gebruik Garmin Express
Moderator: GVN
-
r100rtclassic
gebruik Garmin Express
Sinds ik nieuwe kaarten opgeladen heb met Garmin Express, merk ik dat mijn zumo 660 de foutmelding maakt dat hij kaarten niet kan ontgrendelen en dat er enkel CN EURope NT 2014.20 op staat. De 3 D kaarten staan er niet mee op. Ik gebruikte een kaartje van 8 gb en heb geen mogelijkheid gehad om kaarten op de computer te plaatsen. Hoe krijg ik dit terug in orde?
Groeten
peter
Groeten
peter
-
hla
- Contacteer:
Re: gebruik Garmin Express
Alles herdoen met de oude mapinstaller.
Ik heb hetzelfde gehad, en op die manier opgelost.
Ik heb hetzelfde gehad, en op die manier opgelost.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Die 3d kaarten daar zie ik de meerwaarde niet echt van in. Dat is enkel hier en daar een kerk die er als grijze reliëftekening opstaat...
Dat Garmin de kaarten niet meer op de computer zet is geen bug , omdat er steeds mensen waren die routes maakten in andere kaartversies dan de kaarten op hun toestel , en zo verschillen in de route genereerden. Heeft garmin voorzien dat je op de kaarten van uw toestel kan werken vanuit basecamp en de kaarten hoeven dus niet meer op de pc te staan
gewoon om fouten te vermijden zo zijn de kaarten altijd identiek.
Als je dat om een of andere reden geen goed idee vindt (te traag bv,toestel niet altijd thuis...) , de map GARMIN met verkenner vanop uw toestel kopiëren naar een usb stick en die in uw pc steken....
Dat Garmin de kaarten niet meer op de computer zet is geen bug , omdat er steeds mensen waren die routes maakten in andere kaartversies dan de kaarten op hun toestel , en zo verschillen in de route genereerden. Heeft garmin voorzien dat je op de kaarten van uw toestel kan werken vanuit basecamp en de kaarten hoeven dus niet meer op de pc te staan
Als je dat om een of andere reden geen goed idee vindt (te traag bv,toestel niet altijd thuis...) , de map GARMIN met verkenner vanop uw toestel kopiëren naar een usb stick en die in uw pc steken....
-
r100rtclassic
Ik ben voorstander van het gegeven dat ik zelf wil beslissen om map ook op mijn pc te kunnen plaatsen . Als ik steeds mijn zumo moet inschakelen bij gebruik van basecamp, dan werkt alles trager. Dus de installatie "oude stijl" zorgt voor hetgeen ik wil hebben.
Ik beslis ook liever zelf wat en waar, maar je de laatste paragraaf van ST1100 toepast is dat een prima alternatief voor de wijze waarop jij het liefst zou werken. In plaats van een usb-stick kan je eventueel ook een sd-kaartje gebruiken dat dan zelfs gewoon in je computer of laptop kan laten steken zonder dat het stoort.r100rtclassic schreef:Ik ben voorstander van het gegeven dat ik zelf wil beslissen om map ook op mijn pc te kunnen plaatsen . Als ik steeds mijn zumo moet inschakelen bij gebruik van basecamp, dan werkt alles trager. Dus de installatie "oude stijl" zorgt voor hetgeen ik wil hebben.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Met de meest recente versies van Garmin Express is het terug mogelijk om je kaarten ook op je computer te installeren. Basecamp werkt dan inderdaad veel sneller.
Die mogelijkheid is er volgens mij altijd al geweest. Heb zelf toch al vijf of zes updates gedaan met Garmin Express waarbij telkens de kaarten ook op de computer terecht zijn gekomen.J@n schreef:Met de meest recente versies van Garmin Express is het terug mogelijk om je kaarten ook op je computer te installeren. Basecamp werkt dan inderdaad veel sneller.
Greetz,
P@trick
P@trick
Als het toestel niet voldoende geheugen had om de kaart er volledig op te zetten kreeg je de keuze om ze (ook) op je computer te zetten. Maar wanneer het toestel wél voldoende geheugen had (bij de 3x0 reeks bijvoorbeeld) dan kreeg je die melding niet en kon je met de eerste versies geen kaarten op je computer zetten. Gelukkig heeft Garmin toen ingezien dat ze daar iets moesten aan doen.
