Engeland OF schotland met trein
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
VFooR
Engeland OF schotland met trein
Puur eens uit interesse.
Kan men voor 4 dagen (korte trip dus) met trein onder de zee naar Engeland of zelfs schotland?
Bv. donderdagochtend vertrek met trein.
Waar vertrekken? Waar reserveren en hoe het snelst aan de overkant? Moet je reserveren? En wat kost dat?
Donderdagnamiddag doorrijden.
Vrijdag doorrijden naar schotland, deels schotland doen. Zaterdag schotland rond. Zondag naar beneden rijden en tegen avond weer op de trein. Kan dit? Late trein? Ook hier weer reserveren? Zondagavond laat op belgische bodem. Of kan dit in 5 dagen
Of zelfde doen maar niet zo ver? Maar waar is het zeer mooi toeren in Engeland dan? Ook haalbaar in 4 dagen?
Graag meningen, ervaringen en Info rond trein en kostprijs en al of niet reserveren.
Welke periode is het interessants om dit te doen.
Kan men voor 4 dagen (korte trip dus) met trein onder de zee naar Engeland of zelfs schotland?
Bv. donderdagochtend vertrek met trein.
Waar vertrekken? Waar reserveren en hoe het snelst aan de overkant? Moet je reserveren? En wat kost dat?
Donderdagnamiddag doorrijden.
Vrijdag doorrijden naar schotland, deels schotland doen. Zaterdag schotland rond. Zondag naar beneden rijden en tegen avond weer op de trein. Kan dit? Late trein? Ook hier weer reserveren? Zondagavond laat op belgische bodem. Of kan dit in 5 dagen
Of zelfde doen maar niet zo ver? Maar waar is het zeer mooi toeren in Engeland dan? Ook haalbaar in 4 dagen?
Graag meningen, ervaringen en Info rond trein en kostprijs en al of niet reserveren.
Welke periode is het interessants om dit te doen.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Re: Engeland OF schotland met trein
Als ge ne harden bent, en tegen veel km kunt, dan kan je naar Schotland, maar wat ga je daar dan doen.Ik heb ooit gedaan in vijf dagen en in de zomer
-
VFooR
Wilt ge dus zeggen dat ge dan ook nen harden zijtPollt schreef:Als ge ne harden bent, en tegen veel km kunt, dan kan je naar Schotland, maar wat ga je daar dan doen.Ik heb ooit gedaan in vijf dagen en in de zomer
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
-
alfa
Kan je nadien als de beste hierover iets neerpennen http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 21&t=37477" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW R1100R zonder KFR
natuurlijk kan dat
schotland lijkt mij wat ver maar Engeland is zeer goed te doen met de chunnel
zelfs op 1 dag heen en terug en een prachtige rit door Kent is te doen op 1 dag
4 dagen?
dan zou ik naar Wales trekken natuurlijk, richting Brecon Beacons nat'l park
ge gaat nog tijd te kort hebben...
schotland lijkt mij wat ver maar Engeland is zeer goed te doen met de chunnel
zelfs op 1 dag heen en terug en een prachtige rit door Kent is te doen op 1 dag
4 dagen?
dan zou ik naar Wales trekken natuurlijk, richting Brecon Beacons nat'l park
ge gaat nog tijd te kort hebben...
R1200GS LC
Ha ja heVFooR schreef:Wilt ge dus zeggen dat ge dan ook nen harden zijtPollt schreef:Als ge ne harden bent, en tegen veel km kunt, dan kan je naar Schotland, maar wat ga je daar dan doen.Ik heb ooit gedaan in vijf dagen en in de zomer![]()
-
Supermario
Ik ken de Pol al een aantal jaren en dat is nog nen ECHTEN motard!
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
-
Relax
Dan zou ik Wales helemaal doorkruisen. Schotland voor iets langer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Is idd perfect te doen. Vorig jaar nog gedaan...Relax schreef:Dan zou ik Wales helemaal doorkruisen. Schotland voor iets langer.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Het kan, maar of 't leuk is durf ik aan te twijfelen
In 't geval van Wales moet je dus tot aan de Thalys rijden (persoonlijk neem ik liever de boot Dunkerque - Dover, maar dan kom je misschien in tijdsnood) en dan van Folkestone via de M25 tot misntens Newport rijden om de dag erop te genieten. En in 't terugkomen wederom
Trouwens, over welke periode spreken we hier? Wales is 's winters geen leuke plek om met de moto verzeild te geraken zulle
In 't geval van Schotland begin ik er zelf niet over, da's gewoon vier dagen autostrade knallen en niks gezien hebben, daar zou men mij echt wel geld moeten voor betalen om dat te doen
Iets meer dagen aanbreien, zodoende ge via Brighton, Winchester, Andover en Bath richting Bristol kunt mikken en zo naar Wales rijden. Mindser stress, alhoewel 't deel van Ashford tot Brighton wel mooi is, maar soms ook heel druk, zelfs op de kleinere wegen
Grtz, Philip!
