ik dacht de computer bij de bandenboer te laten herstellen
Boordcomputer om zeep!
Moderator: GVN
Re: Boordcomputer om zeep!
ah zo ,
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage
)
-
Relax
Die zal dat wel doen.
Voor 100 tot 150 euro meer.
Voor 100 tot 150 euro meer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
ThePianist
Ik wil niet de indruk wekken dat ik niet geef wat het kost - ik vind alleen veiligheid belangrijker en bij twijfel zal ik liever meer betalen. Niet dat ik geld teveel heb maar dat ik me dan geruster voel.Relax schreef:Voor alle duidelijkheid: een bandenboer is gewoon een bandenverdeler. Een deskundige dus. Meestal toch, want onder alle koren heb je kaf, om het even in het jargon te houden.
En voor thepianist: als je niet zo geeft om wat het kost, maak dan een mooie rit naar een te vertrouwen bandencentrale. Ronny in Ham bijvoorbeeld. En zo zullen er wel nog een paar zijn in de regio.
Bedankt voor de tip - zal Ronny in Ham onthouden.
It’s not what you ride, it’s your attitude that it counts.
-
Nick
... schoenmaker blijf bij je leest ...
Bij de bakker verkopen ze ook worstenbroodjes, ... maar het vlees komt van de slager.
Bij de bakker verkopen ze ook worstenbroodjes, ... maar het vlees komt van de slager.
-
sjezer
- Contacteer:
Wat hebben wij vandaag geleerd? Willy Claes rijdt ook met nen BMW
, Dealers zijn stealers en met de prijs voor een setje banden kan het alle kanten uit. 
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
misschien is dit het moment om te beginnen over wie waar tankt en waarom...sjezer schreef:Wat hebben wij vandaag geleerd? Willy Claes rijdt ook met nen BMW, Dealers zijn stealers en met de prijs voor een setje banden kan het alle kanten uit.
mooi dat het BC probleem opgelost is!
De productiedatum staat toch op de band, niet?Flat Twin Power schreef:Sommige dealers schrikken er niet voor terug om banden die al twee jaar in zijn magazijn liggen om je velgen te leggen.
Dan laat je toch niet toe dat er een overjaarse opgelegd wordt, als dat een probleem is, of wel?
Blijft de vraag of dat wel een probleem is: http://www.motorbandenmarkt.be/reifenalter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben absoluut geen taalpurist, maar dit is toch een flagrante misserDirk Pauwels schreef:hla schreef:Dat een ander volledig anders beslist is perfect voor hem en daar heb ik geen probleem mee, nog kritiek.
Ik zou 'ch' proberen ipv een 'g'
Leven is het meervoud van lef...
-
hla
- Contacteer:
Zal allemaal wel waar zijn, maar een gehandicapte wijs je niet op zijn gebreken.Mil schreef:Ik ben absoluut geen taalpurist, maar dit is toch een flagrante misserDirk Pauwels schreef:hla schreef:Dat een ander volledig anders beslist is perfect voor hem en daar heb ik geen probleem mee, nog kritiek.
![]()
Ik zou 'ch' proberen ipv een 'g'
Van iemand zonder arm of been, daarvan zie je zijn handicap.
Iemand met dislectie, daar zie je niets aan "uiterlijk", maar wel in zijn schrijven.
Ik weet dus ook niet of je hier ervaring mee hebt, dus ik neem Uw opmerking niet kwalijk.
Voor mij, met ch of met g of iets anders, dat maakt dus niets uit.
Als je een tekst schrijft, dan zijn dergelijke zaken gewoon niet opmerkbaar.
Soms weet je, voel je dat er iets verkeerd is maar hoe lang je er ook naar kijkt, verder kom je niet.
Op de duur kijk je niet meer want je ziet het toch niet.
Zelfde met d en t en dt: allemaal chinees als je een tekst schrijft, niettegenstaande het feit dat je de regels wel kunt zeggen en dus kent. Ze toepassen, zien waar ze verkeerd toegepast worden, dat is het probleem.
Vroeger, in mijn jeugdjaren werd dit gelijkgesteld aan dom en niet willen leren.
Tegenwoordig wordt dit effectief als een handicap beschouwd, en worden er in de betere scholen rekening mee gehouden.
Per schrijffout gaat er dus geen punt meer af.
Niettemin zijn er nog veel te weinig mensen die hiervan weet hebben.
En zo zijn er ook die niet met lezen en schrijven maar eerder met rekenen gelijkaardige problemen hebben.
Al eens een tekst gelezen waarbij de letters over het scherm heen en weer flitsen? Een andere vorm van dislectie dan de mijne, maar waarschijnlijk nog meer storend.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
Da's interessant.hla schreef:Tegenwoordig wordt dit effectief als een handicap beschouwd, en worden er in de betere scholen rekening mee gehouden. Per schrijffout gaat er dus geen punt meer af.