-
Highlander
Raar hier ook met expres gedaan, maar krijg nergens een vraag of ik dit ook op de pc wil hebben.
-
BoeD
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de kaartversie uit mijn Zumo 350 definitief kan overbrengen naar m'n pc op MapSource en BaseCamp.
Garmin Express geeft na tijd je een foutmelding en wordt afgesloten.
R1200C Cruiser (°\ = /°)
Kaartmateriaal overzetten van een toestel naar de computer gaat NIET.BoeD schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe ik de kaartversie uit mijn Zumo 350 definitief kan overbrengen naar m'n pc op MapSource en BaseCamp.
Wat wel mogelijk is : je sluit het toestel met usb aan op je computer, als je daarna Basecamp opstart vindt Basecamp jouw toestel én de kaarten die op dat toestel staan. Op die manier kan je in Basecamp werken met de kaarten die op je toestel staan. Heeft als voordeel dat je altijd met dezelfde kaartversie aan't werken bent.
Dit werkt enkel met Basecamp, niet met Mapsource (voor Mapsource is vereist dat de kaarten ook op de computer geinstalleerd staan).
Als je persé de kaarten (ook) op je computer wil installeren :
Ik veronderstel dat je een Zumo 350 met lifetime-kaartupdates hebt, dan moet je bij een eerstvolgende update (bv. nu, ter gelegenheid van de update naar 2014.30) ervoor zorgen dat de kaarten zowel op je toestel als op de computer terecht komen. Hoe dit kan of moet is hier op dit forum maar bv ook hier al uitvoering besproken.
De tip om de volledige map "GARMIN" (waarin dus het kaartmateriaal opgeslagen is) vanop je toestel naar een usb-stick of SD-kaart te kopieren moet je ook eens proberen. Als je die stick of sd-kaart in de computer steekt, vindt Basecamp daar ook het nodige kaartmateriaal om te kunnen werken, en hoef je dus niet je Zumo met usb aan te sluiten op de computer. Deze werkwijze lukt echter ook enkel met Basecamp, niet met Mapsource...
Greetz,
P@trick
P@trick
-
BoeD
P@trick,
Zal dit eerstdaags proberen, thx voor de uitleg
Zal dit eerstdaags proberen, thx voor de uitleg
R1200C Cruiser (°\ = /°)
-
BoeD
De update van de kaart lukt niet omdat Garmin Express maar niet geinstalleerd geraakt.
Krijg telkens opnieuw zelfde bericht 'Mislukt. Opnieuw proberen?' en 'Afsluiten'
Kan iemand zeggen wat er verkeerd loopt?
Krijg telkens opnieuw zelfde bericht 'Mislukt. Opnieuw proberen?' en 'Afsluiten'
Kan iemand zeggen wat er verkeerd loopt?
R1200C Cruiser (°\ = /°)
probeer het eens met de Garmin MapUpdater
daarmee heb ik een StreetPilot 2820 èn een nüvi 2595 LMT van CNE NT 2014.3 voorzien. Ging probleemloos.
Garmin Express heb ik aan de kant gelaten.
daarmee heb ik een StreetPilot 2820 èn een nüvi 2595 LMT van CNE NT 2014.3 voorzien. Ging probleemloos.
Garmin Express heb ik aan de kant gelaten.
-
BoeD
Erik,
Hetzelfde als bij u, probleemloos met MapUpdater.
Kaarten staan nu ook op de Laptop, deze nu nog op netbook krijgen.

Hetzelfde als bij u, probleemloos met MapUpdater.
Kaarten staan nu ook op de Laptop, deze nu nog op netbook krijgen.
R1200C Cruiser (°\ = /°)
kaarten overzetten van de ene naar een andere computer gaat super gemakkelijk met de GMTK van JaVaWaBoeD schreef:Kaarten staan nu ook op de Laptop, deze nu nog op netbook krijgen.