Sportuitlaat R1200R
Moderator: GVN
Re: Sportuitlaat R1200R
.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
pff veel geld om wat meer geluid te hebben, tis dan nog associaal ook 

.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kijk ook es naar Remus of Leo Vince, veel betaalbaarder. Akro is belachelijk duur en in the end verkleurd de titanium evenhard als de goedkopere merken, en verbrand de demping ook even hard. Als je de kat laat zitten ga je geen of zeer weinig vermogenwinst hebben, wel een mooier geluid.
Het is niet omdat de BMW dealer toevallig banden heeft met Akro dat andere merken niet kunnen....
Er zullen vast ook wel occasies te vinden zijn trouwens
BTW, het is niet omdat iemand er een "sport"uitlaat wil opzetten dat dit storend of asociaal zou zijn. Het "timbre" vanderd ietwat
ik krijg er het vliegend sch..t van dat er direct mensen met het vingertje staan te zwaaien als iemand over een uitlaat begint....
Het is niet omdat de BMW dealer toevallig banden heeft met Akro dat andere merken niet kunnen....
Er zullen vast ook wel occasies te vinden zijn trouwens
BTW, het is niet omdat iemand er een "sport"uitlaat wil opzetten dat dit storend of asociaal zou zijn. Het "timbre" vanderd ietwat

ik krijg er het vliegend sch..t van dat er direct mensen met het vingertje staan te zwaaien als iemand over een uitlaat begint....

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
alu remus
rivetten los boren gepolijst eindstuk eraf halen (waar uitlaat gassen uit de demper komen) volledig leeg maken eindstuk terug plaatsen
mooie diepe sound (niet veel db meer)
rivetten los boren gepolijst eindstuk eraf halen (waar uitlaat gassen uit de demper komen) volledig leeg maken eindstuk terug plaatsen
mooie diepe sound (niet veel db meer)
-
Dirk Pauwels schreef:...BTW, het is niet omdat iemand er een "sport"uitlaat wil opzetten dat dit storend of asociaal zou zijn. Het "timbre" vanderd ietwat![]()

Ik heb vroeger op de ZX9 een uitlaat laten maken op ARROW voorbochten in brut RVS, lassen ook niet gepolijst, die werden dus lekker blauw eens goed warm geweest

Ik vind dat persoonlijk wel wat hebben op de juiste motor
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
a da ga ik ne keer moeten doen bij mijne remus dan
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
!
Laatst gewijzigd door GS1995 op 06 jan 2014, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
Je hebt wel een punt, de reactie van Zwiep is té kort door de bocht omdat ie zonder kennis van zaken spreekt, maar anderzijds krijg ik dan weer het vliegend sch**t van die gasten die het voor ons vern**ken door met brulpijpen te rijden. En ik ben niet alleen, getuige Zwiep. Het getuigt van de goede bedoeling.Dirk Pauwels schreef: BTW, het is niet omdat iemand er een "sport"uitlaat wil opzetten dat dit storend of asociaal zou zijn. Het "timbre" vanderd ietwat![]()
I respect your opinion. But I don't give shit.
.
Titanium verkleuren?Dirk Pauwels schreef: in the end verkleurd de titanium evenhard als de goedkopere merken

Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

-
Titanium verkleurt door de warmte, hoe warmer,en hoe dunner het materiaal, hoe blauwer. Kan best zijn dat ze de wanddikte opgevoerd hebben of een of andere chemische finish gebruiken om verkleuring tegen te gaan, maar de race uitlaten verkleuren, weliswaar meer aan de bochten dan aan de einddemper. als die van U niet verkleurt, rij je wss niet zo extreem of de uitlaat is wat dikker of zo dan de race uitlaten. Rvs verkleurt niet.K1200GT schreef:Titanium verkleuren?Dirk Pauwels schreef: in the end verkleurd de titanium evenhard als de goedkopere merkenKlopt niet; mijn Bos dempers op de Guzzi zien er na x-jaar (tweedehands gekocht) uit zoals nieuw... de keuze voor Akrapovic lijkt me trouwens niet "toevallig"; is niet de dealer maar wel het merk zelf, by the way.
Persoonlijk vind ik die verkleuring trouwens wel mooi.
Ik zeg ook niet dat Akro geen goede uitlaten aflevert of dat Remus of Leovince beter zijn, alleen is 875€ voor een einddemper pokkeduur.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Mee eens, maar er zijn brulpijpen en er zijn sportuitlaten, een goeie uitlaat hoeft niet storend luid te zijn. Een boxer is zelden storend met een sportuitlaat, zeker niet in vergelijking met een 4 cilinder met open uitlaat. Of bv een harley met open pijpen....Relax schreef:Je hebt wel een punt, de reactie van Zwiep is té kort door de bocht omdat ie zonder kennis van zaken spreekt, maar anderzijds krijg ik dan weer het vliegend sch**t van die gasten die het voor ons vern**ken door met brulpijpen te rijden. En ik ben niet alleen, getuige Zwiep. Het getuigt van de goede bedoeling.Dirk Pauwels schreef: BTW, het is niet omdat iemand er een "sport"uitlaat wil opzetten dat dit storend of asociaal zou zijn. Het "timbre" vanderd ietwat![]()
ik zal nooit mijn kot opendraaien op een plaats waar veel mensen zijn, (behalve als ik ooit nog op een circuit geraak), dat zou ik zelf ook als storend ervaren, helaas krijgen sommigen er blijkbaar een kick van om dit net wel te doen.
-
Omdat ik dat grasmachien geluid beu was heb ik een Akrapovic demper gestoken en nu is plots ook mijn probleem van het onregelmatig en iets te laag draaien op ralenti weg!
Duidelijk dat de motor nu veel vrijer is en hij is dus ook geen enkele keer meer stilgevallen!
Ik had er eerst even de 2 dempertjes uitgehaald en dan is het juist een Ducati!
Wel wat te veel geluid en zelfs op de moto storend dus de 2 pijpjes erin en nu was het weer te weinig en terug zo'n beetje dat karakterloos geluid van de standaard demper!
Dan 1 dempertje eruit en nu was het perfect!
Bij starten en ralenti een zeer beschaafd geluid en ook bij rustig rijden zeker een geluid waar niemand zich zal aan storen. Bij sportief rijden dus wel een heel verschil aangezien er nu een heel lekker gebrom uit de pijp komt en hij lekker grommeld en af en toe eens een plofje laat horen bij het terugschakelen.
Zeker geen massa's pk winst maar je voelt toch dat de motor anders reageerd dan daarvoor en ik geniet nu echt van het geluid maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening en iemand die de stadaard uitlaat liever laat zitten moet dat zeker doen en zich van een ander niks aantrekken.
Duidelijk dat de motor nu veel vrijer is en hij is dus ook geen enkele keer meer stilgevallen!
Ik had er eerst even de 2 dempertjes uitgehaald en dan is het juist een Ducati!