Als ik me niet vergis dienen testen om aan te tonen in welke mate je de leerstof beheerst en zijn de punten
daar een weegave van. Als men bij een dictee geen strafpunten aanrekent voor dt fouten, wat is dan nog de
waarde van de punten en bij uitbreiding van het rapoort en het diploma?
Is het dan zo dat men iemand die de dt regels begrijpt anders quoteert dan iemand die dat niet doet, of is
men voor iedereen minder streng ten opzichte van dt fouten?
PS: Hoe is het met de boordcomputer afgelopen?
-
hla
- Contacteer:
De boordcomputer maakt het goed, die werkt goed.
En ik maak het ook goed, ondanks mijn handicap.
De discussie over moet dat nu wel of niet geteld worden, dat zijn dus de discussies die mensen voeren als het over talen gaat.
De heilige koe van iedere taalknobbel, die blijkbaar nooit zullen begrijpen dat er zaken zijn die dit onmogelijk maken.
Ik kan het het beste vergelijken met de turnles.
In onze tijd moesten we daar nog aan mee doen.
Een uur turnen en een uur zwemmen per week. En de woensdagnamiddag volledig sport en studie.
En dan zet je de leerlingen allemaal op een rij naast elkaar om de 200 m te laten lopen.
Wie binnen een bepaalde tijd binnen was kreeg 8 à 10 op 10 in functie van Uw aankomstpositie.
En wie buiten een "aanvaardbare" tijd over de streep kwam, had nul (0)!
En om het extreem overdreven duidelijk te maken: we zetten daar een jongen tussen met twee benen geamputeerd juist boven de knie.
Het startschot wordt gegeven, en wat verwacht je dan? Dat die binnen de tijd zal aankomen? NEEN. Krijgt die een Nul? NEEN.
En waarom niet? Hij is gewoon te laat gekomen, en opvoeders in die tijd en zelfs een hoop op vandaag houden geen rekening met een handicap, en dus moet hij een nul krijgen.
Maar blijkbaar toch niet want dat was fysiek zichtbaar.
En wat doe je met de dove die zijn engels wel kan schrijven maar geen tekst kan lezen omdat hij de spraak niet kent?
O geven?
Neen, want die handicap is ook door iedereen gekend en aanvaard.
Wel, zo komt de dag dat ook iedereen gewoon spontaan en normaal IEDERE handicap van iedereen zal aanvaarden en zal kijken naar wat een persoon WEL kent ipv punten af te trekken voor wat hij blijkbaar niet kent.
En dan zijn, vooral van de taalknobbels maar ook bij wiskundigen, dergelijke vragen totaal overbodig geworden, zelfs absurd.
Willy,
als je die vraag dus zuiver uit onwetendheid gesteld hebt, geen probleem.
Ik wil U, indien je geïnteresseerd bent, nog wel enkele verhalen vertellen. Aan den eigen lijve ondervonden of bij mijn kinders, dus niet van horen zeggen.
Als het spottend bedoeld was, dan is dat triestig voor U maar dat raakt MIJ niet.
Dergelijke opmerkingen en tegenkantingen zijn dagelijkse kost geweest (nu minder) tijdens mijn en mijn kinders opvoeding.
We zijn dus meer gewoon.
Uiteindelijk, van op afstand bekeken, blijkt dan dat ik geen handicap heb maar jij. Alleen weet je het blijkbaar niet.
Ik hoop dus het eerste voor U, zoniet ook goed. Even goede vrienden.
En ik maak het ook goed, ondanks mijn handicap.
De discussie over moet dat nu wel of niet geteld worden, dat zijn dus de discussies die mensen voeren als het over talen gaat.
De heilige koe van iedere taalknobbel, die blijkbaar nooit zullen begrijpen dat er zaken zijn die dit onmogelijk maken.
Ik kan het het beste vergelijken met de turnles.
In onze tijd moesten we daar nog aan mee doen.
Een uur turnen en een uur zwemmen per week. En de woensdagnamiddag volledig sport en studie.
En dan zet je de leerlingen allemaal op een rij naast elkaar om de 200 m te laten lopen.
Wie binnen een bepaalde tijd binnen was kreeg 8 à 10 op 10 in functie van Uw aankomstpositie.
En wie buiten een "aanvaardbare" tijd over de streep kwam, had nul (0)!
En om het extreem overdreven duidelijk te maken: we zetten daar een jongen tussen met twee benen geamputeerd juist boven de knie.
Het startschot wordt gegeven, en wat verwacht je dan? Dat die binnen de tijd zal aankomen? NEEN. Krijgt die een Nul? NEEN.
En waarom niet? Hij is gewoon te laat gekomen, en opvoeders in die tijd en zelfs een hoop op vandaag houden geen rekening met een handicap, en dus moet hij een nul krijgen.
