Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
Heb de mijne gewassen, was nog vuil van de invriesrit op 03/11.
Ben aan het twijfelen of ik hem zou inspuiten met tectyl.
Het afkuisen van de tectyl met wat doe je dat?
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!" "Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Tectyl komt er op mijn moto's niet meer op. Het beschermt misschien heel goed, maar is een PITA om er terug af te krijgen.
Dezer dagen ligt er op mijn RT een laag Corrosionschutz van S100, quasi even goed als Tectyl, en na de winter met degelijke shampoo proper te krijgen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Eerst effe ergste vuil wegspuiten en dan een nachtje met vuil olie laten weken, lekker met de papborstel insmeren en 's anderendaags met de hoge druk (vanop een afstandje) en floep weg. in een kier kan nog wat blijven hangen maar dan smeer je 't nog eens in en herhaal je de niet echt milieuvriendelijke procedure...
daarna is alles wel ribbedebie, deed het zelf al verschillende keren.
een iets minder sticky spul kan je ook gebruiken maar dan dringt een poetsbeurt zich -af en toe- wel eens op
Niet aan mijne moto maar voor ne maat van ne maat, lekkende pont met heel veel speling, voorzien van nwe konische lagers en een nieuwe dichting pignon. Hoofdlager(s) en dichting was ok. Voorlopig 1 vd laatste klussen, (moet ook nog stahlflex leidingen steken, leiding tussen stuur en ABS module opengebarsten), dan voor onbepaalde tijd efkes sleutelpauze wegens andere beslommeringen
Goe spul. Veel beter dan het homemade spul dat ik daarvoor had. Diene noksleutel, een T stuk, een buis van ne meter en 120°c doen wonderen.....
Ondertussen al een paar pignon dichtingen mee vervangen.
het blijft precies een zwak puntje, want ik zie er veel die daar lekken. Was al blij dat het de dichting vd boite niet was....
het blijft precies een zwak puntje, want ik zie er veel die daar lekken. Was al blij dat het de dichting vd boite niet was....
ze lekken er idd vaker maar sommige niet constant anders zouden ze leeg zijn, 't lijkt wel of er dikwijls teveel olie in is (ik doe er ook bewust wat minder in) en de ontluchting niet altijd optimaal is. Die bekijk ik dan ook altijd heel goed
bij de 1200 zit er geen schroefdraadafdichtmiddel meer op maar twee O ringen en voila die lekken zelden...
je kan je dus de vraag stellen of 't bij de 11xx de dichting wel is die lekt en of 't niet via de drukring en moer komt...