Merci Chris !
en nogmaals dank voor de aangename verkoop.
RS is nu op stal gezet...batterij is eruit en ligt binnen aan lader.
ben helaas salonrijder geworden
ZOMERS schreef:Merci Chris !
en nogmaals dank voor de aangename verkoop.
RS is nu op stal gezet...batterij is eruit en ligt binnen aan lader.
ben helaas salonrijder geworden
ciao
dirk
dan heb je tijd om de uitlaatbochtjes aan te pakken in 't salon met een poetsvoddeke
Dat klopt Danny, en ook katalysator en uitlaten moeten nog gebeuren al vrees ik hier voor interne doorroesting...
Wondersteen, chrome polish ?
nog ideetjes ?
't is inox normaal gezien dus dat is goed proper te krijgen en gaat nog een motorleven mee...
alle prducten zijn goed maar ik begon met een stalen borstel op een snoerloos ding en dan fijner en fijner polieren
Als salonrijder tijd genoeg
heb wel wat vrees voor de schroeven van de bochten op cilinderblok, die zagen er nogal roestig uit.
heb een beangstigend filmpje op youtube gevonden aar men deze dmv verhitting los kreeg : https://www.youtube.com/watch?v=-7UKrhTOB6Q" onclick="window.open(this.href);return false;
mss eerst effe met WD40 inspuiten ?
die durven al wel eens breken dat klopt, als 't mis gaat een moer erop lassen of de kop eraf nemen dat werkt gemakkelijker, 't is nie zo erg als dat het eruit ziet.
eerst effe vaster draaien, gewoon een knetske moet je horen en dan pas losdraaien, laat een paar dagen op voorhand inweken met een echte kruipolie en niet met WD 40 dat zal beter zijn
ZOMERS schreef:Dat klopt Danny, en ook katalysator en uitlaten moeten nog gebeuren al vrees ik hier voor interne doorroesting...
Wondersteen, chrome polish ? nog ideetjes ?
grtz
dirk
Zoutzuur! Ja, klink drastisch maar het is zo. En dan niet van dat zoutzuur uit "den Brico" maar degelijk zoutzuur.
Dan komt al die ingebrande smurrie er af maar wreed ook wat in op het RVS zelf. Dan is schuren en uiteindelijk polieren de volgende stap.
Het vraagt serieus wat werk maar het uiteindelijk resultaat is "als nieuw". Echter niet voor lang als je het niet regelmatig bijhoud want verkleuren ga je niet tegen houden.
@ Zomers
Met fijne staalwol , rond uitlaat draaien en zagende beweging maken (30 min.)
Stroken van oude keuken handoek, maak die een beetje nat en doe er over heel de lijn polijstmiddel op.
Sla die rond uitlaat bochten en maak een zagen beweging(1 uur)
90% als nieuw .
Durf je uw moto verwedden dat ik het op anderhalf uur klaar speel ?
sjaaltje staalwol en 2 X 1/4 van keukenhandoek+ polijstmiddel en rood sponsbandje van 3M.
één nadeel verkleurd nadien gemakkelijk terug .
Ik geef de voorkeur aan geborstelde uitlaten, is gemakkelijke te behouden.