afmetingen koplamp r1100r vs r1200r

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pacman_cs

afmetingen koplamp r1100r vs r1200r

Bericht door pacman_cs »

Ik heb bij het groot onderhoud in april een xenon kit laten steken maar was teleurgesteld van rendement/lichtopbrengst.
Het probleem is dat ik s nachts niets van de baan zie.

Nu is mijn vraag: de afmetingen van de koplamp van r1100r bj '95 is die hetzelfde als die van een r1200r van tegenwoordig.
Volgens Petersmotorshop in Izegem is de spiegel die in de koplamp zit niet geschikt voor xenon lamp.
Daarom zou ik graag het estetisch karakter van de motorfiets behouden en die willen vervangen door die van een r1200r, die wel geschikt is voor xenon.

Graag had ik geweten of er ergens een site is waar je afmetingen van bmw onderdelen ken vinden.
Of iemand die dat los heeft liggen en die hier op het forum de afmetingen post.

Met vriendelijke groeten,
Pacman_cs
BMW R1100R bj '95
John
Contacteer:

Re: afmetingen koplamp r1100r vs r1200r

Bericht door John »

Zit er wel de juiste lamp in? Want dit vind ik een raar verhaal zelle!
pacman_cs

Bericht door pacman_cs »

Ja. De juiste lamp zit erin. Bevestigd door Bmw dealer en door Peter van Petersmotorshop.

Het probleem is de spiegel die in de koplamp zit. Die is niet geschikt voor Xenon.
Daarom dat ik graag de ganse koplamp zou willen vervangen door die van een r1200r of dergelijke.
Waar de spiegel wel voor xenon ge-eigend is. Iedere oplossing is welkom, zolang het het probleem van die koplamp spiegel maar oplost.

Met vriendelijke groeten,
Pacman_cs
BMW R1100R bj '95
Danny

Bericht door Danny »

Je verwacht van een enkele lamp een opbrengst als van een auto, we zijn verwend...(let op ik wil ook altijd beter en meer :mrgreen: )
duw erin of plaats wat je wilt het gaat je niet lukken, de RT is overgegaan op twee lampen en met resultaat. laat je koplamp origineel en plaats twee bijkomende lampjes en het totaalbeeld zal een pak beter zijn.

De lamp van de R1200R vond ik ook maar een pislampke vergeleken bij de twee extra lampen die erna bij geplaatst werden op de valbeugel.
Binnenkort zal de LED wel helemaal doorgebroken zijn die dingen zijn fenomenaal maar voorlopig is 't effe behelpen. :mrgreen:
pacman_cs

Bericht door pacman_cs »

Aan Danny,

Ik heb bij de dealer al mijn 2 touratech xenon lampen besteld voor op mijn valbaren bij te zetten. Deze zullen gemonteerd worden wanneer ze binnen zijn en bij groot onderhoud begin oktober.
Maar ik vindt het frappant dat de dealer me een xenon kit (250Euro) aansmeert terwijl ik er niets van merk, terwijl het op mijn vorige motorfiets met 1 xenon koplamp wel een enorme verbetering was. (honda VTR1000Firestorm). Als ik het correct voorheb heeft de GS ook maar een primaire koplamp, en die geeft wel voldoende licht, en dat merk je op de autostrade, hoeveel verschil er is tov r1100r (over de r1200r kan ik me niet uitspreken daar ik er geen ervaring mee heb of s nachts mee vergeleken heb).

Op verschillende andere Bmw forums krijg ik advies om spiegel te vervangen door die van Bj 97, of door die van een r1200r.
Die touratech xenon lampen kosten met 720 Euro zonder install, persoonlijk vind ik het een prijzige kost, waar de koplamp van Bmw dat wel zou moeten kunnen waarmaken. Zeker nu de propere, putvrije autostrades s nachts niet meer verlicht zijn. In steden of verlichte straten kan ik niet klagen van mijn licht opbrengst, maar zodra ik op onverlichte autostrade/onverlichte baan kom plz nightvision goggles of blind rijden.
BMW R1100R bj '95
Danny

Bericht door Danny »

dat geef je toch niet uit aan een paar bijkomende lampkes, neem dan de wunderlich aan 200€ en met goed resultaat zonder je tegenliggers gaar te schijnen :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

250€ voor een Xenonsetje, allo kroket :shock: :shock:

Soit...

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie