knee down op een R...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: knee down op een R...

Bericht door GSMax »

Nog nooit een knieke gezet. Ik schuur wel regelmatig met met de punten van mijn botten over den asfalt. En ja, de bal van mij zolen staat correct op de pootjes, en nee ik rij niet met Charlie Chaplin voetjes :mrgreen:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door sjezer »

GSMax schreef:Nog nooit een knieke gezet. Ik schuur wel regelmatig met met de punten van mijn botten over den asfalt. En ja, de bal van mij zolen staat correct op de pootjes, en nee ik rij niet met Charlie Chaplin voetjes :mrgreen:
dan moet ge uw enkels maar wat meer tegen uw frame/moto/kroonplaat duwen. Ik schuur regelmatig van verschillende moto's voetsteunen aan de grond zonder mijn botten den asfalt raken. 't moet hem ergens zitten e!
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: knee down op een R...

Bericht door Dirk Pauwels »

't is niet dat ik jullie aan't uitlachen ben hé mannen, verre van. Kzou niet durven, ben maar een bleuke als ik sommige verhalen hoor :wink:
Maar ik heb toch al een paar keer moeten glimlachen en ik denk vele oude rotten hier op het forum ook....
ipv te concentreren op kneedown, concentreer je eerst es op zuivere lijnen rijden en vlot door de bocht gaan, met zo weinig mogelijk remmen... ben zeker dat sommige, niet alle, kneedowners vlot voorbij gegaan worden door kaarsrecht in het zadel zittende GSkes op ardennen weggen.... :lol:
circuit is wat anders, toch kun je ook daar vlotte rondetijden zetten zonder kneedown...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door sjezer »

Das waar Dirk, velen staren zich blind op da knieke schuren. Zeker op de weg. Rijlijnen zijn 't eerste waar ge moet aan werken, maar als die goed zitten kunt ge toch nog wel wat winnen door nen buitenboordstijl toe te passen. Op circuit (daar kunde toch schone lijnen rijden zonder meer, normaal gezien) is't bij nen boxer toch van moetens en voor uw eigen veiligheid hoor. Als de knie + de voetsteun tegen de grond ligt is't volgende het kleppendeksel en daar heb ik toch schrik van zenne. Als ge da wa te bruut aan de grond rijdt... zijde uw voorwiel garantie kwijt.

Velen denk dat 't just voor de show is en 't is dikwijls nog waar ook. Maar soms, soms is't efficient.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: knee down op een R...

Bericht door Man in Black »

Dirk Pauwels schreef:'t is niet dat ik jullie aan't uitlachen ben hé mannen, verre van. Kzou niet durven, ben maar een bleuke als ik sommige verhalen hoor :wink:
Maar ik heb toch al een paar keer moeten glimlachen en ik denk vele oude rotten hier op het forum ook....
ipv te concentreren op kneedown, concentreer je eerst es op zuivere lijnen rijden en vlot door de bocht gaan, met zo weinig mogelijk remmen... ben zeker dat sommige, niet alle, kneedowners vlot voorbij gegaan worden door kaarsrecht in het zadel zittende GSkes op ardennen weggen.... :lol:
circuit is wat anders, toch kun je ook daar vlotte rondetijden zetten zonder kneedown...
Groot gelijk Dirk, maar het is toch zo plezant he en ziet er cool uit :grin: en van mij mag mij iedereen voorbij rijden in de bochten want zo groot is mij ego niet :lol:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: knee down op een R...

Bericht door GSMax »

sjezer schreef:
GSMax schreef:Nog nooit een knieke gezet. Ik schuur wel regelmatig met met de punten van mijn botten over den asfalt. En ja, de bal van mij zolen staat correct op de pootjes, en nee ik rij niet met Charlie Chaplin voetjes :mrgreen:
dan moet ge uw enkels maar wat meer tegen uw frame/moto/kroonplaat duwen. Ik schuur regelmatig van verschillende moto's voetsteunen aan de grond zonder mijn botten den asfalt raken. 't moet hem ergens zitten e!
Was sarcastisch bedoeld :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door J »

op straat doe ik dat ook niet echt, maar op circuit is het een must.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: knee down op een R...

