Morzine

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Morzine

Bericht door stropke »

Verleden jaar is het jammer genoeg niet gelukt om naar Morzine te gaan ( werkongeval )
Dit jaar gaan we het nog eens proberen en hopelijk gaat alles nu goed

Wij zouden in twee dagen naar daar rijden , heeft er iemand een mooie route naar daar ?
En ook een adres van een hotel voor één nacht ?

Als er mensen zijn die samen tot daar willen rijden ... laat maar horen hé


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Morzine

Bericht door Supermario »

Wij zijn vorig jaar ook in 2 keer gereden, overnacht in Ibis Troyes (moto in garage), mooie stad om 's avonds nog iets te gaan eten.
Heb route: tot voorbij Namen snelweg dan binnendoor via Champagne naar Troyes.
Dag 2: via Bourgogne naar Morzine, laatste stuk snelweg.

Ik hoor wel als je de route wil.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Spencer
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 aug 2006, 15:33
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Morzine

Bericht door Spencer »

Enkele jaren terug zijn wij een nachtje onderweg gestopt bij dit Belgisch echtpaar: http://www.closdeclesse.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijzonder verzorgd en proper, en heel lekker eten !
Op wandelafstand kan je wat lekkere wijn gaan proeven indien je dat graag doet. In de B&B kan dit ook.
De uitbater kookt zelf en is niet gierig in het delen van zijn kennis.
Zo gaf hij mijn echtgenote na het ontbijt een korte les over hoe je lopende karamel maakt, met de proef op de som. Miam :grin:
Moto-Pyrénées
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 17:23
Woonplaats: Pyreneeën
Contacteer:

Re: Morzine

Bericht door Moto-Pyrénées »

In Morzine heb je ook een mooie Mountainbike afdaling (van wereldkampioenschap, maar iedereen mag erop). Beneden is er een winkel die Mountainbikes verhuurt. Wel voorzichtig zijn want, het is lang geleden, maar mijn 2 schouders weten het nog :-)
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Morzine

Bericht door GStephen »

Ik zal er ook bij zijn en, net zoals vorig jaar, brei ik er een extra week aan.
In die week staan de volgende pistes op het programma: de Tende en dan terug naar boven voor de Assietta, Sommeiller en Jafferau.
Als er even zot zijn zoals ik, laat maar weten.
't Is wel met de tent te doen.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Morzine

Bericht door stropke »

Supermario schreef:Wij zijn vorig jaar ook in 2 keer gereden, overnacht in Ibis Troyes (moto in garage), mooie stad om 's avonds nog iets te gaan eten.
Heb route: tot voorbij Namen snelweg dan binnendoor via Champagne naar Troyes.
Dag 2: via Bourgogne naar Morzine, laatste stuk snelweg.

Ik hoor wel als je de route wil.

Grtn, Mario
Laat de routes maar komen Mario :thumleft:


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Morzine

Bericht door stropke »

Wij zijn ook van plan om er nog een dag of vier , vijf aan te breien
Ben nog aan het bekijken langs waar we zouden rijden
één van de opties zou de route de grand Alps zijn
eerst naar Italië in de buurt van San Remo rijden en dan van daar uit de route de Grand Alps doen

Heeft er iemand de route De Grand Alps met vertrek vanuit het Zuiden van Frankrijk ?


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Morzine

Bericht door Supermario »

Stropke: routes komen binnenkort af, ben nu op verlof.
Zal ook eens zoeken of ik ze hier op mijn laptop heb.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Morzine

Bericht door Beirken Reners »

Iemand zin om samen op te rijden naar Morzine
Ons initiële plan was om met 3 motoren te vertrekken.

Eentje heeft uiteindelijk toch beslist om (als vriendendienst) met de wagen te gaan.
De andere heeft donderdag een ongeval gehad en kan niet mee. Zijn plaats is dus vrijgekomen (zie http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ne#p406060" onclick="window.open(this.href);return false; )
Resultaat we blijven nog alleen over.

Wij rijden op via de Vogezen en slapen in de omgeving van de Zwitserse grens in Neuenburg am Rhein.
http://hotel-anika.com/en" onclick="window.open(this.href);return false;
onze route kan je op simpele vraag verkrijgen.

Er is wel 1 nadeel, We rijden over Zwitserland en je hebt dus een vignet nodig.
Als ik mij niet vergis staat nog eentje te koop op 't forum aan +/- de helft van de prijs.

Graag snel een reactie. Zo weet ik of de extra kamer al dan niet geannuleerd moet worden.

Pascal & Cindy.
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Morzine

Bericht door Beirken Reners »

Voila wij zijn terug thuis, de reis zit er jammer genoeg al weer op.
Gelukkig hebben we alles veilig kunnen afronden.

