remmen K1600GTL

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pmarien

remmen K1600GTL

Bericht door pmarien »

Is er nog iemand die problemen heeft gehad met de remmen van de GT-GTL? Heb namelijk deze zomer op 20000km al 2x de achterste remschoenen moeten laten vervangen van mijn GTL :oops: De dealer vertelde mij dat ik niet mocht afremmen met de achterrem alleen met de voorrem :shock: waarop ik gezegd heb dat ze de hendel van de achterrem er beter afgelaten hadden als je hem toch niet mag gebruiken :mrgreen: de motor was dan een beetje goed koper geweest in aankoop .Dus de conclusie voor mij is niet meer remmen met de achterrem en hopelijk ga je bij een afdaling van een col niet uit de bocht :mrgreen: Na 2x op de achterrem heb geduwd geen remmen meer op het achterwiel???? Ik denk met mijn leeftijd van 52 jaar en al een 5 tal motorfietsen van verschillende merken heb versleten toch misschien beter eens les ga nemen bij een BMW dealer of de fabrikant :oops:
John
Contacteer:

Re: remmen K1600GTL

Bericht door John »

Ge moet die voet van dat pedaaleke laten hé! :mrgreen:
Welke dealer is dat?
Alain GT

Bericht door Alain GT »

Bij mijn K1600Gt de remschoenen achter veiligheidshalve vervangen op 21.000 km. Waren nog niet op maar voor onze Alpentour met passagier en 3 volle koffers maar nieuwe gestoken, weer al een zorg minder. De voorste staan er na 26.000 km nog steeds op en ok.
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

Vraag 1 : heeft zo'n GT/GTL geen gecombineerd remsysteem? de voetrem bediend enkel de achterrem en de remhendel bediend én voorrem én achterrem?
Dat zou een deel de snellere slijtage van de remblokken kunnen verklaren.

Vraag 2 los van vraag 1: 't is toch normaal dat ge vooral de voorrem aanspreekt? 't is immers de krachtigste rem die je hebt. Of heb je de gewoonte van 't grootste deel van uw gewenste vertraging te bekomen met de achterrem?
Om nu te gaan zeggen dat je de achterrem niet mag gebruiken is teveel gezegd maar ik zou hem toch ook maar als hulpje gebruiken.
een achterrem is handig bij manoeuvreerwerk en om hem in korte bochten makkelijker op een krappe lijn te houden.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Man in Black

Bericht door Man in Black »

Om voor een afdaling van een col niet uit een bocht te vliegen zou ik toch ook de voorrem nemen se, staan niet voor niks de grootste schijven op he :-)
Misschien laat je de rechtervoet onbewust op de rempedaal rusten en daardoor de rem laten slepen?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
V

Bericht door V »

Nochtans bij centrum voor motorbeheersing geleerd de achterrem te gebruiken tijdens afdaling in een bocht. Dit doende tewijl je gas geeft.
Grtz V
Afbeelding
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

V schreef:Nochtans bij centrum voor motorbeheersing geleerd de achterrem te gebruiken tijdens afdaling in een bocht. Dit doende tewijl je gas geeft.
Grtz V
In de bocht, niet voor de bocht. Dat heeft niks te maken met snelheid wegnemen, wel met snelheid stabiel houden. Met deze techniek hou je de motor makkelijker op zijn lijn.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
V

Bericht door V »

sjezer schreef:
V schreef:Nochtans bij centrum voor motorbeheersing geleerd de achterrem te gebruiken tijdens afdaling in een bocht. Dit doende tewijl je gas geeft.
Grtz V
In de bocht, niet voor de bocht. Dat heeft niks te maken met snelheid wegnemen, wel met snelheid stabiel houden. Met deze techniek hou je de motor makkelijker op zijn lijn.
Yep, dat bedoel ik.
Grtz V
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Man in Black schreef:Om voor een afdaling van een col niet uit een bocht te vliegen zou ik toch ook de voorrem nemen se, staan niet voor niks de grootste schijven op he :-)
Misschien laat je de rechtervoet onbewust op de rempedaal rusten en daardoor de rem laten slepen?
Gewoon een lagere versnelling kiezen, dan hoef je amper te remmen....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Relax

Bericht door Relax »

En je zit ineens in de goede versnelling om uit de bocht te accelereren.

