Tips/advies bij aankoop GPS voor BMW GS1200

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

bikertjen

Re: Tips/advies bij aankoop GPS voor BMW GS1200

Bericht door bikertjen »

Alvast bedankt voor jullie talrijke tips, info en advies maar ik denk dat het wrschijnlijk een TomTom Rider5 zal worden. Al blijf ik het nog verder volgen..
Ik denk oa. dat die het beste bij mij zal passen.

En nu nog es uitkijken naar een headset... Want op 't eerste zicht betaal je daar al snel 130euro voor (scala...) voor een beetje van een deftige headset. Al heb ik daar totaal nog geen ervaring mee... Dus moet ik hier ook eerst nog es wat info over vergaren ;)
Man in Black

Bericht door Man in Black »

bikertjen schreef:...En nu nog es uitkijken naar een headset... Want op 't eerste zicht betaal je daar al snel 130euro voor (scala...) voor een beetje van een deftige headset. Al heb ik daar totaal nog geen ervaring mee... Dus moet ik hier ook eerst nog es wat info over vergaren ;)
Ik heb de Interphone F3 Passenger voor piloot+passagier, werkt goed ook in combi met de GPS voor ±229 € gekocht.
De Interphone F2 is enkel voor GPS en telefoon en kost 119 €

Ik ga in Holland bij Waypoint - http://www.gps.nl/interphone.html" onclick="window.open(this.href);return false;
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
bikertjen

Bericht door bikertjen »

Ondertussen is de TT Rider 2013 geleverd ;-) en wordt hij binnenkort gemonteerd...
ben zoals gezegd wel nog op zoek naar een headset, maar ben niet direct van plan om daar 200euro of meer aan te geven. :-(
Voorlopig vond ik de Cardo Scala Rider Q1 het meeste geschikt qua prijs/mogelijkheden : 139€ bij Coolblue (gpsshop.be)
bikertjen

Bericht door bikertjen »

Nu ook een headset gekocht en hier koos ik (na advies bij een bmw-dealer) voor de SENA SMH5, zij hadden geen al te goeie ervaring met de SCALA Q1 headset en kozen meer voor SENA. Reeds een 1ste test mee gedaan en dat viel vrij goed mee. headset gekoppeld met GPS (TT Rider) en iPhone4S gekoppeld met GPS.. rijinstructies komen goed door en zelfs telefoneren lukte prima, persoon die ik aan de lijn had kon me duidelijk verstaan. Uiteraard kreeg ik de "gps-instructies" niet te horen tijdens het telefoongesprek maar wel een PIEP toen er "iets moest worden medegedeeld" ;-).
Naar muziek vanop mijn iPhone kan ik niet luisteren in die opstelling maar wel als ik mijn iPhone rechtstreeks met de headset koppel, hier heb ik wel nog niet verder mee getest... alles op zijn tijd :)

Zijn er hier nog die ervaringen hebben met de SENA ? bij regenval bijv. is dit echt zoooo waterdicht als men beweert.
bikertjen

Bericht door bikertjen »

p@rick schreef:
bikertjen schreef:GREAT !
al heb ik mijne gps nog niet hé ;-)
Hierzie, tegen dat je je beslist en gekocht hebt :wink:

Afbeelding

Is de prijs exclusief 21% BTW op 04/03/2010

Ik kreeg bij de BMW-dealer te horen dat ik deze aansluiting best NIET kan gebruiken voor een TT GPS op aan te sluiten.
Aangezien dit via de computer van de moto zelf gaat zal er heel waarschijnlijk storing zijn... Ze hadden er al negatieve ervaringen mee en monteerden ze niet meer op die manier maar dmv een kabeltje naar de batterij om daar aan te sluiten en dus niet meer via het pluggetje. :(
Iemand die hier nog van hoorde ?
of misschien last heeft op deze manier ?

ik wou het maar even meegeven... en heb dus geen connector gekocht en zal de kabel dan op de batterij aansluiten.
Spencer

Bericht door Spencer »

Ik heb al hopeloos gevloekt op Garmin.
Allereerst om de routes erin te krijgen vanop een Mac, maar vooral ook door de talrijke pannes die ik door de jaren meegemaakt heb.
Ik ben niet één keer op weekend gegaan zonder iets dat mis ging.

En toch blijf ik Garmin kopen. Misschien omdat broer met het andere merk het niet beter doet.
Met de tijd weet je een oplossing te vinden voor elk probleem. Vaak zit het in de programmatie of een up-date die onvolledig is.