Maar blijkbaar toch niet want dat was fysiek zichtbaar.
En wat doe je met de dove die zijn engels wel kan schrijven maar geen tekst kan lezen omdat hij de spraak niet kent?
O geven?
Neen, want die handicap is ook door iedereen gekend en aanvaard.
Wel, zo komt de dag dat ook iedereen gewoon spontaan en normaal IEDERE handicap van iedereen zal aanvaarden en zal kijken naar wat een persoon WEL kent ipv punten af te trekken voor wat hij blijkbaar niet kent.
En dan zijn, vooral van de taalknobbels maar ook bij wiskundigen, dergelijke vragen totaal overbodig geworden, zelfs absurd.
Willy,
als je die vraag dus zuiver uit onwetendheid gesteld hebt, geen probleem.
Ik wil U, indien je geïnteresseerd bent, nog wel enkele verhalen vertellen. Aan den eigen lijve ondervonden of bij mijn kinders, dus niet van horen zeggen.
Als het spottend bedoeld was, dan is dat triestig voor U maar dat raakt MIJ niet.
Dergelijke opmerkingen en tegenkantingen zijn dagelijkse kost geweest (nu minder) tijdens mijn en mijn kinders opvoeding.
We zijn dus meer gewoon.
Uiteindelijk, van op afstand bekeken, blijkt dan dat ik geen handicap heb maar jij. Alleen weet je het blijkbaar niet.
Ik hoop dus het eerste voor U, zoniet ook goed. Even goede vrienden.
R1200RT
R1200RT
De boordcomputer die het goed maakt, is dat dezelfde of een nieuwe?
Mijn vraag over taal was niet spottend bedoeld, was dat wel het geval geweest dan zou ik ze anders geformuleerd hebben
Om niet verkeerd begrepen te worden: ik probeer altijd correct te schrijven, maar ik heb begrip voor mensen die
dat niet zo goed kunnen, als er iemand een dt fout maakt dan begrijp ik nog altijd wat hij/zij bedoelt, het maakt
een tekst niet onleesbaar, 't is dus een relatief probleem
Van sommige mensen, als het bijvoorbeeld hun
vak is om te communiceren, verwacht ik wel dat ze de taal zo correct mogelijk gebruiken.
Gezien mijn "gevorderde" leeftijd ben ik niet echt meer mee met de trends in het onderwijs, mijn beide kinderen
zijn de dertig voorbij en hebben er zelf geen, kinderen bedoel ik
Maw, ik volg het allemaal niet zo van nabij.
Dat het "straftarief" per fout in bijvoorbeeld een dictee kleiner is dan vroeger is geen bezwaar, er blijft een verband
tussen het aantal fouten en het uiteindelijke cijfer.
Wat betreft uw vraagstelling:
"En wat doe je met de dove die zijn engels wel kan schrijven maar geen tekst kan lezen omdat hij de spraak niet kent?"
Aangezien de persoon niet kan lezen kan je die daar geen punten geven, nietwaar? Doe je dat wel dan zijn die punten
niet enkel waardeloos maar verraden ze hetgene waar punten voor staan, namelijk een weergave te zijn van de mate
waarin iemand de materie in een test beheerst. Omdat de punten ook vergelijkbaar zouden zijn, dienen alleleerlingen
met dezelfde weegschaal gewogen te worden.
Wat betreft uw stelling:
"Uiteindelijk, van op afstand bekeken, blijkt dan dat ik geen handicap heb maar jij. Alleen weet je het blijkbaar niet."
Daar ben ik het niet mee ens. We zouden allebei een handicap hebben, maar wel een verschillende.
Blijft de vraag of ik aan mjn handicap meer zou kunnen veranderen dan u aan de uwe en of de mijne bijgevolg zwaarder
zou mogen aangerekend worden dan de uwe
Let wel, ik hoef niet geeneens gedronken te hebben om zulke (on)zin te schrijven, dat gaat nuchter ook
Mijn vraag over taal was niet spottend bedoeld, was dat wel het geval geweest dan zou ik ze anders geformuleerd hebben
Om niet verkeerd begrepen te worden: ik probeer altijd correct te schrijven, maar ik heb begrip voor mensen die
dat niet zo goed kunnen, als er iemand een dt fout maakt dan begrijp ik nog altijd wat hij/zij bedoelt, het maakt
een tekst niet onleesbaar, 't is dus een relatief probleem
vak is om te communiceren, verwacht ik wel dat ze de taal zo correct mogelijk gebruiken.
Gezien mijn "gevorderde" leeftijd ben ik niet echt meer mee met de trends in het onderwijs, mijn beide kinderen
zijn de dertig voorbij en hebben er zelf geen, kinderen bedoel ik
Dat het "straftarief" per fout in bijvoorbeeld een dictee kleiner is dan vroeger is geen bezwaar, er blijft een verband
tussen het aantal fouten en het uiteindelijke cijfer.
