slecht contact in het contact!

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
lgo

slecht contact in het contact!

Bericht door lgo »

Probleempje! Er zit, heel recentelijk, een slecht contact op mijn contact of op de bekabeling in de buurt... Wanneer ik start en het stuur links-rechts-heen-en-weer beweeg, valt de motor uit... Al rijdend, gelukkig voorlopig bij heel trage startsnelheid. 'k Ben dus een beetje bang dat ik dit ook aan hogere snelheid ga voor hebben.
Weet iemand of er sowieso een nieuw sleutelcontact in moet en wat dit +/- kan kosten?
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Er bestaat een kans om dat euvel te herstellen door een stategische soldering. Een slot zal al gauw meer dan 100 euro kosten.

En uw moto is ....?
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Harald

Bericht door Harald »

LGO heeft een 1100 GS ,
Ik heb hetzelfde gehad met mijn werkpaard.
De kabel van het contactslot was gebroken. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
lgo

Bericht door lgo »

Inderdaad een GS 1100. Maar... ondertussen is het probleem deels opgelost. Het probleem zat niet aan het contactslot zelf. Net waar de kabeltros knikt achter het stuur zat er een scheurtje in de kabelbekleding, net achter zo'n ritsstripje. :twisted: Het kabeltje zelf hing nog slechts met enkele koperdraadjes aan elkaar. Ik heb er voorlopig een 'suikertje' tussen geplaats en het geheel 'waterdicht' getaped. Alles functioneert naar behoren. :wink: Er wordt nu eerstdaags een soldeerverbindingske gemaakt en alles wordt weer met krimphoes ingepakt... (Maar dat doet mijne maat want ik heb het gerief niet...)
Bedankt voor de reacties!
Harald

Bericht door Harald »

:wink:
lgo

Bericht door lgo »

Harald schreef:LGO heeft een 1100 GS ,
Ha, beste Harald... Ge moet de mensen geen dag zeggen hoor op de opendeurdag van jullie nieuwe stek, in Mollem... 'k Stond gisteren pal naast u wanneer ge wegreed met uwe collega; diene mens knikt ne keer vriendelijk en gij... Lap, een woordeke tegen de collega naast mij en... weg!
:twisted: Schoon zenne! :wink:
Harald

Bericht door Harald »

lgo schreef:
Ha, beste Harald... Ge moet de mensen geen dag zeggen hoor op de opendeurdag van jullie nieuwe stek, in Mollem... 'k Stond gisteren pal naast u wanneer ge wegreed met uwe collega; diene mens knikt ne keer vriendelijk en gij... Lap, een woordeke tegen de collega naast mij en... weg!
Allerbeste L. sorry voor mijn gedrag, hoe kon ik zo stom zijn van u niet te zien. Mijn verontschuldigingen voor dit wangedrag :lol:

Soit, hebt ge ons bezig gezien :?:
We hebben daar met de 2 rt's een nummerke ten beste gegeven :wink:
lgo

Bericht door lgo »

Harald schreef:
lgo schreef:
Allerbeste L. sorry voor mijn gedrag, hoe kon ik zo stom zijn van u niet te zien. Mijn verontschuldigingen voor dit wangedrag :lol:

Soit, hebt ge ons bezig gezien :?:
We hebben daar met de 2 rt's een nummerke ten beste gegeven :wink:
Spijtig genoeg niet... Ik had om 14.00 uur afspraak met uwen "baas 's noenens" voor een fotoke voor De Zondag, maar ik moest snel door naar Brussel (ook voor een fotoke...)
Ge zijt anders ne vriendelijke kerel, volgens de patron van Michel Otto. Onlangs was ik daar voor een nieuwe kilometerkabel en hij vertelde dat hij in Zellik tegengehouden was (met een K1200R wat snel op gang) door een vriendelijk agent, die bij nader inzien nogal goed aan uw signalement voldeed...
Harald

Bericht door Harald »

Ge ziet wij zijn zo slecht niet hé :lol:
Jammer dat ge het niet gezien hebt, zal u is wat foto's doormailen morgen . :wink:
Plaats reactie