Maar intussen weet die mens zich nog geen raad...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Ach wat :lol:

Terug in het voorjaar de pionnenrit invoeren.
Dan weet iedereen weer waar het om gaat, heb ut dit jaar helaas ook gemist.
Je doet op zeer korte tijd heel veel ervaring op, zeker als de winter wat lang duurt.

mvg Nico
MG Breva 850
pmarien

Bericht door pmarien »

Hallo,het is ongepast de naam van de dealer te noemen :roll: ik weet ook als motorrijder dat je nooit te oud bent om bij te leren :oops: maar met mijn vorige motoren o.a. pan european nooit dit probleem gehad :mrgreen: ,was thans een andere prijs klassen,mij gaat het erom dat ze een motor op de markt brengen met kracht en snelheid bijna van een racer, maar ze doen niets aan de remmen om hem op een veilige manier te laten stoppen, en natuurlijk word er de voor rem eerst gebruikt. En dan nog een punt bij het afremmen op de motor: probeer is een 6 cilinder (GT-GTL) uit en je zal ondervinden dat hij bijna niet afremd op de motor of je moet een 2 tal versnellingen overslagen bij het terug schakelen wat niet zo aangenaam is voor de oren maar wel goed voor het verbruik van olie :mrgreen: Nu, mijn besluit is voor in de landen rond te rijden zonder hoge bergen prachtige machine, maar als je er de bergen mee intrekt doe je er best aan voorzichtig bij de afdalingen mee om te springen zodat je nog kan na vertellen :mrgreen:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

pmarien schreef:Hallo,het is ongepast de naam van de dealer te noemen :roll: ik weet ook als motorrijder dat je nooit te oud bent om bij te leren :oops: maar met mijn vorige motoren o.a. pan european nooit dit probleem gehad :mrgreen: ,was thans een andere prijs klassen,mij gaat het erom dat ze een motor op de markt brengen met kracht en snelheid bijna van een racer, maar ze doen niets aan de remmen om hem op een veilige manier te laten stoppen, en natuurlijk word er de voor rem eerst gebruikt. En dan nog een punt bij het afremmen op de motor: probeer is een 6 cilinder (GT-GTL) uit en je zal ondervinden dat hij bijna niet afremd op de motor of je moet een 2 tal versnellingen overslagen bij het terug schakelen wat niet zo aangenaam is voor de oren maar wel goed voor het verbruik van olie :mrgreen: Nu, mijn besluit is voor in de landen rond te rijden zonder hoge bergen prachtige machine, maar als je er de bergen mee intrekt doe je er best aan voorzichtig bij de afdalingen mee om te springen zodat je nog kan na vertellen :mrgreen:

Remmen doen het prima (1e set achter bij mij bij 20d beurt vervangen). Heb geen problemen met afremmen op de motor; moet toegeven dat het blok best wel hoog in de toeren kan gaan in heuvelachtig / bergachtige wegen...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
pmarien

Bericht door pmarien »

Ja Erwin, is eenmaal zo :-o wil hem zeker niet ruilen voor een van mijn vorige motors maar is toch even wennen om met deze motor om te gaan :-) De remmen denk ik in de toekomst te laten aanpassen, bedoel daarmee de schijf en klauw van de achterrem :alien: alleen al voor een veiliger gevoel aan over te houden :grin:

Groetjes,

Patje
costerke

Bericht door costerke »

Ben juist terug van een 12-daagse passenrijden in Zwitserland, Oostenrijk en Italiê, geen problemen met de remmen
achteraan of om op de motor te remmen. Trouwens fijne motor om zulke ritten te rijden. Twee jaar terug met een
R1200RT in de bergen gereden, moet zeggen dat ik er nu met de GTL er nog meer van genoten hebt.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Plaats reactie