1. Het blok: subliem, vinnig ( zeker in dynamic ) en verrassend soepeler ( lees minder bokkig ) wat me enorm hielp om scherpe hairpins in de Zwitserse Alpen te nemen. Zoals Geert in een ander topic aanhaalt lijkt het wel een 4 cilinder van smeuigheid maar toch blijft het een karaktervolle twin ( al zijn het hangtieten )
2. Het zadel: een verbetering, zelfs een ritje van 1200km op 1 dag zorgde niet voor doorgezeten bips terwijl dit bij mijn vorige wat lastiger was tenzij ik mijn lederhosen droeg.
3. Olieverbruik: 0cc. Peilglaasje staat nog tjokkevol. De vorige lustte op 10.000km wel een litertje zeker als hij moest bergbeklimmen.
4. Losstaand van de motor: Tourance next - Plakt heel goed aan de weg, motor laat zich gedwee van links naar rechts gooien. Na 10K is de achterband klaar voor recyclage en da's gezien mijn rijstijl niet slecht al heb ik zin om de nieuwe Anakee 3 eens te testen. Heb nl. een voorkeur voor Michelin, zeker bij nat alhoewel ik hier zeker geen klagen over had bij de Next.
En voor de rest kan ik alleen Geert maar bijtreden.
BTW: mijn gereden kilometers zijn pure hobby kilometers vrnml. kleine bochtige wegen waarbij veel gedraaid, geremd en geschakeld moet worden. geen rechttoe rechtaan snelweg kilometers.
En mooi of niet mooi. Mijn vrouw in 2008: " Dit is de lelijkste moto die je al had", mijn antwoord: "idd, maar wel de leukste om mee te rijden" En dat is wat telt, RIJPLEZIER tenzij je motor dient om aan een terras mee te paraderen, tu mas vu.
Geert_GS schreef:
Ride by Wire is niks mis mee,alleen hangt hij neiger aan de gas in "Dynamic" mode.
Als m'n dat ook al vindt in "Road" modus moet m'n eens dringend leren rijden ofwel moet m'n zich een 50cc scooterke kopen...
Schakelbak kan nog verbeterd worden,opschakelen is echter minder problematisch maar terugschakelen,vooral van 3de
naar 2de, durft die wel eens tussen de twee versnellingen blijven hangen.
"Minder last van, enkel de neutraal is soms moeilijker te vinden"
Frame is stijver,de motor gaat strakker door de bocht dus van schommelen geen enkele sprake van.
De motor is minder ruw als bij de luchtgekoelde boxer en draait zelfs als een kleine "K blok" turbine.
Alleen in stationair draaien lijkt het soms dat die onregelmatig draait maar ik vermoed dat dit veel te maken heeft door
de waterkoeling.
Ieder moet zelf maar weten welke motor hun het beste past of niet en niet iedereen moet de nieuwe GS aan kopen.
Maar de motor afbreken als zijnde slecht of zelfs rampzalig kan maar beter thuis in zijn zetelke blijven zitten en
forums zoals deze niet meer langer bevuilen door zo een prietpraat.
Trouwens,met de BMW Motorrad Days in Garmisch viel het toch enorm op hoeveel er van de nieuwe GS rond bolden en dus ook
al verkocht zijn.
Alsook als m'n al de motormagazines mag geloven (en dat maakt dan ook maar ieder voor zich uit) is de nieuwe GS terug de nummer 1
van al de hoogpoters van dit moment.
Grtz,Geert