongeluk is zo rap gebeurd, dat deftig kunnen remmen, en een obstakel ontwijken echt geen overbodige luxe zijn
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser