wisselstukken r1200gs lc
Moderator: GVN
Re: wisselstukken r1200gs lc
Vind ik ook
Grts carlgs
Grts carlgs
Vind ik ook
Grts
Grts
Dat is een standaard mail die ik ook al gekregen heb 
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
-
Dirk Pauwels
Die ondertekenen met Customer relations.......
Op andere bedrijven noemen ze dat custome services, maar van service is hier uiteraard al lang geen sprake meer.
Lijkt mij eerder een staaltje van klantje pesten....
Ik ken nog dergelijke staaltjes bij andere merken, ook japanse. Ze komen daar mee weg omdat dergelijke bedrijven niet wakker liggen van 1 klant meer of minder. Hun geld was binnen op het moment dat je je moto hebt betaald. De rest zal hun worst wezen. Er is geen enkele van dergelijk concern dat nog iets doet aan klantenbinding, ze zijn meer geinteresseerd in nieuwe klanten dan in de bestaande klanten tevreden houden.
Nu moet ik wel zeggen dat vroeger een goede dealer je uit de nood kon helpen in dergelijk geval door gewoon het onderdeel van een stock motor te schroeven, maar nu fopt die mens zichzelf daar serieus mee, want een motor die niet kompleet is kan je niet verkopen en hij moet uiteraard evenlang wachten op die onderdelen, en aangezien ze meer verkopen dan ze kunnen produceren.....
Ze hebben blijkbaar geen mogelijkheid om onderdelen in stock te nemen aangezien alles wat ze toegeleverrd krijgen naar de productie lijn gaat.....
Dus helaas kan zelfs een goede dealer hier niets aan doen, die mens zou het liever ook anders zien waarschijnlijk.
Lijkt mij eerder een staaltje van klantje pesten....
Ik ken nog dergelijke staaltjes bij andere merken, ook japanse. Ze komen daar mee weg omdat dergelijke bedrijven niet wakker liggen van 1 klant meer of minder. Hun geld was binnen op het moment dat je je moto hebt betaald. De rest zal hun worst wezen. Er is geen enkele van dergelijk concern dat nog iets doet aan klantenbinding, ze zijn meer geinteresseerd in nieuwe klanten dan in de bestaande klanten tevreden houden.
Nu moet ik wel zeggen dat vroeger een goede dealer je uit de nood kon helpen in dergelijk geval door gewoon het onderdeel van een stock motor te schroeven, maar nu fopt die mens zichzelf daar serieus mee, want een motor die niet kompleet is kan je niet verkopen en hij moet uiteraard evenlang wachten op die onderdelen, en aangezien ze meer verkopen dan ze kunnen produceren.....
Ze hebben blijkbaar geen mogelijkheid om onderdelen in stock te nemen aangezien alles wat ze toegeleverrd krijgen naar de productie lijn gaat.....
Dus helaas kan zelfs een goede dealer hier niets aan doen, die mens zou het liever ook anders zien waarschijnlijk.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
is uw mailadres nog actueel ?carlgs schreef:Bedankt voor de moeite ze laten de bestaande klanten gewoon in de kou staan dit is mijn laatste bmw die ik aangeschaft heb.
Grts carlgs
-
bmwfreakske
Er zijn er voor de productie beschikbaar....of beter nog, Bornem zal toch wel een stockmotortje hebben waar ze er eentje van kunnen onderuit vijzen. Dat zou pas service zijn; heeft een Duitse dealer ooit gedaan voor mijn RT toe de achterveer het had begeven.
Andalousie 09/2018
Hello
aan iedereen die dit probleem mee hebben gevolgd op het forum en voor al jullie hulp bedank ik jullie.
Heb vandaag naar dealer gebeld en de radiator is binnen gekomen , volgende week bollen we terug eindelijk.
Grts carlgs
aan iedereen die dit probleem mee hebben gevolgd op het forum en voor al jullie hulp bedank ik jullie.
Heb vandaag naar dealer gebeld en de radiator is binnen gekomen , volgende week bollen we terug eindelijk.
Grts carlgs
-
Man in Black
Allee dan klopte de vooropgestelde leverdatum toch al
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Mooie dealer heb jij...carlgs schreef:Hello
Grts carlgs
In zijn plaats had IK jou op de hoogte gebracht en die radiator werd onmiddellijk geplaatst.
Dat is toch het minste wat hij kon doen qua klantvriendelijkheid.
Leven is het meervoud van lef...
Ja, IT....
Migereren van een oud naar een nieuw IT-systeem. Zou dat ooit wel foutloos verlopen? Bij ons op het werk kunnen we er ook boeken over schrijven.
Mocht ik BMW zijn geweest had ik tenminste een tegoedbon als smartegeld aangeboden.
Migereren van een oud naar een nieuw IT-systeem. Zou dat ooit wel foutloos verlopen? Bij ons op het werk kunnen we er ook boeken over schrijven.
Mocht ik BMW zijn geweest had ik tenminste een tegoedbon als smartegeld aangeboden.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
Man in Black
Zou het niet kunnen dat de leveranciers de productie niet kunnen bijhouden wegens onverwacht veel bestellingen van de GS ?
Laatst gewijzigd door Man in Black op 24 nov 2013, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Ook bij deze zaak hebben de "beterweters" het weeral bij het foute eind, omdat zij de echte reden niet weten , hint, soms spelen de weergoden tegen, zoek maar eens op google!!!
Ha, ik weet het, het vliegtuig waarmee het onderdeel moest worden overgevlogen kon niet opstijgen omdat er nog een restant van de aswolk van de Eyjafjallajökull in de lucht hing en de wind dat goedje in de verkeerde richting joegKeeS16 schreef:Ook bij deze zaak hebben de "beterweters" het weeral bij het foute eind, omdat zij de echte reden niet weten , hint, soms spelen de weergoden tegen, zoek maar eens op google!!!
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
-
Relax
Het is "betweters". Zoek maar 'ns op Google. Met hoofdletter.KeeS16 schreef:Ook bij deze zaak hebben de "beterweters" het weeral bij het foute eind, omdat zij de echte reden niet weten , hint, soms spelen de weergoden tegen, zoek maar eens op google!!!
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax schreef:Het is "betweters". Zoek maar 'ns op Google. Met hoofdletter.KeeS16 schreef:Ook bij deze zaak hebben de "beterweters" het weeral bij het foute eind, omdat zij de echte reden niet weten , hint, soms spelen de weergoden tegen, zoek maar eens op google!!!
Greetz,
P@trick
P@trick
Hello
Heb vandaag een telefoon gekregen van de verandwoordelijke van bmw bornem voor verondschuldigingen om dat het zolang duurde voor de radiator beschikbaar was er was een fout ontstaan in het nieuwe computer programma zowel voor auto's als moto ze zullen dit probleem zoveel mogelijk in toekomst proberen te vermijden.
Er waren ook problemen met de toeleveranciers
Morgen ga ik mijnen brommer terug halen bij de dealer eindelijk.
Grts carlgs
Heb vandaag een telefoon gekregen van de verandwoordelijke van bmw bornem voor verondschuldigingen om dat het zolang duurde voor de radiator beschikbaar was er was een fout ontstaan in het nieuwe computer programma zowel voor auto's als moto ze zullen dit probleem zoveel mogelijk in toekomst proberen te vermijden.
Grts carlgs
Is de reden die ik mijn posting van 8 november citeerde...carlgs schreef:Hello
Grts carlgs
Hoop voor ons allen dat dit inderdaad de echte reden was, en dat we in de toekomst niet meer voor dit soort situaties moeten vrezen als we ooit een serieus probleem hebben met onze brommers.
Greetz,
P@trick
P@trick
Ze zijn schromelijk tekort geschoten daar in Bornem met hun dienstverlening.In nood bestaat er nog altijd de "den telefon" om een enkeling van dienst te zijn.Je verstoppen achter een computerprogramma dat plat ligt is al te gemakkelijk.carlgs schreef:Hello
Grts carlgs
-
Dirk Pauwels
Pol,Pol schreef:Ze zijn schromelijk tekort geschoten daar in Bornem met hun dienstverlening.In nood bestaat er nog altijd de "den telefon" om een enkeling van dienst te zijn.Je verstoppen achter een computerprogramma dat plat ligt is al te gemakkelijk.carlgs schreef:Hello
Grts carlgs
Gij en ik komen nog uit de tijd dat je 20frank gaf aan een magazijnier en je had je onderdeel binnen de 5 minuten. Da's allang voorbij jong. Tegenwoordig haal je niets meer uit een magazijn zonder dat de computer dit vrijgegeven of goedgekeurd heeft. ik zie het hier alle dagen....
Afgezien daarvan denk ik dat dit slechts een deel vh probleem was/is. Zal wel voor een groot deel zo zijn zoals hier al gezegd is, nl dat de verkoop zo goed ging dat de volledige stock onderdelen voor produktie bestemd was. Mss dat ze ondertussen bijgebeend zijn.... Ook worden onderdelen niet zo maar op grote hoeveelheden geproduceerd, wat niet verkocht is, is dode stock en doet de balans negatief overhellen, dus stock zo klein mogelijk houden is de boodschap bij de centenjagers.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ja Dirk ,ik weet het ,kzou bijna durven zeggen dat je helaas gelijk hebt. Sommige collega's en ikzelf durfden wel al eens buiten de lijntjes kleuren om dieren en burgers in nood uit de shit te helpen.Vandaar mijn reactie naar het "instituut" BMW toe. Robots achter schermen , 'kzal er moeten aan wennen.Dirk Pauwels schreef:Pol,Pol schreef:Ze zijn schromelijk tekort geschoten daar in Bornem met hun dienstverlening.In nood bestaat er nog altijd de "den telefon" om een enkeling van dienst te zijn.Je verstoppen achter een computerprogramma dat plat ligt is al te gemakkelijk.carlgs schreef:Hello
Grts carlgs
Gij en ik komen nog uit de tijd dat je 20frank gaf aan een magazijnier en je had je onderdeel binnen de 5 minuten. Da's allang voorbij jong. Tegenwoordig haal je niets meer uit een magazijn zonder dat de computer dit vrijgegeven of goedgekeurd heeft. ik zie het hier alle dagen....
Afgezien daarvan denk ik dat dit slechts een deel vh probleem was/is. Zal wel voor een groot deel zo zijn zoals hier al gezegd is, nl dat de verkoop zo goed ging dat de volledige stock onderdelen voor produktie bestemd was. Mss dat ze ondertussen bijgebeend zijn.... Ook worden onderdelen niet zo maar op grote hoeveelheden geproduceerd, wat niet verkocht is, is dode stock en doet de balans negatief overhellen, dus stock zo klein mogelijk houden is de boodschap bij de centenjagers.
Er was nog een bijkomend probleem in de regio waar de magazijnen van bmw zijn was een overstroming de automatische robots die de stukken gaan pikken waren buiten spel alles moest met de hand weg geplukt worden en sommige stukken ondvindbaar zo zie je maar de automatishe robots ook kunnen uitvallen.
Terug als vroeger met de hand , terug iedereen werk en niemand aan den dop.
Grts carlgs
Terug als vroeger met de hand , terug iedereen werk en niemand aan den dop.
Grts carlgs
-
Dirk Pauwels
...maar ook niemand die aan onderdelen kon geraken blijkbaar...carlgs schreef:Terug als vroeger met de hand , terug iedereen werk en niemand aan den dop.
Grts carlgs
Ze lagen in troebel water en die koeler in diep troebel water.'t Is hun vergeven,duidelijk een geval van overmachtDirk Pauwels schreef:...maar ook niemand die aan onderdelen kon geraken blijkbaar...carlgs schreef:Terug als vroeger met de hand , terug iedereen werk en niemand aan den dop.
Grts carlgs
Wat ik toen reeds wist !KeeS16 schreef:Ook bij deze zaak hebben de "betweters" het weeral bij het foute eind, omdat zij de echte reden niet weten , hint, soms spelen de weergoden tegen, zoek maar eens op google!!!