k1600GTL super of blooper

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

bmwmotard

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door bmwmotard »

Ik als echte NIET techneut denk er zo over: Iedereen rijd met datgene wat hij of zij graag wil, wat hij of zij kan betalen en iedereen vind zijn fietsje de max in zijn of persoonlijke wereld.
Ik rijd met een 20 jarige R1100rs omdat ik me GEEN NIEUWE kan veroorloven en ben daar hemel en aarde dankbaar voor dat ik mijn fietsje heb zelfs met alle nadelen die er aan zijn enz vind ik mijn fietsje toch de max.... om de simpele reden dat het mijn fietsje is.... dus op deze manier is er voor elk type, merk van fiets en eigenaar ook wel een reden om die bepaalde fiets als DE fiets te beschouwen...
Ze hebben allicht allemaal hun voor - en nadelen ongeacht het type of merk en wie daar niet kan mee leven moet zelf maar een fiets ontwikkelen en wie zegt dat die dan beter zal zijn of niet soms? :grin:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
costerke

Bericht door costerke »

alfa schreef:@ costerke
Ik geef geen kritiek op motor, maar een weerspiegeling van rijtesten, daarom hoef ik met die moto niet te rijden.
Als hier niemand dit zelf ondervind , zijn die testrijders charlatans :roll:
Dus al die testrijders en testen kan je weg werpen in de prullemand .
"is van horen zeggen en is dikke zever"
groeten
Chris
Een weerspiegeling van rijtesten, okee. Maar die "charlatans" zouden dan ook eens een "vergelijkingstest" mogen doen met een motor die reeds enkele up-dates achter de rug heeft. En dan een verslagje neerpennen of de motor in werkelijkheid verbeterd is tegenover de primeurs. Om een voorbeeld te stellen, neemt nu de eerste pans 1300 van Honda. Hoe "wiebelden" die niet en hoe is die motor in de boekskes neergesabeld geweest. Een jaartje later is die ook aangepast. Heeft alleen een klein artikeltje van in de boekskes gestaan.

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

alfa schreef:@ costerke
Ik geef geen kritiek op motor, maar een weerspiegeling van rijtesten, daarom hoef ik met die moto niet te rijden.
Als hier niemand dit zelf ondervind , zijn die testrijders charlatans :roll:
Dus al die testrijders en testen kan je weg werpen in de prullemand .
"is van horen zeggen en is dikke zever"
groeten
Chris
Het overgrote deel van die 'testen' is gebaseerd op een half uurtje sturen met een motor om vervolgens te papegaaien wat reeds eerder is geschreven. Ik hecht daar geen waarde aan. Wil je een motor bekritiseren, vorm dan je mening vanuit de empirie, nog een papegaai zit niemand op te wachten.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Dat de 1600 pas wakker wordt bij 4000 toeren vind ik dikke zever.
Bij uitkomen van een bocht aan 2000 toeren en het gas erop, gaan er niet veel sneller optrekken.
Zelfs aan 1500 draait de motor schoon rond, met meer dan genoeg trekkracht.
R1200RT, again :-)

Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Volgens opgaaf van BMW is vanaf 1500 toeren al ruim 70% van het max koppel aanwezig. Daar gaat ie al goed rap mee van acquit.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Aldus klopt Sven zijn empirische ervaring :-) als een bus.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
stropke

Bericht door stropke »

Ja maar ...Sven heeft die testen niet gelezen :roll:
Dus die kent daar niets van :twisted:

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
costerke

Bericht door costerke »

stropke schreef:Ja maar ...Sven heeft die testen niet gelezen :roll:
Dus die kent daar niets van :twisted:
Inderdaad, en hij komt ook van een R1200RT "heb ik horen zeggen". :-P :clown:

Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Pol

Bericht door Pol »

bmwmotard schreef:Ik als echte NIET techneut denk er zo over: Iedereen rijd met datgene wat hij of zij graag wil, wat hij of zij kan betalen en iedereen vind zijn fietsje de max in zijn of persoonlijke wereld.
Ik rijd met een 20 jarige R1100rs omdat ik me GEEN NIEUWE kan veroorloven en ben daar hemel en aarde dankbaar voor dat ik mijn fietsje heb zelfs met alle nadelen die er aan zijn enz vind ik mijn fietsje toch de max.... om de simpele reden dat het mijn fietsje is.... dus op deze manier is er voor elk type, merk van fiets en eigenaar ook wel een reden om die bepaalde fiets als DE fiets te beschouwen...
Ze hebben allicht allemaal hun voor - en nadelen ongeacht het type of merk en wie daar niet kan mee leven moet zelf maar een fiets ontwikkelen en wie zegt dat die dan beter zal zijn of niet soms? :grin:
:thumright:
sjezer
Contacteer:

