poestexas schreef:oorzaak van een tenniselleboog is meestal door een overbelasting van een bepaalde spier of bundels spieren.Belangrijk is daarom eerst de oorzaak te zoeken. Probleem hierbij is dat je dikwijls niet beseft wanneer je aan het overbelasten bent.
Ik heb het ook gehad in mijn rechterarm. Allerlei remedies ondergaan -al dan niet wetenschappelijk onderbouwd- maar niets hielp. Tot op het moment dat ik eens systhematisch mijn dagelijkse gebruik van mijn rechterarm begon te analiseren. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat mijn rechterarm de ganse dag in een niet comfortabele houding zich bevond wanneer ik op mijn toetsenbord typte. Daarom heb ik die houding veranderd door er een ganse dag een dikke telefoonboek onder te leggen; In begin wel onhandig maar na enkele dagen was ik er volledig vanaf en heb er nooit meer last van gehad.
De spieren zijn niet overbelast poestexas.
De pezen daarentegen hebben een niet bacterieële ontsteking.
Petrik schreef:Ondertussen ook 3 behandelingen achter de rug in Eindhoven (http://www.tennisarm.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Hier gaf men (Cees) de garantie dat je dat je na 3 behandelingen en na betaling van 180 € klachtenvrij was. Wel, ik heb er nu nog meer last van. Ik ga nog maar eens 4weken wachten en dan misschien acupunctuur.....Of zou dit echt het einde zijn van een bijzonder mooie hobby?
En wat zei Kees er zelf van??
Als 't echt niet anders kan dan overwoog ik toch een ingreep, ik heb wel twee operaties gehad maar daarna was 't dan ook oke. Ik sleutel de ganse dag aan BMW als je pees die miserie aankan dan moet ze wel heel goed zijn
poestexas schreef:oorzaak van een tenniselleboog is meestal door een overbelasting van een bepaalde spier of bundels spieren.Belangrijk is daarom eerst de oorzaak te zoeken. Probleem hierbij is dat je dikwijls niet beseft wanneer je aan het overbelasten bent.
Ik heb het ook gehad in mijn rechterarm. Allerlei remedies ondergaan -al dan niet wetenschappelijk onderbouwd- maar niets hielp. Tot op het moment dat ik eens systhematisch mijn dagelijkse gebruik van mijn rechterarm begon te analiseren. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat mijn rechterarm de ganse dag in een niet comfortabele houding zich bevond wanneer ik op mijn toetsenbord typte. Daarom heb ik die houding veranderd door er een ganse dag een dikke telefoonboek onder te leggen; In begin wel onhandig maar na enkele dagen was ik er volledig vanaf en heb er nooit meer last van gehad.
De spieren zijn niet overbelast poestexas.
De pezen daarentegen hebben een niet bacterieële ontsteking.
Spieren, pezen... >Ik veronderstel dat je in de medische sector zit. Voor een leek komt dat allemaal een beetje op hetzelfde neer, zeker als je ergens mee sukkelt.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Mil schreef:Hoe ver is het al gevorderd?
Als er echt al verkalking aanwezig is op het been en de pezen dan kan alleen een operatie helpen.
De slaagkans blijft twijfelachtig. De kalkaanslag op het been wordt weggeschraapt en de pezen 'gerafeld' om eventueel aanwezige kalk zo proberen te verwijderen.
Heb je al een steunverband geprobeerd? Daar zit een gelpad in die de pezen steun verleend. Als je gaat rijden reflex spray aanbrengen en daarna het steunverband, dat wil ook wel helpen.
Dergelijk steunverband mag niet continu gebruikt worden, want lost niets op, en uw pees wordt er zwakker door. Oorzaak aanpakken, en rusten, rusten, rusten....
Ik bedoel als je een ritje wilt maken: steunverband en goed wat reflexspray.
Lost niets op, maar verdringt de pijn, eventueel nog een ontstekingsremmer....
De pezen worden met dat steunverband ontlast, nogmaals het is een lapmiddel maar als je met dit zomerse weer eens buiten wilt komen met de motor, kan het helpen.
En wat zegt Cees over dit alles....
Toen ik de tweede keer bij hem kwam kende hij me niet meer maar wist wel te vertellen zonder in zijn notities te kijken dat het al veel beter was. Dat ik heel consequent rekoefeningen moest doen elk uur. Dat er veel kans is dat ik binnen een viertal weken klachtenvrij zal zijn. Nadat ik hem opbelde na de derde behandeling om te zeggen dat ik nog meer pijnklachten heb dan ooit zei hij dat ik best stopte met de rekoefeningen maar dat ik toch hoogstwaarschijnlijk klachtenvrij zou zijn na 4 weken. Wat het elleboogbandje betreft: hier is hij radicaal tegenstander van omdat dit de bloedtoevoer vermindert terwijl juist een goede bloeddoorstroming nodig is voor het herstel van de aanhechtingspezen.
Hij vergeleek het ook met een stijf dekzeil dat je op aanhangwagens wel eens ziet en waar kreuken in zijn. Die kreuken moeten er uit en daarom zijn de pijnlijke fricties nodig en is een goede bloedtoevoer noodzakelijk. Dit vergt tijd.
Ik heb me nu voorgenomen om het heel rustig aan te doen en zal de situatie opnieuw bekijken tegen eind augustus.
Ik heb er ook gedurende 7 maanden last van gehad maar nu is de pijn en de belemmering het zo goed als verdwenen.
In het begin deden ontstekingsremmers deugd. Maar dat kan je toch niet blijven slikken.
Dan homeopatie (Alchimilla) geprobeerd. Het bleek te werken maar het zat waarschijnlijk tussen de oren.
Ik heb dan maanden een strap gedragen rond mijn voorarm om de pees te ontlasten. Dat is wel nuttig.
Geduld en je ellebogen ontzien.
Ik had al eerder een "frozen shoulder" gehad. Oplossing: wachten.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Petrik schreef:Ik heb sinds verschillende maanden ernstige last aan mijn beide armen van een tenniselleboog. Er is zelfs een scheurtje in een pees. Ondanks allerlei behandelingen (kine, shocks, osteopathie, cortisonespuiten..) blijf ik behoorlijk last hebben. Maar de kriebels om met de motor er op uit te trekken blijven ook. En het zou mij nog lukken ook. Volgens mijn huisarts mag ik best rijden maar de sportarts waar ik nu in behandeling ben raadt het mij af. Zijn er die hier ook mee te maken gehad hebben? Ervaringen? Advies? Ben benieuwd
Patrick
ik raad je aan om je elleboogbescherming uit je jas te halen. De voortdurende lichte druk kan je probleem verergeren. Misschien heb je het daar wel van gekregen. Ik had gelijkaardige symptomen op onze reis en die verdwenen als bij toverslag na het wegnemen van de bescherming.