F650GS in brand
Moderator: GVN
F650GS in brand
Zopas een heel ongelukkig en jammer voorval gehad: Vivi's F650GS heeft spontaan vuur gevat in de garage.
Gelukkig waren we beiden thuis en merkte Vivi al snel de rook op vooraleer de hele boel in de fik stond. Er waren ondanks de felle rookontwikkeling, niet echt vlammen te zien, maar schade door de hitte is er wel. Beide kuipstukken zijn plaatselijk gesmolten, net als het oliereservoir eronder, kabelbomen idem. Wat de oorzaak precies was, is me onduidelijk, maar ons Viv'ke is er het hart van in, vooral omdat we te horen kregen dat de verzekeringsmaatschappij deze schade niet dekt (brand en diefstal is niet opgenomen in de polis...) Ook de brandverzekering van de woning komt niet tussenbeide in de herstellingskosten!
Motor is (was) van bouwjaar 2005, met een kleine 50.000 km op de teller, dus ik vermoed dat herstel de moeite niet meer loont wegens té duur en té arbeidsintensief? Of loont het toch nog de moeite om een verdeler een onkostennota te laten opmaken?
Ik vraag me af wat de motor nog waard zou zijn (als overname) bij aankoop van een andere moto...
Zijn er forum- of clubleden die geïnteresseerd zijn in de moto zoals hij er nu bij staat? Misschien voor reserveonderdelen of doe-het-zelvers die de schade zlef kunnen en willen herstellen?
Of loont het de moeite de motorfiets te demonteren en bepaalde onderdelen ervan apart aan te bieden, vb banden, scherm, velgen?
Grtz,
Fré
Gelukkig waren we beiden thuis en merkte Vivi al snel de rook op vooraleer de hele boel in de fik stond. Er waren ondanks de felle rookontwikkeling, niet echt vlammen te zien, maar schade door de hitte is er wel. Beide kuipstukken zijn plaatselijk gesmolten, net als het oliereservoir eronder, kabelbomen idem. Wat de oorzaak precies was, is me onduidelijk, maar ons Viv'ke is er het hart van in, vooral omdat we te horen kregen dat de verzekeringsmaatschappij deze schade niet dekt (brand en diefstal is niet opgenomen in de polis...) Ook de brandverzekering van de woning komt niet tussenbeide in de herstellingskosten!
Motor is (was) van bouwjaar 2005, met een kleine 50.000 km op de teller, dus ik vermoed dat herstel de moeite niet meer loont wegens té duur en té arbeidsintensief? Of loont het toch nog de moeite om een verdeler een onkostennota te laten opmaken?
Ik vraag me af wat de motor nog waard zou zijn (als overname) bij aankoop van een andere moto...
Zijn er forum- of clubleden die geïnteresseerd zijn in de moto zoals hij er nu bij staat? Misschien voor reserveonderdelen of doe-het-zelvers die de schade zlef kunnen en willen herstellen?
Of loont het de moeite de motorfiets te demonteren en bepaalde onderdelen ervan apart aan te bieden, vb banden, scherm, velgen?
Grtz,
Fré
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Re: F650GS in brand
Spijtige zaak voor u .
Is de garage vast aan de woning ?
Indien de garage vast staat aan de woning zit het normaal bij in de inboedel , zo is mij gezegd door mijn verzekeringsagent .
Als het zo is toch eens serieus klapke doen met uwe verzekeringsman .
Is de garage vast aan de woning ?
Indien de garage vast staat aan de woning zit het normaal bij in de inboedel , zo is mij gezegd door mijn verzekeringsagent .
Als het zo is toch eens serieus klapke doen met uwe verzekeringsman .
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
De verzekeringsagent meldt dat de moto geen inboedel is, maar dat die apart voor brand en diefstal moet verzekerd worden...
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
-
Man in Black
Daar ben ik nu benieuwd naar wat daar de oorzaak van is.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ik heb er geen flauw idee van. Motor stond al 3 weken volledig stil in de garage, sleutels lagen in de woning, sedert ons verlof in de Pyreneeën. Vorige week nog een poetsbeurt gegeven, maar zelfs nooit contact opgezet. Buiten gerold, gekuisd en opnieuw binnen gezet. Vandaag een enorme rookontwikkeling en smeulend plastiek met redelijk wat schade tot gevolg.
Dit kan toch enkel maar een elektrische oorzaak hebben? Maar kan dit zomaar gebeuren zonder dat contact opstond...
Dit kan toch enkel maar een elektrische oorzaak hebben? Maar kan dit zomaar gebeuren zonder dat contact opstond...
godver
is niet het eerste geval dat ik daarvan hoor.
originele zuurbatterij die erin zat?
hopelijk dekt de verzekering toch iets of beter: alles
originele zuurbatterij die erin zat?
hopelijk dekt de verzekering toch iets of beter: alles
de uitleg dat de verzekering dit niet dekt is hier ook het geval.
