Een vraagje ivm extra verlichting:

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mmmmaxxxx
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:14
Woonplaats: TEMSE
Locatie: Oost-Vlaanderen

Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door mmmmaxxxx »

Een vraagje ivm extra verlichting:

Ik rij zelf met een R1200GSA (2007). Ik vraag mij af, of je aan het bestaande achterlicht / remlicht nog extra leds mag hangen. Zal het CANbus -systeem protesteren? Of hangt het af van het meerverbruik? Mogelijk is deze vraag al een paar keer behandeld, maar met het zoeksysteem van dit forum, heb ik het niet gevonden.

Grz Max
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door Dirk Pauwels »

Wat is de bedoeling vd verlichting? Soort mistlamp? Dan voeding nemen aan de batterij en schakelaar ertussen. ander achterlicht of knipperlichten dan 1 op 1 vervangen, enkel indien de stroomafname hoger is dan origineel ga je een fout krijgen
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door roadster »

ik heb hyperlites gemonteerd op mijn remlicht
werkt perfect zonder foutmelding
Dat zijn ledjes, een zeer kleine stroomafname dus...

http://www.hyperlites.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

gewone gloeilampen nemen relatief gezien een veel grotere stroom af en zouden wel eens voor foutboodschappen kunnen zorgen maar op basis van led's mag je geen probleem ondervinden
R1200GS LC
mmmmaxxxx
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:14
Woonplaats: TEMSE
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door mmmmaxxxx »

Het valt me op dat een GSA vooraan met zijn extra lampen erg zichtbaar is in het verkeer Maar bij duisternis is zijn achterkant niet zo zichtbaar. Met zijkoffer is hij +/- 1 meter breed. Ik zou graag wat kleine LED verlichting of korte strips willen bijzetten. Er is van alles te verkrijgen in 12V led waterproof. En aan de ophanging van de zijkoffers is er voldoende plaats om er iets op te schroeven. Een andere oplossing zijn de reflecterende 3M strips. Overdag zijn ze zilver of zwart maar als er licht op valt bij duisternis lichten ze fel op. Ik kan natuurlijk 12 volt naar achter brengen en met een relais werken op het achterlicht / remlicht. maar het zou eenvoudiger zijn om ze gewoon mee aan het achterlicht te hangen.

Grz Max
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
timmadball
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jul 2007, 14:11

Re: Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door timmadball »

Volgens mij is het ne 2008 en gene 2007 .Mijne ouwe moto niet te kort doen he baas :grin:

Greetz tim
mmmmaxxxx
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:14
Woonplaats: TEMSE
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Een vraagje ivm extra verlichting:

Bericht door mmmmaxxxx »

Sorry hoor :pig:

grz Max
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
Plaats reactie