Nen dikke Merci aan BOSSE & ROSSE. :thumleft: :thumleft:
Naar goeie gewoonte was't weer in orde.
't Was NI GOE, 't was gewoonweg SUPER.
Prachtig weer, schoon baantjes,... noem maar op.
In tegenstelling tot het ongeluksgetal mogen we deze 13de editie van de september reizen tot een van de betere rekenen.

De goei compagnie heeft hier, ni te vergeten, een belangrijk steentje aan bijgedragen.
Mannen, merci da'k in ulle weg heb mogen rijden. 't was ECHT plezant.
Al lag ieders persoonlijk tempo niet altijd even hoog; het is ons in de meeste gevallen goed gelukt om samen te blijven. ( Lac d' annecy :oops: ? schoonheidsfoutje ?)

Cindy heeft een paar kiekjes gemaakt die zo snel mogelijk op de smugmug pagina geplaatst zullen worden.

Pascal & Cindy

PS: nog een kleine levensles voor de " minder bescheiden medemens" die denkt dat hij of zij goed bezig is.
Wij maken al rijdend foto's (ttz ik rijd, Cindy maakt foto's) .... Deze jongen gaat nog een stapje verder.
Afbeelding

Wie zei ook weer dat mannen niet kunnen multitasken?
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Morzine

Bericht door Philippe »

Op volgende link kan men de foto´s bekijken die ik heb gemaakt tijdens deze ook alweer prachtige reis van Bosse & Rosse

https://www.facebook.com/media/set/?set ... f58579bb56" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Morzine

Bericht door RUSOR »

Mijn foto's en wat commentaar over deze reis vind je hier....

http://rusor.smugmug.com/Holidays/2013/ ... &k=vMGZVfP" onclick="window.open(this.href);return false;

GRTS rusor
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Morzine

Bericht door stropke »

Het was voor ons de eerste keer (Maar zeker niet de laatste keer ) dat we een bmw club reis meededen
Bedankt Bosse en Rosse voor de goede ontvangst en de mooie routes en al de rest , te veel voor op te noemen
Hebben heel wat nieuwe bmw rijders leren kennen en hebben ons geen minuut verveeld
Het was TOP :thumleft:
Op naar de volgende

Hier onze foto's , hoop dat iedereen ze kan zien :https://www.facebook.com/erwin.vanheesb ... 923&type=3

Groeten uit Gent
Stropke & Stropineke :wink:
Fun....is not a straight line
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Morzine

Bericht door Beirken Reners »

Foto's zijn op onze smugmug pagina geplaatst.
je vindt ze hier http://beirkenreners.smugmug.com/2013/Morzine-2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Enjoy.
Christel68
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2012, 11:26
Woonplaats: Beveren
Contacteer:

Re: Morzine

Bericht door Christel68 »

Mijn fotookes vinden jullie hier: https://www.dropbox.com/sh/lge3dg0bcybazmd/kGI85oeiGn" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes en tot een volgende gelegenheid!
Christel
johanGT
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2009, 20:55

Re: Morzine

Bericht door johanGT »

Hallo beste motorvrienden, alweer een prachtige reis achter de rug. De organisatie was ook voor deze dertiende editie weer top. Dikke merci aan Bosse en Rosse !
Wat mij opviel was dat er veel "nieuwe" gezichten aanwezig waren, allemaal leuke en aangename medereizigers. Ik heb weer wat foto's gemaakt en de meesten onder jullie kunnen zich wel terugvinden op mijn smugmug fotosite via volgende link: http://johangt.smugmug.com/Motorreizen/ ... aanderen-1" onclick="window.open(this.href);return false; De eerste foto's werden opgeladen maar er komen er nog veel meer. Ben uit 2087 foto's de mooiste selectie aan het maken.
Bedankt nog voor jullie fijn gezelschap en tot op een volgende rit.
Keep it safe !
JohanGT
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Morzine

Bericht door Beirken Reners »

Ja Johan,

Het mag gezegd worden SCHUUN FOTO's.
Nu zie je het verschil in kwaliteit tussen ons middelmatig kodakske en uw professioneel machien. ( ben eigenlijk wel een beetje jaloers)
Proper....
Ik wacht al vol ongeduld naar de rest.

