CN 2014.20
Moderator: GVN
CN 2014.20
Volgens onze Nederlandse specilisten terzake is de nieuwe versie beschikbaar voor download en installatie...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Re: CN 2014.20
Op PC en GPS gezet...
met GE-piesofkeek
Heb er al 6 gemist, wegens de steeds terugkomende problemen met de Blue-Tooth.
Nu werkt het tenminste nog 'n beetje
mvg Nico
Nu werkt het tenminste nog 'n beetje
mvg Nico
MG Breva 850
Wat heeft bluetooth te maken met het al dan niet slagen van een kaartupdate ?Wiedewa schreef:Heb er al 6 gemist, wegens de steeds terugkomende problemen met de Blue-Tooth.
Nu werkt het tenminste nog 'n beetje![]()
mvg Nico
Greetz,
P@trick
P@trick
Sorry Patrick was niet als uitlokking bedoel, maar zit nog steeds met dat BT-probleem.p@rick schreef:Wat heeft bluetooth te maken met het al dan niet slagen van een kaartupdate ?Wiedewa schreef:Heb er al 6 gemist, wegens de steeds terugkomende problemen met de Blue-Tooth.
mvg Nico
Dit duurt nu al zolang als ik de 660 heb en weet geen oplossing, en Garmin blijkbaar ook niet.
En die update duft ik al lang niet meer, bang dat de 660 helemaal niks meer doet.
Heb 'm al 1x omgeruild wegens defecte USB-poort, dus weet ik me eigenlijk geen raad, sorry.
mvg Nico
MG Breva 850
Misschien nog eens kort je bluetoothprobleempje omschrijven ? Maar doe het via pm, dan blijft dit topic 'on-topic'Wiedewa schreef:Sorry Patrick was niet als uitlokking bedoel, maar zit nog steeds met dat BT-probleem.p@rick schreef:Wat heeft bluetooth te maken met het al dan niet slagen van een kaartupdate ?Wiedewa schreef:Heb er al 6 gemist, wegens de steeds terugkomende problemen met de Blue-Tooth.
mvg Nico
Dit duurt nu al zolang als ik de 660 heb en weet geen oplossing, en Garmin blijkbaar ook niet.
En die update duft ik al lang niet meer, bang dat de 660 helemaal niks meer doet.
Heb 'm al 1x omgeruild wegens defecte USB-poort, dus weet ik me eigenlijk geen raad, sorry.
mvg Nico
Greetz,
P@trick
P@trick
-
on6bvk
Vandaag alles zonder problemen op verschillende PC's en op de Navigator IV geïnstalleerd.
Verstuurd met Tapatalk
Verstuurd met Tapatalk
Honda Deauville NT700VA 2008 (voor als er zout is gestrooid en als de RT pas gewassen is)
BMW R1200RT 2013
BMW R1200R 2015 (den bike van het vrouwke)
BMW R1200RT 2013
BMW R1200R 2015 (den bike van het vrouwke)
Bij mij ook de installatie vrij vlot verlopen (op MacBook Pro, met de nieuwste versie van Garmin Express), met deze opmerkingen :
- Vanaf nu kan de regio "West-Europa" blijkbaar niet meer in het geheugen van de Navigator IV. Nochtans : alle overbodige talen (spraak en tekst) vooraf verwijderd, tracklogs gewist enz... enz... Staan ook geen foto's, schermafdrukken en/of mp3's op het toestel. Opgelost door eerst regio BeNeLux op het toestel te installeren, en nadien de rest van West-Europa op µSD te installeren. Werkt prima.
- Als ik me niet vergis stonden er na de vorige update nog 3D-kaarten op de Navigator IV. Nu, na update naar 2014.20, zie ik via extra > instellingen > kaart > kaart-info enkel nog maar CN Europe NT 2014.20 [1] Western Europe, geen 3D-variant meer. Nu, ik heb mijn scherm toch nooit in 3D-weergave, ik ga dit dus ook niet missen, maar uit interesse blijft de vraag waarom de 3D-kaart niet (meer) geinstalleerd werd.
- Tenslotte, na het opstarten van de Navigator IV krijg ik de melding "Kan kaarten niet verifiëren". Deze melding kan met "OK" gewoon gepasseerd worden en heeft verder ook geen invloed op de werking van het toestel. Is dus eerder een praktisch ongemak dan wel een echt probleem dat zich blijkbaar ook bij een aantal anderen lijkt voor te doen. Nog niet echt naar een oplossing gezocht, maar die komt er nog wel
- Vanaf nu kan de regio "West-Europa" blijkbaar niet meer in het geheugen van de Navigator IV. Nochtans : alle overbodige talen (spraak en tekst) vooraf verwijderd, tracklogs gewist enz... enz... Staan ook geen foto's, schermafdrukken en/of mp3's op het toestel. Opgelost door eerst regio BeNeLux op het toestel te installeren, en nadien de rest van West-Europa op µSD te installeren. Werkt prima.
- Als ik me niet vergis stonden er na de vorige update nog 3D-kaarten op de Navigator IV. Nu, na update naar 2014.20, zie ik via extra > instellingen > kaart > kaart-info enkel nog maar CN Europe NT 2014.20 [1] Western Europe, geen 3D-variant meer. Nu, ik heb mijn scherm toch nooit in 3D-weergave, ik ga dit dus ook niet missen, maar uit interesse blijft de vraag waarom de 3D-kaart niet (meer) geinstalleerd werd.
- Tenslotte, na het opstarten van de Navigator IV krijg ik de melding "Kan kaarten niet verifiëren". Deze melding kan met "OK" gewoon gepasseerd worden en heeft verder ook geen invloed op de werking van het toestel. Is dus eerder een praktisch ongemak dan wel een echt probleem dat zich blijkbaar ook bij een aantal anderen lijkt voor te doen. Nog niet echt naar een oplossing gezocht, maar die komt er nog wel
Greetz,
P@trick
P@trick
de Garmin MapUpdater genomen ... en alles paletti op nüvi 2595 en StreetPilot 2820
CNE 2014.2 met de GMTK van JaVaWa van nieuwe PC naar laptop en oude PC geladen
en met MapReverseConverter onder MapSource 6.12.4 gebracht op de oude PC
piece of cake
CNE 2014.2 met de GMTK van JaVaWa van nieuwe PC naar laptop en oude PC geladen
en met MapReverseConverter onder MapSource 6.12.4 gebracht op de oude PC
piece of cake
-
®win
- Contacteer:
p@rick schreef:Bij mij ook de installatie vrij vlot verlopen (op MacBook Pro, met de nieuwste versie van Garmin Express), met deze opmerkingen :
Ik heb een 8 GB µSD in mijn Nav IV. Kaarten worden daarop geïnstalleerd. Hoef niet na te denken over welke kaarten waar worden gezet, met het risico kaartdelen te missen, of erger, dubbel te installeren.
Dat de 3D kaarten er niet op komen heeft met ruimtegebrek te maken. Verificatie van de kaarten kan ook met het geheugentekort te maken hebben.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