In 't geval van Wales moet je dus tot aan de Thalys rijden (persoonlijk neem ik liever de boot Dunkerque - Dover, maar dan kom je misschien in tijdsnood) en dan van Folkestone via de M25 tot misntens Newport rijden om de dag erop te genieten. En in 't terugkomen wederom
Trouwens, over welke periode spreken we hier? Wales is 's winters geen leuke plek om met de moto verzeild te geraken zulle
In 't geval van Schotland begin ik er zelf niet over, da's gewoon vier dagen autostrade knallen en niks gezien hebben, daar zou men mij echt wel geld moeten voor betalen om dat te doen
Iets meer dagen aanbreien, zodoende ge via Brighton, Winchester, Andover en Bath richting Bristol kunt mikken en zo naar Wales rijden. Mindser stress, alhoewel 't deel van Ashford tot Brighton wel mooi is, maar soms ook heel druk, zelfs op de kleinere wegen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Philip,Koppel!! schreef:Het kan, maar of 't leuk is durf ik aan te twijfelen![]()
In 't geval van Wales moet je dus tot aan de Thalys rijden (persoonlijk neem ik liever de boot Dunkerque - Dover, maar dan kom je misschien in tijdsnood) en dan van Folkestone via de M25 tot misntens Newport rijden om de dag erop te genieten. En in 't terugkomen wederom![]()
Trouwens, over welke periode spreken we hier? Wales is 's winters geen leuke plek om met de moto verzeild te geraken zulle![]()
In 't geval van Schotland begin ik er zelf niet over, da's gewoon vier dagen autostrade knallen en niks gezien hebben, daar zou men mij echt wel geld moeten voor betalen om dat te doen![]()
Iets meer dagen aanbreien, zodoende ge via Brighton, Winchester, Andover en Bath richting Bristol kunt mikken en zo naar Wales rijden. Mindser stress, alhoewel 't deel van Ashford tot Brighton wel mooi is, maar soms ook heel druk, zelfs op de kleinere wegen![]()
Grtz, Philip!
De Thalys heeft hier niets mee te maken, ik vermoed dat je de autoshuttle Calais-Folkestone bedoelt (http://www.eurotunnel.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Die brengt je inderdaad op amper 35 minuutjes naar de overkant. Zeker voor wie maar voor een of twee dagen naar ginder gaat is dit de beste en snelste oplossing.
De boot is misschien aangenamer en wat comfortabeler, maar heeft ook z'n nadelen : a) telkens een gedoe om de moto vast te sjorren op de (soms) vettige vloer in het ruim van het schip, b) als je de boot mist moet je soms een paar uur wachten op de volgende, terwijl er per uur drie autotreinen door de buis naar de overkant sjezen...
Wijzelf hebben in 2012 met vier moto's een vierdaagse gedaan naar Wales.
Dag 1 vanuit het Antwerpse naar Calais, met tussenstop in het tankstation Texaco te Mannekesveere. Vanuit Folkestone via een aanvaardbare mix van binnen- en snelwegen o.a. langs Stonehenge gereden, in Bristol de Severn overgestoken, en dan dan overnachting in Abergavenny.
Dag 2 vanuit Abergavenny eerst een omweg doorheen het Brecon Beaconspark, en dan binnendoor noordwaarts, langs heel wat mooie lakes en andere bezienswaardigheden zoals bv. de Devils Bridge. Op het einde van de dag even Holyhead opgereden om er nabij het stationnetje van Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch de klassieke foto te maken, en daarna naar hotel 2 in Bangor.
Dag 3 van daaruit terug naar beneden via hoofdzakelijk leuke toeristische wegen, doorheen de Black Mountains, overnacht in Blockley, klein dorpje 'n beetje ten noordoosten van Gloucester.
Dag 4 tenslotte, van Blockley via Oxford, Henley on Thames, in een weide boog bovenlangs om Londen heen, dan over de Dartford Crossing Bridge (iets zoals de Pont de Normandie nabij Le Havre), en dan nog een stukje snelweg naar Folkestone. Tijdens deze laatste dagrit trouwens nog even gestopt in The Royal Standard of England (wat de oudste pub van Engeland zou zijn). Na aankomst in Calais volgde er dan natuurlijk wel nog de rit terug naar huis...