Voertuigen moeten apart verzekerd worden.
maar de uitleg waarom dat spel zomaar heet loopt zou ik ook graag weten.
J
Voertuigen moeten apart verzekerd worden.
maar de uitleg waarom dat spel zomaar heet loopt zou ik ook graag weten.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
John
- Contacteer:
Fré, stel dat die motor aan een druppel-lader hing en dat ding gaf de geest waardoor de motor vuur vatte. Kortsluiting in de lader-bedrading. Dat ding steekt dus in een stopcontact wat je brandverzekering moet dekken. Ik denk (hoop) dan ook de daar uit voortvloeiende schade.
-
Man in Black
Dat is wel straf...of het moet met de poetsbeurt te maken hebben, ergens water in gesijpeld en kortsluiting ?
Een BMW dealer al gevraagd wat dat kan zijn? Lijkt mij wel zo nuttig, al was het maar om andere eigenaars gerust te stellen.
Wat kan daar zo heet worden om een oliekoeler te doen smelten?
Een BMW dealer al gevraagd wat dat kan zijn? Lijkt mij wel zo nuttig, al was het maar om andere eigenaars gerust te stellen.
Wat kan daar zo heet worden om een oliekoeler te doen smelten?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
Jo De Paepe
ik herinner me zo'n voorval met een F650GS dakar . Is ook spontaan beginnen branden .
dacht dat het iets te maken had met de bedrading van en / of de startmotor.
Er is daar toen een actie van BMW voor geweest .
dacht dat het iets te maken had met de bedrading van en / of de startmotor.
Er is daar toen een actie van BMW voor geweest .
-
Frans
Je kan uw voertuigen wel degelijk in de brandverzekering van je woning opnemen.
De waarde moet echter wel speciaal vermeld worden in uw polis.
Deze verzekering geldt enkel maar als de wagen in de garage staat, dus niet op de weg.
De waarde moet echter wel speciaal vermeld worden in uw polis.
Deze verzekering geldt enkel maar als de wagen in de garage staat, dus niet op de weg.
staat dus te koop op http://nl.kapaza.be/vi/75636912.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
't is al weg?Fré&Vivi schreef:staat dus te koop op http://nl.kapaza.be/vi/75636912.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
hla
- Contacteer:
Ik heb mijn verzekeringsagent jaren geleden een paar keer uitgenodigd om de lijst met voorwerpen te overlopen samen met de waardes ervan.
Ze willen ER NIETS VAN WETEN !
Ze willen de lijst NIET komen controleren en ook niet in ontvangst nemen.
De waardes worden achteraf wel bepaald volgens gebruikelijke tabellen en gebruiken, zeggen ze.
Dus, mijn moto staat al altijd binnen, en is dus MEE verzekerd zonder de waarde ook maar te mogen opgeven.
Verzekeringen zijn bedriegers die U erbij willen lappen, vandaar mijn poging van die lijst.
Ze willen ER NIETS VAN WETEN !
Ze willen de lijst NIET komen controleren en ook niet in ontvangst nemen.
De waardes worden achteraf wel bepaald volgens gebruikelijke tabellen en gebruiken, zeggen ze.
Dus, mijn moto staat al altijd binnen, en is dus MEE verzekerd zonder de waarde ook maar te mogen opgeven.
Verzekeringen zijn bedriegers die U erbij willen lappen, vandaar mijn poging van die lijst.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Motor is weg!
De nieuwe (= andere) staat in de plaats. Is wèl geen BMW meer geworden
De nieuwe (= andere) staat in de plaats. Is wèl geen BMW meer geworden
-
John
- Contacteer:
Ge moet U der niet voor schamen! Ik heb enkel een probleemke of Vivke dat "ding" de baas gaat kunnen. Want dat is wél wat giftiger. 
John,
ik heb haar al 't verschil proberen uit te leggen tussen ne 650GS ééncilinder en ne 600 viercilinder...
Ik hoop dat het doorgedrongen is en dat ze haar rechterhandje kan bedwingen!
Gisteren toerke gedaan van 300 km is z'is er tevreden over (Yamaha XJ6)
Grtz
ik heb haar al 't verschil proberen uit te leggen tussen ne 650GS ééncilinder en ne 600 viercilinder...
Ik hoop dat het doorgedrongen is en dat ze haar rechterhandje kan bedwingen!
Gisteren toerke gedaan van 300 km is z'is er tevreden over (Yamaha XJ6)
Grtz
-
John
- Contacteer:
Dus binnekort kunde ni mer volge!