@ Rbee: Laat ook eens iets zien.
maak uw borst maar nat. :-P Johan is een geduchte concullega. :?:
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Morzine

Bericht door eiRTee »

het was inderdaad prachtig....goed hotel, goede accommodatie, prachtige ritten, toffe ontspanningsdag, goede begeleiding,.....alleen......heeeeeeeeeeeeeeeeel spijtig van die gevaarlijke rijders in over de witte lijn voorbij rijden en IN een bocht......ook bij regenweer...
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Morzine

Bericht door John »

eiRTee schreef:het was inderdaad prachtig....goed hotel, goede accommodatie, prachtige ritten, toffe ontspanningsdag, goede begeleiding,.....alleen......heeeeeeeeeeeeeeeeel spijtig van die gevaarlijke rijders in over de witte lijn voorbij rijden en IN een bocht......ook bij regenweer...
Misschien rijden die gasten "iets vlotter" dan jij? :roll:
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Morzine

Bericht door eiRTee »

John schreef:
eiRTee schreef:het was inderdaad prachtig....goed hotel, goede accommodatie, prachtige ritten, toffe ontspanningsdag, goede begeleiding,.....alleen......heeeeeeeeeeeeeeeeel spijtig van die gevaarlijke rijders in over de witte lijn voorbij rijden en IN een bocht......ook bij regenweer...
Misschien rijden die gasten "iets vlotter" dan jij? :roll:

Ga ik niet over argumenteren, ik bleef trouw aan de groep waarmee ik mee reed in ieder geval IN een bocht voorbij steken is onverantwoord en het in gevaar brengen van anderen, zeker als de rijder in de bocht een beginner is.....ter info was ik niet
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Morzine

Bericht door RBee »

Beirken Reners schreef: @ Rbee: Laat ook eens iets zien.
Juist 5 uur aan het uploaden geweest, staan op mijn smug zegt ie, maar ik zie ze nog niet. :cry:
Zal aan Johan liggen denk ik. :lol:
Dus nog even geduld.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Beirken Reners
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 jun 2007, 19:31
Locatie: Puurs

Re: Morzine

Bericht door Beirken Reners »

@eirtee: was't ne K1600??
Heb bij de 2de reeks foto's van JohanGT een inhaalmanoevre mogen waarnemen waarvan ik dacht dat die GTL-er goe bezig was.
Foto's geven duidelijk aan dat het hier geen volle witte lijn betreft. ( vandaar herhaal ik mijn vraag of het dit 'incident betreft)
Zo niet kan ik niet over de situatie oordelen gezien ik er niet bij was ( Chance of ik werd weer vies bekeken)

Wanneer ik inhaal zijn sommigen in eerste instantie ni content tot ze door hebben dat de duo foto's aan 't trekken is en dan kunnen ze niet anders dan te lachen. :grin: of ze staan ni schoon op de foto. En gezien 't merendeel van de motards ijdel zijn..... Toch handig zo'n fotograferende duo. :grin:

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet altijd op legale manier inhaal maar ik probeer in de meeste gevallen toch rekening te houden met de mede weggebruiker.
Zoals bij elke regel zijn er uitzonderingen.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Morzine

Bericht door John »

RBee schreef:
Beirken Reners schreef: @ Rbee: Laat ook eens iets zien.
Juist 5 uur aan het uploaden geweest, staan op mijn smug zegt ie, maar ik zie ze nog niet. :cry:
Zal aan Johan liggen denk ik. :lol:
Dus nog even geduld.
Ronald, er is nog steeds niks te zien dus denk ik dat je alles opnieuw mag doen :mrgreen:
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Morzine

Bericht door eiRTee »

@Beirken Reners

neen, was geen 1600GT en geen fotograferend koppel.

Het was een paar keer dezelfde RT en een paar Gs'en.
Het betrof telkens een inhaalbeweging in die korte, blinde, snel opeenvolgende bochten
Snel inhalen met als resultaat net in de bocht voor de ingehaalde motorrijder die reeds in de bocht was, alles dicht smijten omdat er in tegenovergestelde richting een auto aankwam.
En dit zowel op draag als op nat wegdek.
Resultaat: beginnende motorrijder moet ook in de remmen gaan in de bocht en komt er van af met de schrik maar heeft dus geen goede ervaring met het gedrag van de BMW club rijders, vooral omdat het de eerste en daardoor misschien wel laatste deelname aan BMW clubreizen was.........en dan ik maar de meoeite doen om te zeggen dat het respectvolle leden zijn....
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Morzine

Bericht door GSMax »

eiRTee schreef:@Beirken Reners

neen, was geen 1600GT en geen fotograferend koppel.

Het was een paar keer dezelfde RT en een paar Gs'en.
Het betrof telkens een inhaalbeweging in die korte, blinde, snel opeenvolgende bochten
Snel inhalen met als resultaat net in de bocht voor de ingehaalde motorrijder die reeds in de bocht was, alles dicht smijten omdat er in tegenovergestelde richting een auto aankwam.
En dit zowel op draag als op nat wegdek.
Resultaat: beginnende motorrijder moet ook in de remmen gaan in de bocht en komt er van af met de schrik maar heeft dus geen goede ervaring met het gedrag van de BMW club rijders, vooral omdat het de eerste en daardoor misschien wel laatste deelname aan BMW clubreizen was.........en dan ik maar de meoeite doen om te zeggen dat het respectvolle leden zijn....
Precies wel tof zo, reizen in clubverband....
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie