verwijderen dwarsstang stuur Gsa
Moderator: GVN
verwijderen dwarsstang stuur Gsa
Zijn er gsa-rijders die rijden of reden zonder de extra dwarsstang op het Gsa-stuur ( modeljaar 2007 ) ?
Volgens mij dient ze enkel ter versteviging bij offroad-gebruik en ik zou ze willen verwijderen om meer ruimte te maken voor een tanktas...
Gewoon losschroeven met boordgereedschap of ... ?
Mvgr,
Chris
Volgens mij dient ze enkel ter versteviging bij offroad-gebruik en ik zou ze willen verwijderen om meer ruimte te maken voor een tanktas...
Gewoon losschroeven met boordgereedschap of ... ?
Mvgr,
Chris
Re: verwijderen dwarsstang stuur Gsa
idd gewoon losschroeven, op de openbare weg zal 't niet zoveel uitmaken, let wel dat het stuur zonder stang heel wat dikker is en dus sterker er komen aardig wat krachten op zo'n ding vooral als je je 'm verzet, duwt etc...
Ik heb heel even zo gereden en vond het niet echt veilig. Haal de dwarsstang er maar eens af, ga op je motor zitten en duw/trek een beetje aan je stuur. Ga een stukje rijden en maak, als het veilig kan, een stevige remming. In beide gevallen wel heel erg veel flex in het stuur. De GSA sturen zonder dwarsstang (vanaf 2008) zijn dan ook van staal en niet van aluminium zoals het 2007 exemplaar.
Bedankt mannen voor de snelle respons .
Ik ga er met mijn handen vanaf blijven , ik dacht dat die stuurkes sterker waren...
Dan maar wat zakdoekskes minder mee in de tanktas , zal ook wel lukken .
Als er nu maar niet te veel flex zit in de juist gemonteerde Pilot Road trail 3's !
Grtz ,
Chris
Ik ga er met mijn handen vanaf blijven , ik dacht dat die stuurkes sterker waren...
Dan maar wat zakdoekskes minder mee in de tanktas , zal ook wel lukken .
Als er nu maar niet te veel flex zit in de juist gemonteerde Pilot Road trail 3's !
Grtz ,
Chris
Chris v je kan ook je stuur los maken en een klein beetje naar voren zetten.
Is zelfs voldoende om geen hinder te hebben van de grote tanktas.

Is zelfs voldoende om geen hinder te hebben van de grote tanktas.

of je laat een gebogen dwarsstang maken... dan kunnen die zakdoekjes wel mee 
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
patrick k100
-
Didier
Begrijp ik hieruit dat er op een GSA (2006 - 2007) standaard altijd een stuurstang zou moeten staan?
Op mijne GSA staat er geen stang op, ik zie ook geen merktekens dat er ooit eentje heeft opgestaan.
Weten jullie over welke diameter van stuur het gaat indien er een stang moet opstaan?
Groeten,
Didier
Op mijne GSA staat er geen stang op, ik zie ook geen merktekens dat er ooit eentje heeft opgestaan.
Weten jullie over welke diameter van stuur het gaat indien er een stang moet opstaan?
Groeten,
Didier
-
Dirk Pauwels
Begint veel op ne quad te lijken zoluc boxer schreef:Stang langs de buitenkant kan ook![]()
http://www.wunderlich.de/shop/hepco-bec ... -5941.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Didier
Obiwan, bedankt voor de tip.
Magneet plakt niet!!!
Op zoek naar een dwarsstang dus. Vermoedelijk wel te verkrijgen bij de dealer??? Of aftermarket?
Groeten,Didier
Magneet plakt niet!!!
Op zoek naar een dwarsstang dus. Vermoedelijk wel te verkrijgen bij de dealer??? Of aftermarket?
Groeten,Didier
Re:
Dat klopt niet helemaal he, ook al moest he er een touwtje tussen spannen dan is 't steviger.Obiwan schreef:Als je de originele monteert dan draagt deze daadwerkelijk bij aan de stevigheid. De aftermarket exemplaren dienen slechts om accessoires aan/op te monteren.
Eender wat ertussen is beter dan niks...
-
Didier
Oké zal eens gaan luisteren bij de dealer v.w.b. de prijs. Heb er eentje op ebay gezien aan 50€.
Groeten,
Didier
Groeten,
Didier