Op 3 dagen naar Napels

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
EasyDeluxe
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:16
Locatie: antwerpen-genk

Op 3 dagen naar Napels

Bericht door EasyDeluxe »

Hey Guys,

Ik wil graag met de motor (GS1200) naar Napels rijden...
Ik heb daar drie dagen tijd voor (enkele reis)
Wie heeft er goede tips om langs leuke stuurwegen tot daar te geraken?
Alvast bedankt!
Geoffrey
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door Pol »

alfa schreef:Enkel een stukje snelweg tot in Wittlich
Zet in googlemaps snelweg uit en vertrekput Wittlich en bestemming Napels.
Nadien trek je route juist boven Bodenzee.
Dan heb je een mooi route van Wittlich door zwartewoud (kleinstukje Frankrijk) ,boven bodenzee door Oostenrijk.
oversteek naar Italie kan je de Timmelsjoch nog nemen
Zijkant van Bolzano en Trento en naast Verona naar Rimini over binnenland naar Napels.
Groeten
Chris
Heb je dat traject zelf al is gereden...en op 3 dagen?
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Bericht door aantzeetje »

Heb MotorradTourenPLaner er eens op losgelaten (snelwegen vermijden, tol vermijden, mooie baantjes) en heb 2 routes: eentje via F/I (2170 km) en eentje via D/CH/I (2351km). Zelfs afzonderlijk en gezipt zijn ze nog te groot om hier in bijlage te plaatsen. Gezien de afstand houdt dit in dat je meer dan 700 km/dag langs secundaire wegen moet doen. En dat is veel. eigenlijk te veel. Raar dat ze via een PB dan weer wel doorgaan. Dus even je inbox nakijken. Wat je er verder mee doet laat ik dus aan jou over. Ik raad je wel aan ze op te splitsen per 300 à 400 km. Kwestie dat je gps beestje ze ook nog moet kunnen verwerken en niet tilt gaat slaan.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door Nascar »

Lijkt me ambitieus :wink:

De route aangegeven door Google tussen Genk en Napels, zonder tol of autosnelweg is 1750 km.
Wat neer komt op een kleine 600km per dag.

Dan zou ik opteren voor
Dag 1 : Genk tot in het Zwarte Woud, tegen de Zwitserse Grens
Dag 2 : Zwarte Woud tot Bologna (Zwitserland door)
Dag 3 : Bologna tot Napels

Volgens Google zou je dan elke dag 10 u of meer moeten rijden (geen stops in begrepen)

Beste advies lijkt me een extra dag te voorzien ...
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door Koppel!! »

En toch moet ik Alfa gedeeltelijk gelijk geven. Heb zelf het traject Brussel - Strassbourg - Zwarte woud - bovenkant Bodensee - Bregenz - Landeck op één dag gedaan, is prima te rijden. Lijkt mij persoonlijk de leukste en tegelijk vlotste manier om door de Alpen te geraken. Via Zwitserland is tergend traag, tenzij je een vignet neemt en over de autobahn knalt.

Vanuit Landeck de Timmelsjoch over - Merano doorsteken - Gampenjoch opknallen - volgen via Lago di Molveno naar Riva del Garda - Gardameer volgen langs oostzijde - in Molle autostrada oprijden en via Verona, Modena en Bologna aan de over v.d Apenijnen beginnen (kan gerust via de autostrada, is zo al uitdagend genoeg en zo gaat 't nog vooruit) richitng Firenze. Dat zou dag twee moeten zijn. Te combineren met een bezoekje aan de stad als je 't goed plant.

Dag drie dan vanuit Firenze de expressweg via Sienna nemen - Sienna ff bezoeken indien mogelijk - genieten van het Toscaanse heuvelland - vanuit Sienna de SS2 via Pienza & Montepulciano nemen - op den duur terug autostrada op en nog enkele uurkes doorknallen.

Zo zou je er in drie dagen kunnen geraken, heb je van je rit genoten en nog wat moois gezien onderweg ook. Maar 't is van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in 't zadel zitten, laat dit duidelijk zijn :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
EasyDeluxe
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:16
Locatie: antwerpen-genk

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door EasyDeluxe »

fijne reacties! ik krijg die doorgestuurde gdb files wel nie open op mijne mac...
Ben me ervan bewust dat het ver en lang is per dag....daar aangekomen ga ik 9 dagen chillen dus geen probleem.
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door aantzeetje »

Files zijn wel gezipped he. En ja, had ze opgeslagen als .gdb. Nu gezipped in gpx formaat. Heb de routes er uit gehaald en enkel de tracks gezipped. Zo kan ik ze hier posten. Kunnen de anderen ook meekijken langswaar MotorRoutePLaner je zo stuurt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: Op 3 dagen naar Napels

Bericht door Carlo~IT »

vogezen ,colmar,bazel,zo naar de s.gottard,lago maggiore,vercelli,piacenza,modena,lucca,siena,orvieto,napoli.
goede reis
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
Plaats reactie