Wat betreft uw vraagstelling:
"En wat doe je met de dove die zijn engels wel kan schrijven maar geen tekst kan lezen omdat hij de spraak niet kent?"
Aangezien de persoon niet kan lezen kan je die daar geen punten geven, nietwaar? Doe je dat wel dan zijn die punten
niet enkel waardeloos maar verraden ze hetgene waar punten voor staan, namelijk een weergave te zijn van de mate
waarin iemand de materie in een test beheerst. Omdat de punten ook vergelijkbaar zouden zijn, dienen alleleerlingen
met dezelfde weegschaal gewogen te worden.
Wat betreft uw stelling:
"Uiteindelijk, van op afstand bekeken, blijkt dan dat ik geen handicap heb maar jij. Alleen weet je het blijkbaar niet."
Daar ben ik het niet mee ens. We zouden allebei een handicap hebben, maar wel een verschillende.
Blijft de vraag of ik aan mjn handicap meer zou kunnen veranderen dan u aan de uwe en of de mijne bijgevolg zwaarder
zou mogen aangerekend worden dan de uwe
Let wel, ik hoef niet geeneens gedronken te hebben om zulke (on)zin te schrijven, dat gaat nuchter ook
-
hla
- Contacteer:
Willy,
Ik begrijp niet helemaal wat je nu echt denkt en wat je nu grapt in je tekst.
Maar dat maakt niet veel uit.
Ondertussen hen je hierover na gedacht en zullen er anderen dit lezen, en zodoende zullen er weer een paar mensen hierover nadenken en waar nodig op een andere betere manier reageren dan vroeger.
En dat is het enigste dat teld.
De diepgaande problematiek hierover zullen we hier op het net niet oplossen, daar is plaats en tijd voor tekort.
Maar dat maakt niet veel uit.
Ondertussen hen je hierover na gedacht en zullen er anderen dit lezen, en zodoende zullen er weer een paar mensen hierover nadenken en waar nodig op een andere betere manier reageren dan vroeger.
En dat is het enigste dat teld.
De diepgaande problematiek hierover zullen we hier op het net niet oplossen, daar is plaats en tijd voor tekort.
R1200RT
R1200RT
-
SaP
- Contacteer:
HLA, ik schrijf ook taalfouten EN erger me er ook aan als ik taalfouten bij iemand lees.
Ik geef toe... ik vergeet dat dit voor sommige mensen gewoon niet mogelijk is door hun beperking.
En dat dan als moeder van een kind met ASS EN werkende in de sector met mensen met een beperking!!
Het is denk ik normaal dat je niet onmiddellijk uit gaat van een beperking als je taalfouten leest.
En het is denk ik ook normaal dat je hier erg gevoelig voor bent als je nu net die beperking hebt.
Terug vriendjes nu?? (yep een flauw grapje ik weet t)
Ik geef toe... ik vergeet dat dit voor sommige mensen gewoon niet mogelijk is door hun beperking.
En dat dan als moeder van een kind met ASS EN werkende in de sector met mensen met een beperking!!
Het is denk ik normaal dat je niet onmiddellijk uit gaat van een beperking als je taalfouten leest.
En het is denk ik ook normaal dat je hier erg gevoelig voor bent als je nu net die beperking hebt.
Terug vriendjes nu?? (yep een flauw grapje ik weet t)
Honda Hornet => BMW Scarver => BMW F700GS
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
wat leesvoer? Mijn blog: http://sapvertelsels.blogspot.be/
-
hla
- Contacteer:
Iemand die ooit met een scarver gereden heeft is voor altijd vriend aan huis.
Daar kunnen we nooit geen vodden mee hebben, te goede smaak

Daar kunnen we nooit geen vodden mee hebben, te goede smaak
R1200RT
R1200RT
Enkel de laatste opmerking is grappig bedoeld als afsluiter over de al dan niet vermeende handicaps, vandaar dehla schreef:Willy,
Al het andere is serieus bedoeld.
Ik wil er nog bij zeggen dat ik al heel lang probeer om mensen niet in kwaliteitsklasses in te delen en al zeker
niet al naargelang ze bepaalde talenten al dan niet bezitten of gebruiken.
Dat lukt me niet altijd even goed, maar ik doe mijn best
Laatst gewijzigd door willy op 26 aug 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hla
- Contacteer:
Op het internet is wel iets te vinden qua informatie.
Open Uw horizon en zoek het eens op, je zult er wel wat tijd voor vinden als je wilt.
Open Uw horizon en zoek het eens op, je zult er wel wat tijd voor vinden als je wilt.
R1200RT
R1200RT