Bericht door Man in Black »

Ik denk dat tegenwoordig op straat niet meer te doen is, zo druk overal...
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: knee down op een R...

Bericht door Relax »

'k Ging ooit een paar keer rijden met iemand die een magnifieke buitenboordstijl etaleerde. Erg mooi, maar had ie iets trager gereden, dan viel 'm gewoon om.
Of 't moet zijn dat die knie dan dient als steuntje...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: knee down op een R...

Bericht door Man in Black »

Elbow down op een R zou dat kunnen ?? :roll:
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: knee down op een R...

Bericht door RBee »

Vertrek soms down, maar dat duurt nooit lang. :mrgreen:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
timon
Berichten: 85
Lid geworden op: 26 mei 2006, 19:28
Locatie: lommel

Re: knee down op een R...

Bericht door timon »

Onlangs eens een vrij rijden dagje gedaan op zolder, redelijk recht blijven zitten, en tegen alle verwachting in zelfs verschillende 600 en 750 pensliggers bijgebleven en zelfs voorbij gegaan,hoewel het gros daarvan toch flink wat km's over hun zadel geschoven hadden..
pière boxèr
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 feb 2008, 20:25

Re: knee down op een R...

Bericht door pière boxèr »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tmoet mor zo plezant ni zijn ... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door pière boxèr op 01 aug 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: knee down op een R...

Bericht door GSMax »

Geef me deze "headdown" maar, zie op 1:12

http://www.youtube.com/watch?v=4Ov43cWkYIA[/video]
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: knee down op een R...

Bericht door Man in Black »

What the F...
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: knee down op een R...

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 26 jun 2015, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
bmwbiker1
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jun 2010, 20:24

Re: knee down op een R...

Bericht door bmwbiker1 »

http://www.gaskrank.tv/tv/renntraining/ ... knie-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
louis2m
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:39
Woonplaats: Enkhuizen
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door louis2m »

Leuke video maar Ik hou toch liever mijn kont op de buddy!
Afbeelding
Vroeger, 1973, moest ik het zo doen, uithangen om de kleppendeksels te sparen, hoewel ik 4 stuks had moesten ze even zo goed dikwijls dicht gelast worden....
Kenny Roberts heeft het Knee Down na deze foto geintroduceerd = 1974
pière boxèr
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 feb 2008, 20:25

Re: knee down op een R...

Bericht door pière boxèr »

louis2m schreef:Leuke video maar Ik hou toch liever mijn kont op de buddy!
Afbeelding
Vroeger, 1973, moest ik het zo doen, uithangen om de kleppendeksels te sparen, hoewel ik 4 stuks had moesten ze even zo goed dikwijls dicht gelast worden....
Kenny Roberts heeft het Knee Down na deze foto geintroduceerd = 1974


ferme foto :grin: 8-)
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: knee down op een R...

Bericht door Dirk Pauwels »

GSMax schreef:Geef me deze "headdown" maar, zie op 1:12
den diene met de camera moete n ze dringend es zeggen dat er aan een weliswaar mooie blauwe hemel weinig te zien is, wat meer op 2 wielen rijden :grin:
Leuk circuitjen precies en veel uitloopstrook. Maar ik heb daar geen circuit voor nodig om met mijnen helm tegen de grond te gaan (als mijne kop er nog inzit).... :clown:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door J »

Maandag laatstleden in Croix nog iemand met een R1200r zien gaan. Hij was wel bij de beginners, maar tegen de namiddag zou ik gerust mogen overschakelen.
R is een fijne moto voor op circuit. Net voor de tijden, maar wel om u mega te amuseren.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door sjezer »

Afbeelding

Maandag 30 september, Hairpin Mettet. 't Was weer plezant :pig:
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
sjezer
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 feb 2010, 21:49
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen - Schoonaarde
Contacteer:

Re: knee down op een R...

Bericht door sjezer »

Afbeelding

Maandag 30 september, Mettet. Ik denk de Mertensbocht maar 'k ben 't helemaal ni zeker.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: knee down op een R...

Bericht door patrick k100 »

schoon
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Plaats reactie