Kleurcode K1100RS - DRINGEND
Moderator: GVN
-
luc ronsmans
Kleurcode K1100RS - DRINGEND
Hallo,
Ik ben eigenaar van een K1100RS van '93.
Kleur = origineel = donker metaalgrijs (met donkergroene tint in de zon)
NU WOENSDAG moet ik mijn motor afleveren om een deel van de kuip te laten herspuiten na een domme kras.
Ik kan echter de exacte kleurcode onder het zadel niet terugvinden !
Kan er mij iemand deze kleurcode doormailen vòòr woensdagavond ?
Hartelijk dank
Luc
Ik ben eigenaar van een K1100RS van '93.
Kleur = origineel = donker metaalgrijs (met donkergroene tint in de zon)
NU WOENSDAG moet ik mijn motor afleveren om een deel van de kuip te laten herspuiten na een domme kras.
Ik kan echter de exacte kleurcode onder het zadel niet terugvinden !
Kan er mij iemand deze kleurcode doormailen vòòr woensdagavond ?
Hartelijk dank
Luc
-
luc ronsmans
kleurcode
Snelle reacties, dankjewel ! Helaas geen foto digitaal !
Er bestaat inderdaad een site (BMW Motorcycle Colour Schemes) per jaar en per model. De K1100RS begint echter vanaf '95, en op jaartal '93 spreekt met enkel van klassiek zwart metalisé.
Ik heb zo'n kleurenstick graphite metalisé, maar ik mis die groene ondertoon.
Ik hoop iemand te vinden met een gelijkaardige K ook van '93 ?
Groeten
Er bestaat inderdaad een site (BMW Motorcycle Colour Schemes) per jaar en per model. De K1100RS begint echter vanaf '95, en op jaartal '93 spreekt met enkel van klassiek zwart metalisé.
Ik heb zo'n kleurenstick graphite metalisé, maar ik mis die groene ondertoon.
Ik hoop iemand te vinden met een gelijkaardige K ook van '93 ?
Groeten
De site die Toine aanhaald heeft zeker de kodes die je zoekt
Ik denk dat het den deze is
Morea Green (Metallic) 288 288 / 707
Link : http://www.bmbikes.co.uk/paintcodes/greens.htm
Ik denk dat het den deze is
Morea Green (Metallic) 288 288 / 707
Link : http://www.bmbikes.co.uk/paintcodes/greens.htm
Verfcode is 162 : klassiek zwart metallic ( heeft groene schijn in zonlicht ).
De verfformule is te vinden op
http://www.glasurit.com/COLOR/COLOR-ONLINE/ onder ingave van BMW en de verfcode 162. De kleurcode van de motorfiets zelf is 670 ( sticker onder zadel ).
De verfformule is te vinden op
http://www.glasurit.com/COLOR/COLOR-ONLINE/ onder ingave van BMW en de verfcode 162. De kleurcode van de motorfiets zelf is 670 ( sticker onder zadel ).
Re: kleurcode
De driecijferige kleurcode onder het zadel is bepalend: ClassicschwarzStormxx schreef:Hoi mijn k1100rs bj 93 zwart (met donkergroene tint in de zon)
onder het zadel staat bij mij de kleurcode 670
Een bijzondere kleur voor een K1100RS want 670 is vooral gebruikt op de K100RT/LT/RS, de K1 en de K100RS16V.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Een kleurcode (onder zadel) voor een BMW staat voor het type motorfiets, het al of niet in twee kleuren gelakt, en het al of niet afgewerkt met biezen. Dus een BMW-kleurcode kan uit drie verfcodes bestaan. Dus het classic-zwart-metallic kan op verschillende type's BMW een verschillende kleurcode hebben maar de lak zelf heeft maar één verfcode en die is in dit geval 162.
Klopt. Anders gezegd:Dé schreef:Dus het classic-zwart-metallic kan op verschillende type's BMW een verschillende kleurcode hebben maar de lak zelf heeft maar één verfcode.
De kleurcode op de sticker op het kontje geeft aan welke kleur of kleurencombinatie UW fiets heeft. Op de k1100RS van luc is dat 670 = Classic Schwarz.
Waarom hanteert BMW voor hun laksets weer een andere code??
Omdat eenzelfde lakkleur op verschillende typen BMW kan zijn toegepast. Dus eigenlijk is de lakcode een onderdeelnummer dat het nabestellen vergemakkelijkt. Dat nummer staat op BMW lakstifts, spuitbussen en lakemmers. luc ontvangt voor zijn moto dus verfcode 162.
De kleurcode op de sticker heeft u nodig om met de kleurtabel de lakcodes te vinden.
Ontbreekt de sticker dan is het mogelijk dat de moto eens is overgespoten...