Voor het ogenblik zit ik met een Zumo 660 (reeds 1 maal geruild door talrijke problemen), gekoppeld via blauwe tand aan een earset en een iPhone. Dit staat mij toe oproepen aan te nemen via bediening van de Zumo (iphone blijft in de zak zitten) en mij zo vlug mogelijk naar een staanplaats te begeven voor het gesprek verder te zetten (gebruik mijne moto bijna enkel voor beroep).
De GPS is overzichtelijk en bedienbaar met een handschoen (de iphone niet). Den blauwe tand werkt nu zonder problemen (vorig toesten niet).

Voorzie indien mogelijk een beugel die op slot kan. Dan kan je de GPS voor korte tijd laten zitten (bvb bij betaling tankbeurt).
BMW heeft een beugel met slot en extra toetsen voor de 660, goed geplaatst op het dashboard maar ook vrij duur. Wel enkel op de nieuwe GS gezien.
p@rick

Bericht door p@rick »

bikertjen schreef:
p@rick schreef:
bikertjen schreef:GREAT !
al heb ik mijne gps nog niet hé ;-)
Hierzie, tegen dat je je beslist en gekocht hebt :wink:

Afbeelding

Is de prijs exclusief 21% BTW op 04/03/2010

Ik kreeg bij de BMW-dealer te horen dat ik deze aansluiting best NIET kan gebruiken voor een TT GPS op aan te sluiten.
Aangezien dit via de computer van de moto zelf gaat zal er heel waarschijnlijk storing zijn... Ze hadden er al negatieve ervaringen mee en monteerden ze niet meer op die manier maar dmv een kabeltje naar de batterij om daar aan te sluiten en dus niet meer via het pluggetje. :(
Iemand die hier nog van hoorde ?
of misschien last heeft op deze manier ?

ik wou het maar even meegeven... en heb dus geen connector gekocht en zal de kabel dan op de batterij aansluiten.
Zou niet weten waarom het bij TT wél en bij Garmin géén problemen zou geven. Maar rechtstreeks op de batterij is voor de dealer misschien gewoon makkelijk om aan te sluiten ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
V

Bericht door V »

Yep, hier Tripy en ook geen probs.
Grtz V
Afbeelding
bikertjen

Bericht door bikertjen »

Ik ook niet maar kga toch maar het zekere vr het onzekere nemen... Hij klonk nogal overtuigend ;)
de Ron

Bericht door de Ron »

weet er iemand of zulke stekker ergens in de kuip ook voorzien is op een 1200RT van 2010 ?
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
p@rick

Bericht door p@rick »

de Ron schreef:weet er iemand of zulke stekker ergens in de kuip ook voorzien is op een 1200RT van 2010 ?
Ja
Greetz,

P@trick
p@rick

Bericht door p@rick »

bikertjen schreef:Ik ook niet maar kga toch maar het zekere vr het onzekere nemen... Hij klonk nogal overtuigend ;)
Is natuurlijk jouw goeie recht,je zal de eerste en ook de laatste niet niet zijn die de gps zo heeft aangesloten.
Greetz,

P@trick
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Daar ik mijn GPS (Garmin zumo) ook op de Vespa gebruik, heb ik een extra batterij gekocht vr 35 €.
Zo heb ik een 8-tal uren rijbereik.
Ik heb een bevestiging -mount op mijn li-spiegel gekocht, past op beiden
Ik rij toch nooit 8u/dag , dus voor mij was dit een oplossing , geen draadjes ed. op de moto en toch weten waarheen ik rij.
Ik heb ook een scala-rider(geluid via bleuooth )maar vaak rij ik zonder, gaat ook goed. :wink:
I like my bike!!
Pol

Bericht door Pol »

bikertjen schreef:Ik ook niet maar kga toch maar het zekere vr het onzekere nemen... Hij klonk nogal overtuigend ;)
Bij Garmin klinkt het ook overtuigend.Je laat de gps houder best niet onder permanente spanning staan (vocht/stroom/corrosie op de contactjes).Das het probleem van de dealer niet meer.
GSMax

Bericht door GSMax »

Pol schreef:
Bij Garmin klinkt het ook overtuigend.Je laat de gps houder best niet onder permanente spanning staan (vocht/stroom/corrosie op de contactjes).Das het probleem van de dealer niet meer.
Mijn houder staat al 7 jaar onder spanning, en nog nooit problemen gekend met die contactjes... Maar ja, ge moet dat wel soigneren hé, af en toe wat insmeren, en dan werkt dat altijd :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Pol

Bericht door Pol »

GSMax schreef:
Pol schreef:
Mijn houder staat al 7 jaar onder spanning, en nog nooit problemen gekend met die contactjes... Maar ja, ge moet dat wel soigneren hé, af en toe wat insmeren, en dan werkt dat altijd :wink:
Zo zie je maar hé :wink:
Plaats reactie