Probleem met dagtellers

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Spencer

Probleem met dagtellers

Bericht door Spencer »

Er blijkt een probleem te zijn met de dagtellers op de R1200R 2013 modellen, althans in combinatie met een alarmsysteem.

Op de nieuwe modellen werden zowel benzine- als temperatuurmeter weggelaten.
In de plaats van de tankinhoud gaat er een lampje bij aanvang reserve branden en begint de dagteller te tellen van 0.
Die dagteller is dus vrij behulpzaam.

Spijtig genoeg gaan de twee dagtellers automatisch op nul staan van zodra het alarm opgezet wordt.
Batterijspanning is optimaal (nagekeken).

Bij de dealer weten ze van niets. Op een Frans forum werd dit reeds uitbundig besproken en kwam een melding dat BMW op zoek is naar een software-oplossing, maar dat dit tot eind van de zomer op zich zou laten wachten, als er dan ook een oplossing komt.

Heeft er hier iemand hetzelfde probleem ?
Pascal R

Re: Probleem met dagtellers

Bericht door Pascal R »

Heb inderdaad hetzelfde probleem. Ben er mee terug naar de garage geweest en "murphy's law' toen bleven de dagtellers wel doorlopen :grin:

Ik heb er dan op gelet en het met de smartphone gefilmd en dat aan dealer overgemaakt. Bij mij lijkt het niet direct gelinkt aan het alarm maar eerder aan het contact afzetten, nu kan wel dat alarm de oorzaak is natuurlijk.

Moet binnen een weekje binnen voor mijn 1000km en ze gaan het dan nog eens in detail bekijken.

Vind het wel spijtig gezien ik verder zeer tevreden ben van mijn aankoop, maar het is ook geen dramatisch probleem daar ik de km stand gebruik om een idee te hebben wanneer de reserve zou moeten aanspringen.

Heb je misschien een link naar dat Frans Forum, kan ik dat eens aan de dealer overmaken?
Danny

Bericht door Danny »

Als 't een "buggetje" is dan zal dat wel opgelost worden, zonder dagteller kan een mens wel effe he :wink:
Léon

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny

Bericht door Danny »

De ene bak is de andere niet, ook de toerentallen waarin je terugschakelt spelen een rol.
een klak zal 't -meestal- wel geven maar de ene schakelt (en dan bedoel ik piloot) met veel meer gevoel dan de andere waarmee ik niet bedoel dat je niet kan rijden he :wink: den ene zijn voeten zijn den andere ook niet :mrgreen: :clown:
verder is 't allicht wat wennen en niet in te hoge toeren terug schakelen als je knallen wil vermijden...
technisch is er geen probleem 't is enkel je er niet -proberen- aan te ergeren. :mrgreen:
Pascal R

Bericht door Pascal R »

Gisteren eerste onderhoud gedaan en ze hebben de programmatie van de boordcomputer opnieuw geladen en de rest van de dag werkte de dagtellers zoals het hoort.

Laten we hopen dat het euvel hiermee verholpen is :grin:
Plaats reactie