Bericht door sjezer »

®win schreef:Volgens opgaaf van BMW is vanaf 1500 toeren al ruim 70% van het max koppel aanwezig. Daar gaat ie al goed rap mee van acquit.
met andere woorden: vanaf 1500 toeren sleurt er dik 120nm aan de cardan. Wie dat wat plattekes onderin vind is nen boss hoss ofzoiets gewoon denk ik :mrgreen: Er zijn weinig motoren die 120nm als maximumwaarde halen, laat staan vanaf 1500 toeren. Op sommige dikke choppers na.... :mrgreen: :pirat:

Technisch bekeken is 't eenvoudig: Veel cilinderinhoud = veel koppel, ontegensprekelijk. you can't beat cubic inches zeggen ze in Amerika :grin: En bij zo'n 6 cilinder die maar goed 8500 toeren draait kan het bijna niet anders dan dat ie van onderin sleurt voor zot.

Wat wel kan is dat hij vanaf 4000 opmerkelijk harder gaat trekken wat een vals gevoel van "tam onderin" teweeg kan brengen.

Louter hypotetisch, want ik heb jammer genoeg nog geen meter met een K1600 gereden.
'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
Relax

Bericht door Relax »

alfa schreef:Relax,
Dat zal wel kloppen dat er hier op forum zéér goed kunnen rijden met zware toermachines en zware choppers.
Maar ik denk dat die niet dik lopen.
Voor mij is een K1200GTL mooi om naar te kijken ,maar is niet mijn ding .
Wat heb je aan dat overschot van vermogen ?
100 Pk en 120 koppel is meer dan genoeg.
Van Hoei naar trois pont via vielsalm naar La Roche hoeveel PK gemiddeld ga je daar gebruiken en dan mag je de rechte stukken nog meetellen waar je kunt doorforen.(eigelijk moet je u aan de snelheid houden)
+- 30 à 60 Pk en dan zal het wel op zijn zeker.
Zeg pipo (ik hoef geen emoticon om iemand een clown te noemen, zoals jij al meermaals deed in verschillende posts): je verandert van onderwerp als je in 't nauw komt.
Je sabelt eerst de K1600 flink neer, om bij enig weerwerk het hierboven vermelde te gaan neerpoten. Daar ging het niet om.
Nadien dan zeggen dat er zowat niemand van dit forum zo goed kan rijden en om dat dan nadien af te zwakken op niet zo dik lopend. Waar vooral "ik denk" weer een prominente plaats inneemt.
En om aan te komen kakken dat je je eigenlijk aan de snelheid moet houden is maar plattekes. Daar gaat de discussie evenmin over.
Stilaan weet ik waarom jij steeds verwijst naar je dikke choppers: 30 à 60 pk en 't rijdt voor geen meter.
I respect your opinion. But I don't give shit.
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Relax

Bericht door Relax »

alfa schreef:BoB,
Rij eens met chopper volgeladen(400kg zonder berijders) door bergen , op het einde van dag kan je geen "BoB" meer zeggen :-?
Ps. filmpje van K1600 GTL wie kan dit hier 1 of 2 rest zal zijn moto naar spuiter moeten voeren met TOTAL :lol:

Oké, Is kwestie van smaak rij liever met 2 cilinder boxer.
Moet voor jou nu écht alles uitgespeld worden? Lees anders even je post nog 'ns door. Hoe duidelijk kan je zijn? En in andere topics laat je je geweldige licht ook nog wel 'ns schijnen over andermans rijkunsten, evenwel zonder die ooit gezien te hebben, steeds erg generaliserend.

Om nog even in te gaan op je rare denkwijze: lees je laatste zin in de quote, met in het achterhoofd dat je nog nooit op een K1600GT(L) zat. Hoe duidelijk moet ik zijn?