Ben akkoord dat dit een redelijk zware vierdaagse was, maar dat weet elke deelnemer op voorhand en niemand klaagt erover. Integendeel, iedereen vindt het elk jaar opnieuw een toffe ervaring.
Schotland op vier dagen lijkt me praktisch bijna onhaalbaar, hoe jammer ik dat ook vind. Zal moeten wachten tot ik eens wat langer van huis mag
Greetz,
P@trick
P@trick
Maar heb je dan eigenlijk, met uitzondering v.d Brecon Beacons, iets gezien in Wales? Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je Wales kan zien op amper twee dagen ter plekke.
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Koppel!! schreef:Maar heb je dan eigenlijk, met uitzondering v.d Brecon Beacons, iets gezien in Wales? Ik kan me onmogelijk voorstellen dat je Wales kan zien op amper twee dagen ter plekke.
Grtz, Philip!
Wij hebben ginder niet veel "bezocht" maar wel veel gezien. We zijn natuurlijk ook regelmatig gestopt voor een hapje, een drankje, wat foto's .
Aan de rit was voldoende voorbereiding voorafgegaan om quasi zeker te zijn dat we bij een aantal interessante en indrukwekkende locaties zouden passeren die ons een goeie indruk van de hele regio zouden geven.
In bijlage een schermafdrukje van hetgeen wij ginder op dag 2 (rood) en 3 (groen) gereden hebben, zonder enige tijdsdruk onderweg.

Greetz,
P@trick
P@trick
-
Frans
Noord Wales en dan de Mersey over , amuseer je een paar dagen in Liverpool echt de moeite als je muziek en Beatle fan zijt .In de Cavern kun je u dan opwarmen na Sightseeing van Snowdonia
Echt de moeite

Heb je ook een alternatief voor de Stones-fans ?Frans schreef:Noord Wales en dan de Mersey over , amuseer je een paar dagen in Liverpool echt de moeite als je muziek en Beatle fan zijt .
In de Cavern kun je u dan opwarmen na Sightseeing van Snowdonia![]()
Echt de moeite
Greetz,
P@trick
P@trick
-
VFooR
IS het reserveren gemakkelijk van de trein? Moet dat absoluut op voorhand gebeuren?
-
Frans
Alle bekende bands uit die tijd traden daar op ook de Stones.
Nu zijn er wekelijks optredens van aankomende talenten.
Maar ja Liverpool is nu eenmaal The Beatles
Ik ging steeds met den boot ,daar moet je niet reserveren, maar is misschien goedkoper als je het wel doet, met de trein weet ik het niet.
Nu zijn er wekelijks optredens van aankomende talenten.
Maar ja Liverpool is nu eenmaal The Beatles
Ik ging steeds met den boot ,daar moet je niet reserveren, maar is misschien goedkoper als je het wel doet, met de trein weet ik het niet.
Gewoon reserveren via http://www.eurotunnel.com" onclick="window.open(this.href);return false;, is poepsimpel.VFooR schreef:IS het reserveren gemakkelijk van de trein? Moet dat absoluut op voorhand gebeuren?
Op voorhand reserveren is goedkoper en levert redelijk wat tijdswinst op bij het inchecken, omdat je dan gewoon via de self-check-in lanes kan passeren. Je tikt dan je reserveringsnummer in op het touchscreen, en na een paar bijkomende bevestigingen wordt je ticket afgeprint. Nog sneller is daar gewoon de creditcard waarmee je de overtocht vooraf betaalde in de automaat steken, het systeem weet dan meteen wie je bent en voor welke overtocht je geboekt hebt, en drukt dan ineens het ticket af.
Tip voor de automobilisten : opletten dat je een lane kiest met de check-in apparatuur aan de kant van de bestuurder....
Stel dat je vooraf geboekt hebt, en om een of andere reden de overtocht niet kan maken, dan heb je tot één uur na het voorziene vertrekuur de mogelijkheid om via de website je boeking aan te passen, en een nieuwe datum te kiezen. De nieuwe datum mag maximaal 1 jaar nà de oorspronkelijk geboekte datum vallen.
Je kan natuurlijk ook gewoon naar daar rijden en aanschuiven aan het bemande (en/of bevrouwde) loket waar je gewoon je ticket voor de overtocht kan kopen. De lokettist bepaalt dan wel zelf met welke trein je naar de overkant kan.
Greetz,
P@trick
P@trick