Moderator: GVN
In de bocht, niet voor de bocht. Dat heeft niks te maken met snelheid wegnemen, wel met snelheid stabiel houden. Met deze techniek hou je de motor makkelijker op zijn lijn.V schreef:Nochtans bij centrum voor motorbeheersing geleerd de achterrem te gebruiken tijdens afdaling in een bocht. Dit doende tewijl je gas geeft.
Grtz V
Yep, dat bedoel ik.sjezer schreef:In de bocht, niet voor de bocht. Dat heeft niks te maken met snelheid wegnemen, wel met snelheid stabiel houden. Met deze techniek hou je de motor makkelijker op zijn lijn.V schreef:Nochtans bij centrum voor motorbeheersing geleerd de achterrem te gebruiken tijdens afdaling in een bocht. Dit doende tewijl je gas geeft.
Grtz V
Gewoon een lagere versnelling kiezen, dan hoef je amper te remmen....Man in Black schreef:Om voor een afdaling van een col niet uit een bocht te vliegen zou ik toch ook de voorrem nemen se, staan niet voor niks de grootste schijven op he
Misschien laat je de rechtervoet onbewust op de rempedaal rusten en daardoor de rem laten slepen?
pmarien schreef:Hallo,het is ongepast de naam van de dealer te noemenik weet ook als motorrijder dat je nooit te oud bent om bij te leren
maar met mijn vorige motoren o.a. pan european nooit dit probleem gehad
,was thans een andere prijs klassen,mij gaat het erom dat ze een motor op de markt brengen met kracht en snelheid bijna van een racer, maar ze doen niets aan de remmen om hem op een veilige manier te laten stoppen, en natuurlijk word er de voor rem eerst gebruikt. En dan nog een punt bij het afremmen op de motor: probeer is een 6 cilinder (GT-GTL) uit en je zal ondervinden dat hij bijna niet afremd op de motor of je moet een 2 tal versnellingen overslagen bij het terug schakelen wat niet zo aangenaam is voor de oren maar wel goed voor het verbruik van olie
Nu, mijn besluit is voor in de landen rond te rijden zonder hoge bergen prachtige machine, maar als je er de bergen mee intrekt doe je er best aan voorzichtig bij de afdalingen mee om te springen zodat je nog kan na vertellen