Dan 1 dempertje eruit en nu was het perfect!
Bij starten en ralenti een zeer beschaafd geluid en ook bij rustig rijden zeker een geluid waar niemand zich zal aan storen. Bij sportief rijden dus wel een heel verschil aangezien er nu een heel lekker gebrom uit de pijp komt en hij lekker grommeld en af en toe eens een plofje laat horen bij het terugschakelen.
Zeker geen massa's pk winst maar je voelt toch dat de motor anders reageerd dan daarvoor en ik geniet nu echt van het geluid maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening en iemand die de stadaard uitlaat liever laat zitten moet dat zeker doen en zich van een ander niks aantrekken.
Ik had het wel degelijk over de dempers; bochten verkleuren inderdaad, want hogere temperatuur (PS: rijstijl is irrelevant)Dirk Pauwels schreef:Titanium verkleurt door de warmte, hoe warmer,en hoe dunner het materiaal, hoe blauwer. Kan best zijn dat ze de wanddikte opgevoerd hebben of een of andere chemische finish gebruiken om verkleuring tegen te gaan, maar de race uitlaten verkleuren, weliswaar meer aan de bochten dan aan de einddemper. als die van U niet verkleurt, rij je wss niet zo extreem of de uitlaat is wat dikker of zo dan de race uitlaten. Rvs verkleurt niet.
Persoonlijk vind ik die verkleuring trouwens wel mooi.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL

Heb op de GS de GPR carbon uitlaat (italiaans). 2 demperkes eruit en nog redelijk te doen, op autostrade tijdens het fileren horen ze me duidelijk, en in bebouwde kom gaat de gas dicht en dan is het gelijke een originele demper. Kostprijs 379€, nog geen spijt van gehad...
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Contacteer:
875€?? voor enkel den demper?
Miljaar das duur! Ik heb voor ne nieuwe inox Laser duotech een kleine 300€ betaald... das bijna 1/3 van nen akrapovic demper!
Voor iets van een 250€ heb ik ook nog de voorbochten en ne catvervanger gevonden van Laser, kost normaal ook rond de 650€.
Ik ben er wreed content van. Hij klinkt véél beter zonder idioot luid te zijn. 't belangrijkste: in 't middengebied heb ik geen dipjes meer.
Hij is er maw een pakske sneller door geworden... altijd leuk

Voor iets van een 250€ heb ik ook nog de voorbochten en ne catvervanger gevonden van Laser, kost normaal ook rond de 650€.
Ik ben er wreed content van. Hij klinkt véél beter zonder idioot luid te zijn. 't belangrijkste: in 't middengebied heb ik geen dipjes meer.

'08 R1200R : BMC luchtfilter + Memjet + Laseruitlaat lijn + Wilberswinkel voor en achter = Feest!
-
titanium heeft zijne prijs hé. het doet gene zak voor het vermogen, maar het is lichter dan alu of inox en naar het schijnt moeilijker te bewerken. Je kan dan ook niet vergelijken met Inox/Alu. toch zijn er betaalbare titanium uitlaten. Het is net als bij KTM, daar is akro ook de "accessoire" leverancier, en ook reteduur en toch willen veel KTM'ers die Akro. Veel mensen hebben waarschijnlijk iets van "als BMW/KTM het verkoopt kan het niet slecht zijn"sjezer schreef:875€?? voor enkel den demper?Miljaar das duur! Ik heb voor ne nieuwe inox Laser duotech een kleine 300€ betaald... das bijna 1/3 van nen akrapovic demper!

.
-
Goeie keuzeLéon schreef:Ondertussen heb ik een keuze gemaakt, het zal de Remus Hexacone worden.

-
en met de rest van 't geld mag je er ons ene trakteren 

R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
.
Laatst gewijzigd door Léon op 25 jun 2015, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.