Dank voor jullie reactie.
Rook bij starten
Moderator: GVN
Rook bij starten
Ik zou een K1200LT willen kopen in een garage. De moto staat al geruime tijd stil. Toen ik een proefrit ging maken en de moto startte, kwam er enorm veel witte rook uit. Dit duurde even tot ik enkele honderden meters had gereden. Daarna was alles normaal. De motor sputterde ook niet. Volgens de mensen in de garage zou dit komen omdat de moto al lange tijd stilstond op zijn zijpikkel. Kan dit verhaal kloppen? Ik ken echt niet veel van techniek dus roep ik de hulplijn in.
De moto heeft ook een Engelse snelheidsmeter met miles. Deze zou men vervangen door eentje met km-aanduiding. Moet er iets aan het PVG veranderd worden of niet.
-
®win
- Contacteer:
Re: Rook bij starten
Doordat de motor op de zijpikkel staat lekt er een minimale hoeveelheid olie langs de zuigerveren, wat bij starten de witblauwe rook veroorzaakt. De ene 'baksteen' heeft er meer last van dan de ander. Dit is als normaal te beschouwen. Bij langdurig parkeren kun je de motor overigens best op de middenbok zetten.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Als het om veel witte rook gaat, zou je dan niet eerder aan water/vocht/condens denken?
-
®win
- Contacteer:
Bij een motor uit het buitenland moet je ook goed kijken welke uitrusting deze heeft (boordcomputer, cruise control, handvatverwarming, zadelverwarming, ...) aangezien de standaarduitrusting niet in alle landen gelijk was.
En een UK motor heeft dus ook een boordcomputer in Engelse eenheden, wat NIET gewijzigd kan worden (alleen gehele unit vervangen).
En een UK motor heeft dus ook een boordcomputer in Engelse eenheden, wat NIET gewijzigd kan worden (alleen gehele unit vervangen).
Groet,
Erwin
Erwin
Bedankt voor de snelle reactie.
In de garage vertelde men dat het volledige instrumentenbord dient vervangen en dat dan alles in orde zou zijn. Kan dit kloppen?
Wat de rook betreft is dit ook de uitleg die ik in de garage kreeg. Dus ben ik gerustgesteld.
De moto is echt in mooie staat met alle gangbare opties als alarm, centr. vergr., radio-cd, cruise-control, handvat en zadelverwarming, bodemverlichting, hoog scherm...
Als het 'km-miles' probleem kan verholpen worden, is er hier een nieuwe BMW-rijder bij.
In de garage vertelde men dat het volledige instrumentenbord dient vervangen en dat dan alles in orde zou zijn. Kan dit kloppen?
Wat de rook betreft is dit ook de uitleg die ik in de garage kreeg. Dus ben ik gerustgesteld.
De moto is echt in mooie staat met alle gangbare opties als alarm, centr. vergr., radio-cd, cruise-control, handvat en zadelverwarming, bodemverlichting, hoog scherm...
Als het 'km-miles' probleem kan verholpen worden, is er hier een nieuwe BMW-rijder bij.
-
alfa
.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Nen hoop indrukwekkend chinees voor mij maar toch knap dat je die berekening maakt voor mij
Ben dus redelijk gerust in. Moet zeggen dat men in de garage ook wel heel vriendelijk en behulpzaam is.
Zoals gezegd nu maar hopen dat het veranderen van het instrumentenbord voldoende is om alles in km om te zetten.
Het kost wel iets dus ga ervan uit dat het in orde komt.
Ben dus redelijk gerust in. Moet zeggen dat men in de garage ook wel heel vriendelijk en behulpzaam is.
Zoals gezegd nu maar hopen dat het veranderen van het instrumentenbord voldoende is om alles in km om te zetten.
Het kost wel iets dus ga ervan uit dat het in orde komt.
-
John
- Contacteer:
Je koplamp-glas moet héél waarschijnlijk ook aangepast/vervangen worden. Een Engelse fiets "schijnt" naar de andere weghelft. Zolang er nog steeds geen keuring is, geen probleem! Maar... 
Centrale vergrendeling? Op alle deuren?De moto is echt in mooie staat met alle gangbare opties als alarm, centr. vergr., radio-cd, cruise-control, handvat en zadelverwarming, bodemverlichting, hoog scherm...
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Hoe zit het met reflectoren en verkeerstekens langs kant van de weg,John schreef:Een Engelse fiets "schijnt" naar de andere weghelft. Zolang er nog steeds geen keuring is, geen probleem! Maar...
worden die ook minder goed verlicht met een "Engelse lamp"?
Bedankt voor jullie reacties. Heb ondertussen toch maar een andere LT gekocht. Had een beetje schrik van dat Engels gedoe.
Bij deze dus een nieuwe BMWrijder erbij.
@ Jakke : ik laat de deuren open staan maar de koffers kan ik wel afsluiten met een druk op een knopje. Wou dat dit bij die van ons ook lukte
@ Jakke : ik laat de deuren open staan maar de koffers kan ik wel afsluiten met een druk op een knopje. Wou dat dit bij die van ons ook lukte
-
®win
- Contacteer:
Gefeliciteerd. Veel veilige en fijn km's ermee!
Groet,
Erwin
Erwin
-
Dirk Pauwels
Waarom nen engelse kopen als er genoeg belgische te koop staan, wijze beslissingAw8 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Heb ondertussen toch maar een andere LT gekocht. Had een beetje schrik van dat Engels gedoe.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project