menu knop K1600 GTL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lucnbeveren

menu knop K1600 GTL

Bericht door lucnbeveren »

hallo,
onlangs bij warm weer kwam ik tot de vaststelling dat de menuknop niet meer goed werkte.
's morgens bij het vertrekken nog wel.Bij warmte boven de 24 ° moest ik door het ganse menu om de startpagina te bereiken.
Blijkbaar is er dus een probleem met de "plaatjes"onder de knoppen,Bmw gaat deze nu vervangen bij problemen.
Men gaat tevens de startknop ook vervangen omdat daar net hetzelfde probleem is.
Dus als je de motor niet meer gestart krijgt bij warm weer koel de startknop af met een koude vochtige doek(laat die er ongeveer een kwartiertje rond)en je kan terug starten.
Mvg,
Luc
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Bij de K1600 GTL modellen MET Airco schijnt dit probleem niet voor te komen.....
®win
Contacteer:

Re:

Bericht door ®win »

Obiwan schreef:Bij de K1600 GTL modellen MET Airco schijnt dit probleem niet voor te komen.....
Sh#t, had ik toch die optie moeten nemen. :-x

Bij is deze week de knoppenunit links vervangen omdat de CC niet meer wilde inschakelen.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Harald

Re: menu knop K1600 GTL

Bericht door Harald »

lucnbeveren schreef:.........
Dus als je de motor niet meer gestart krijgt bij warm weer koel de startknop af met een koude vochtige doek
(laat die er ongeveer een kwartiertje rond)en je kan terug starten.
Mvg,
Luc
Lang leve de moderne techniek.... 8-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
G4Speed

Re: Re:

Bericht door G4Speed »

®win schreef:
Obiwan schreef:Bij de K1600 GTL modellen MET Airco schijnt dit probleem niet voor te komen.....
Sh#t, had ik toch die optie moeten nemen. :-x

Bij is deze week de knoppenunit links vervangen omdat de CC niet meer wilde inschakelen.
Bij mijne K1300GT is de CC ook stuk. Ik denk dat het dezelfde knoppen zijn als op de 1600?
Suzuki Bandit 600 - Honda CB 600 - BMW R 1150 R - BMW K1300 GT
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

G4Speed schreef:
Bij mijne K1300GT is de CC ook stuk. Ik denk dat het dezelfde knoppen zijn als op de 1600?
Nope, mogelijk wel dezelfde leverancier ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
phil

Bericht door phil »

Heb hetzelfde voor bij warm weer ivm niet meer kunnen openen van menu. Had dit ook al eerder dat het schermknop niet meer functioneerde enz.
Resultaat heb al aan drie verschillende schakeldozen ter vervanging verkregen.Laten we hopen dat de nu volgende dit probleem definitief van de baan brengt.
Cheers,
Phil
G4Speed

Bericht door G4Speed »

®win schreef:
G4Speed schreef:
Nope, mogelijk wel dezelfde leverancier ...
Knoppen links en rechts worden onder garantie vervangen (K1300GT) bij mijn volgend groot onderhoud. Actie loopt nog tot eind 2014!
Suzuki Bandit 600 - Honda CB 600 - BMW R 1150 R - BMW K1300 GT
patrickvandenbranden

Bericht door patrickvandenbranden »

De controler is inderdaad een groot probleem. Ze worden om de haverklap vervangen. Bij mij zijn het enkel de 4 pinkers die niet meer werken, voorlopig alleen dit euvel. De controler zal worden vervangen in garantie maar men is er in Duitsland nog mee bezig. In afwachting van kwaliteitsmateriaal rijden we nog maar wat rond.
Groetjes
patrick
Groeten
Patrick Beemer
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

patrickvandenbranden schreef:De controler is inderdaad een groot probleem. Ze worden om de haverklap vervangen. Bij mij zijn het enkel de 4 pinkers die niet meer werken, voorlopig alleen dit euvel. De controler zal worden vervangen in garantie maar men is er in Duitsland nog mee bezig. In afwachting van kwaliteitsmateriaal rijden we nog maar wat rond.
Groetjes
patrick
Mijn gt 1600 komt volgende week normaal binnen. Hopelijk hebben ze daar een kwaliteitsvolle controller op gevezen
st1100

menu knop K1600 GTL

Bericht door st1100 »

Onlangs werkte de claxon van mijn k1300s niet meer. (En wat niet zo tof was , ik reed op het linkse vak van de oprit van Mechelen-Noord van de E19 richting Brussel. Op het rechtervak een oplegger. Gaat die toch wel die bocht volledig afsnijden zonder pinken of kijken. Ik ben toen helemaal uitgeweken naar links maar kon niet meer verder wegens de vangrail en rechts van mij die laadbak die maar korter kwam en vlak achter mij dikke wielen , als je daar valt ben je tomatenpuree!!! Ik duw als een gek op die knop en niks natuurlijk , dank u BMW , daar had je me bijna. Nog net op tijd een dikke spuit gas gegeven en gelukkig heeft ie wel een redelijke stal paarden en zodoende nog net onder zijne spiegel doorgekunnen! 2 Close but no cigar)

Ik heb toen de linkse knoppenwinkel opengedaan en wat bleek , dat is een soort rubberachtig drukknop waar een soort van hard plastic kapje opzit , en daar duw je dus jtegen met de toeterknop.En dat blauwe harde afdekkapje lag in 2 onderaan de behuizing en daardoor ging de toeter niet meer. Ik heb zelf dan maar een kapje gesneden van een stevige harde plastic afstandbus en dat erop geplakt met lijm. Veels steviger! En sindsdien werkt de toeter terug. Maar tip voor alle k rijders , regelmatig eens testen of de toeter het nog doet want als je er in een benarde situatie achter komt.....:-((
Freddie

Bericht door Freddie »

Heb juist problemen gehad met de controller als het koud was. En alleen in het menu van de ESA. Spuit de schakelaars en de controller de laatste tijd regelmatig in met siliconenspray.
Met de warmte van deze zomer totaal geen problemen ondervonden. Maar of dat ligt aan dat regelmatig inspuiten blijft natuurlijk een ???
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
lucnbeveren

Bericht door lucnbeveren »

hallo,
reactie op mijn vorige bericht van 28/08/2013
Mijn K 1600 gtl (van 2012)is in de garage geweest om alle knoppen te vervangen zowel links als rechts met bekabeling en al.
het probleem zou nu moeten opgelost zijn zodat bij warm weer er geen onderbrekingen meer mogen voorvallen.
Het probleem is door BMW Duitsland erkend en de herstellingen gebeuren gratis.

mvg,
Luc
Plaats reactie