Kunnen we het verder een beetje beleefd houden? Of ken je dat woord alleen van horen zeggen?
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:54, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
st1100

Bericht door st1100 »

alfa schreef:Relax ,
U schrijft dat ik poste dat hier op forum bijna niemand met een moto kan rijden en dan veschiet je ervan dat ik u uitmaak voor flikker.
U moet mij niet tegen andere opzetten met tekst die ik niet geschreven heb.
alfa schreef:Relax,
Dat zal wel kloppen dat er hier op forum zéér goed kunnen rijden met zware toermachines en zware choppers.
Maar ik denk dat die niet dik lopen.
Last van Altzheimer precies.....

Nu van die zware choppers dat kan klopeen , daar valt niet deftig mee te rijden. Te weinig grondspeling , te lange voorvork , te lange wielbasis , teveel gewicht....
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ja wadde! :clown:
In ieder geval, het is een tof brommerke. Laat dat wel wezen. Ik heb er al wél mee gereden en vond"em" nogal zenuwachtig. Later bleek dit aan de instelling (mapping) te liggen vertelde men mij.
En dat ding bolt goed, met alle luxe. Had ik er de centen voor zou ik er misschien wel voor te vinden zijn. Spijtig vind ik dan dat de 1300GT niet meer gemaakt of nieuw te vinden is.
Dat brommerke is voor mij zeker al snel en wendbaar genoeg. (want Mozes volgen op zijne K1300GT is geene kattepis met mijnen (ouder model) K1200GT zelle!)
Enheuuu...Alfa, al dat geleuter brengt weinig zoden aan de dijk hé! Als je denkt van goed te kunnen rijden chapeau! (ik leer eigenlijk elke keer weer wat bij, dus zo ne "goeie" ben ik niet denk ik).
Maar mochten we mekaar ergens op een ritje tegenkomen wil ik je altijd op sleeptouw nemen hoor! (als het maar niet te traag gaat :mrgreen: )
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Relax

Bericht door Relax »

alfa schreef:Relax ,
U schrijft dat ik poste dat hier op forum bijna niemand met een moto kan rijden en dan verschiet je ervan dat ik u uitmaak voor flikker.
U moet mij niet tegen andere opzetten met tekst die jij uit zijn context trekt .
Nu een flikker en je zal er altijd een blijven(punt)
Die achtjes maken dat zullen er met k1600GTL niet veel zo kunnen.
En betreft (filmpje )zo rijden over kleine baantjes langs gevels van woningen en hoeves , wel die moto moesten ze bijéén pressen.
Ik moet met geen enkel moto gereden hebben om te weten wat die in zijn mars heeft .
Maar kleine euveltjes mag toch naar voor gebracht worden , kijk naar koppelcurve een deftige bug voor 4000 toeren.
Als je dan zo'n machtige machine op de markt brengt , werkt dat dan weg.
Enkel het vermogen vind ik overbodig in BE
Meer ga ik daar niet meer over zeggen of tandenstoker moest terug komen
Chris
Ik zet je tegen niemand op. Ik tracht je tegen jezelf te beschermen, omdat je je hier eindeloos belachelijk zit te maken. Noem het een rare vorm van filantropie.
Je noemt mensen clowns, je oordeelt over de rijstijl van mensen zonder die ooit te hebben gezien, je fikt een type motor af zonder er ooit te hebben op gereden...
Als ik écht op zoek ga, vind ik nog wel enkele van dat soort stommiteiten.

En verder: ik bén een flikker, dus kan je m'n rug op.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Neenee Dirkske, je bent "ne flik". Da's nog iets anders dan "ne flikker". Of het moest zijn dat me iets ontgaan is :mrgreen:
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
st1100

Bericht door st1100 »

niks zo saai als een supervlakke koppelcurve , rij maar eens met een Honda VFR 1200 .... :shock: :shock:

En de K's van BMW hebben dat allemaal , bij mijne K1300 zit er zelfs een klep in de uitlaat die ervoor zorgt dat er meer koppel en minder vermogen onderin is , en bij 5000 toeren gaat die open en komt heel de stal tot leven. Gevolg een heel galant rijdende fiets in de stad en normale verkeer , en sportief als je aan z'n oor draait , super toch. Maar ik dat doe ik nooit want mijn rijkunsten kunnen maar 30 pk aan :-P :-P :-P
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Ik vind het filmpje eigenlijk nog tegenvallen... Vaak veel te vroeg schakelen... :oops:
RBee

Bericht door RBee »

Dat is om natte koppeling te sparen. :idea:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie