ontgrendelen mapsource kaarten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door DJORKE »

Hallo

Ik heb de GPS(Garmin zummo 660) van m'n collega overgekocht nadat hij een niewe moto gekocht had met gps er reeds op geinstalleerd .
Nu wil ik op mapsource gaan maar de kaarten zijn vergrendeld en we hebben al van alles gedaan om dit ongedaan te maken maar het lukt ons niet.
is er iemand die dit al eens meegemaakt heeft of me hiermee kan helpen?

grtjs
Jeroen
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door st1100 »

Je hebt het gele papiertje nodig dat bij de aankoop bij bet toestel zat. Daarop staat de unllock-code. Eenvoudiger is het om over te schakelen op Basecamp , je toestel via usb aan de pc hangen dan werk je rechtstreeks met de kaarten op het toestel. (Dat heeft als extra voordeel dat er geen kaartverschillen kunnen zijn tussen de kaarten op het toestel en de kaart waarin de route gemaakt is.)
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door DJORKE »

als ik naar Basecamp ga heb ik hetzelfde probleem ,eerst kaart die moet ontgrendeld worden :-(
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door John »

Jou collega moet zich aanmelden bij garmin. (my garmin) Daar staan zijn gegevens op (ook de unlock code)
Eigenlijk moet hij het toestel vrij geven zodat jij de nieuwe eigenaar bent (dus ook bij garmin)
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door Wiedewa »

DJORKE schreef:als ik naar Basecamp ga heb ik hetzelfde probleem ,eerst kaart die moet ontgrendeld worden :-(
Niet om dik te doen, maar ben zo al sinds aanschaf aan het sukkelen, Garmin Poehhhhh.
Van A naar B oke, maar dat gaat tegenwoordig ook met de gsm, zelfs 100x eenvoudiger mits WiFi verbinding.
Route's plannen gaat tegenwoordig als je pauze inlast, koffie drinken en route maken.

Vraag me af of Mapsource en/of Basecamp nog wel recht hebben te bestaan, dit is mijn stelling :shock:

mvg Nico
MG Breva 850
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door st1100 »

Bij mij lukt het anders wel , dus of het aan garmin ligt.....
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door Man in Black »

Nico, als je het zo'n kloteprogramma's vind dan moet je het niet gebruiken he.
Ik heb er geen enkel probleem mee, maar je moet idd weten wat te doen ermee.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door Erik »

Wiedewa schreef:Niet om dik te doen, maar ben zo al sinds aanschaf aan het sukkelen, Garmin Poeh
altijd hetzelfde, zielige gemekker dat niets toevoegt
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door aantzeetje »

Account laten overzetten kan en mag. Eenvoudiger is als je collega je zijn inloggegevens op MyGarmin geeft.

Derde mogelijkheid is dat je http://www.javawa.nl/download.script/so ... TK&lang=en download en daar onder codes de ontgrendelcode uit het toestel haalt. Zo gepiept.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door st1100 »

In basecamp heeft hij hetzelfde probleem , zijn de kaarten dan vergrendeld op het toestel ook , kan dan toch niks anders meer zijn???
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door st1100 »

En voor wiedewa , het is nochtans poepsimpel. In tegenstelling tot Tomtom gebruikt garmin voor een route niet enkel een paar tussenpunten , de volledige route wordt op het toestel gezet. Alle kaartversies verschillen licht (en zeker tussen de verschillende merken kan een baan al gauw een paar meter anders liggen, ( dus als je een route met tyre of google maps maakt ga je dit zeker aan de hand hebben) en kan een punt net naast de weg komen te liggen met alle gevolgen van dien) , daarom is het van extreem belang dat je een route maakt of herberekend op de pc , met dezelfde kaarten als op het toestel staan. Doe je dat goed , heb je nooit verschillen, doe je dit niet zal je blijven sukkelen.

De simpelste weg is basecamp gebruiken en uw toestel aan de pc hangen , je werkt nu op de kaarten van het toestel en dat is dus altijd goed.
Een route van internet of tyre enz even overtekenen met de routetool en die versie verzenden naar het toestel.

Dan nog herberekenen afzetten en zorgeloos rijden.

Om een route te maken op een terras heb je zelfs geen gps of smartphone nodig , er staan bijna overal wegwijzers , maar of je dan de schoon baantjes gaat hebben en het is toch daarom dat je er een kwartier aan werkt op de pc....
DJORKE
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 jun 2012, 22:09

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door DJORKE »

het is gelukt !!!nu volop youtuben en leren van de filmpjes van hans vaessen en beetje bij beetje verder leren :grin:
bedankt aan iedereen voor de tips en hulp :wink:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: ontgrendelen mapsource kaarten

Bericht door GSMax »

st1100 schreef:En voor wiedewa , het is nochtans poepsimpel. In tegenstelling tot Tomtom gebruikt garmin voor een route niet enkel een paar tussenpunten , de volledige route wordt op het toestel gezet. Alle kaartversies verschillen licht (en zeker tussen de verschillende merken kan een baan al gauw een paar meter anders liggen, ( dus als je een route met tyre of google maps maakt ga je dit zeker aan de hand hebben) en kan een punt net naast de weg komen te liggen met alle gevolgen van dien) , daarom is het van extreem belang dat je een route maakt of herberekend op de pc , met dezelfde kaarten als op het toestel staan. Doe je dat goed , heb je nooit verschillen, doe je dit niet zal je blijven sukkelen.

De simpelste weg is basecamp gebruiken en uw toestel aan de pc hangen , je werkt nu op de kaarten van het toestel en dat is dus altijd goed.
Een route van internet of tyre enz even overtekenen met de routetool en die versie verzenden naar het toestel.

Dan nog herberekenen afzetten en zorgeloos rijden.

Om een route te maken op een terras heb je zelfs geen gps of smartphone nodig , er staan bijna overal wegwijzers , maar of je dan de schoon baantjes gaat hebben en het is toch daarom dat je er een kwartier aan werkt op de pc....
:bsstupid: :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie